Gå til innhold

Hvor mye skal man forvente av vaskehjelpen...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ansatt en vaskehjelp som skal komme og vaske hos oss annenhver uke. Hun tar 650 kroner gangen, og sier hun bruker 4-5 timer.

Mannen min var ikke helt fornøyd nå etter den første gangen. Han påpeker at hun ikke har flyttet på ting som står på gulvet når hun vasker (f.eks. skittentøyskurven), eller vasket f.eks. OPPÅ baderomsskapene. Kjøkkenbordet var heller ikke vasket, men det regner jeg med må være en forglemmelse...

Dere som har vaskehjelp - er dette vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har akkurat ansatt ny vaskehjelp selv.

Hun hadde ikke flyttet på skittentøyskurvene, men på den annen side, akkurat forrige uke hadde ikke jeg turt det heller. (akkurat kommet fra ferie, de var OVERFYLTE:p)

Hun ryddet og vasket kjøkkenbenken (og oppvasken som stod der), inni søpleskapet, gulvene, toaletter og vasker og speil, tørket støv (også av kjøkkenlampa i taket!) og gjorde all over en veldig god job. Jeg er pirkemester så jeg var selvfølgelig ikke heeeelt fornøyd, men så er jeg sær også da:p

Hun tar 150 kr timen.

Skrevet

vet bare at folk som vasker mellom firmaer ofte ikke flytter på ting ( det blir din oppgave) Men bør være litt annerledes når det er privat. Samme gjelder oppå skaper osv, for de tørker bare i nåhøyde.

Men dere bør kanskje høre med henne og sette opp en liste over hva dere mener hun skal gjøre! Jeg synes det høres sykt ut at hu skal bruke 4-5 timer på et hus, når hu ikke gjør det mer nøye enn det. Høres ut som hu utfører "bedriftsvask" Å det er ikke så nøye som privat.

Skrevet

Tja, hun skal vel vaske det dere ber henne om? Eller? Vil dere at hun skal ta oppå skapene så si i fra.

Skrevet

Takker for innspill. Jeg skal si fra til henne hva vi ikke var helt fornøyde med, og håper på bedring :-)

Ville bare høre litt hva som er vanlig, så det ikke bare er vi som er ekstremt pirkete ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...