Gå til innhold

Dere som har barn med tenner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tar det fra man ser en kul i gommene til tennene kommer?

Blir det bedre med en gang de har kommet frem?

Er det like vondt for de med alle tennene, eller er de første verst?

Her hyles det fra leggetid til langt på natt for tiden. Hun nekter meg å smøre Dentinox på gommene. Slitsomt, men vi er ved godt mot, det går jo over :-)

Tenk om det endelig blir en tann på min snart 1 åring hehe :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her så tok det vel ca 1 uke +- fra hun begynte med ubehag om kveldene/nettene til tennene kom frem...Utrolig slitsomt når det pågår!!

Her så merka vi jo ingenting til de første 4 tennene, de kom helt uten ubehag. Men når tann 5-6 og 7 fant ut at de skulle dukke opp samtidig så var det en annen historie ja! Da var det mye ubehag for snuppa men påfølgende hylete kvelder og søvnløse netter. Men det ga seg med en gang tennene kom frem :-)

Håper tannebissene dukker frem snart så både Mia, mamma og pappa kan få noen rolige kvelder!!

Klem

Skrevet

Her merket vi ingenting før det plutselig var en tann der. Trodde det var noe pågang pga feber og diaré, men ingen klumper i gommen. Nå venter vi spent på fortenner...

Lykke til med tennene, da blir hun ekstra søt tenker jeg!

Skrevet

Hos oss var det helt motsatt. Hun hadde to kuler på gommen i nesten to måneder, men ikke noe ubehag verken av kulene, eller når tennene kom igjennom. Jeg håper inderlig de neste tennene også kommer uten ubehag, men skjønner at det fort kan endre seg...

Skrevet

Tror det varierer veldig hvor lang tid det tar før man merker kulen til tanna kommer. Vi har vært heldige og ikke hatt store problemer med de tre hun har. Men jeg tror nok at ubehaget er over straks tanna har kommet gjennom/frem. Kanskje dere kan smøre dentinox på smokken? Da vil det kanskje komme på gommene også? Eller vil hun da bare få aversjon mot smokken? Hmmm, bare et forslag ut av løse lufta...

Skrevet

Hmm ja jeg tror det er veldig individuelt. De fire første tennene brukte lang tid på å komme ut. Hun hadde tydelige klumper og var veldig til å tygge på alt hun kom over. Det var fortennene da. Vi hadde litt urolige netter da. Men det kan ikke sammenlignes med denne gangen. Nå har hun vært urolig i 3-4 netter. Våkner og ligger våken i timesvis. Har feber og hoster skikkelig. Håper det gir seg snart, men jeg er helt sikker på at det kommer flere tenner. Venter bare på at det skal bli skikkelig mange bæsje bleier hver dag. For de andre gangene har det vært utrolig mye skifting. 5-6 ganger per dag.

Det eneste jeg har lest er at de som får tenner sent ofte er mye mer plaget for da er tannkjøttet mer herdet. Mer for tennene å jobbe med å komme igjennom da. Forhåpentligvis får sikkert Mia flere på en gang.

Skrevet

Datteren min fikk tenner relativt tidlig, 3 tenner nede før hun var 6 mnd. De kom superfort opp, men hun har i lang tid før dette "gnaget" på alle lekene sine. Det har vært litt sutring natten før hver tann kom. Nå har hun også fått 2 stk tenner oppe - det virker som det har vært mer "vondt" å få tennene oppe - men det gir seg så fort de har brutt frem. Vi har smurt med Dentinox på kvelden når hun har sutret som verst, da har hun roet seg med engang :)

Skrevet

Nå har vi hatt to netter på rad hvor hun har sovet 12-13 timer uten stopp! Det har ikke skjedd siden...tja noen gang! Kiropraktoren mener det kan ha noen med at ryggen er bedre å gjøre. Kjipt å tenke på at hun har hatt vondt, selv når hun ligger, men godt å tenke på at det er bedre nå :-)

...men ingen tenner da.

Skrevet

På Tobias oppdaget jeg ikke tennene før de allerede var fremme :-) Han hadde da veldig høy feber og var forkjølet. Så han hadde det nok litt vondt da de dukket frem.

Nå gnager han på alt han kommer over. Vet ikke helt om det er flere på gang, jeg har ikke kjent noe!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...