Gå til innhold

Viktig!! Treenger såårt svar..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå 29+2, har vert en gang til jm kontroll, der fikk jeg masse info.. mest om koshold o.l siden det var så tidlig! men nå er jm ute i svangerskaps perm å legen min tar mål å hører på hjertelyd å sjekker blotrykke mitt.. IIIINGEN info, har en stund ijen, men samtidig ikke sååå mangen kontroller igjen.

mitt spm er altså, får dere noe info på kontroll? viiktig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hater å gå til lege under svangerskapet, for han er en dust og sjekker ingenting annet enn det aller mest nødvendige. Legen jeg hadde i forrige svangerskap var mye flinkere og mer omgjengelig, men leger generelt er veeeldig lite pratsomme. De sier kun det de MÅ si, ikke ting vi kan trenge å vite mere om eller som vi selv har behov for å snakke om.

Har heldigvis fått meg time til jm nå i februar, så slipper jeg å gå mer til legen, håper jeg...

Hvis du føler du får for lite informasjon kan du gå innom en bokhandel eller et bibliotek og kjøpe, eller låne, ei innholdsrik bok om svangerskap og fødsel. Ellers kan du spørre om masse her inne hvis du ikke finner noe i bøkene!

Skrevet

Du får info hos jm,som en ikke får hos lege,som du sa om kosthold,den delen har du jo heldigvis fått med deg,ellers går det mye på praktiske ting rundt fødsel og andre praktiske ting du lurer på. Legen tar seg av det medesinske og jm av praktiske ting,derfor anbefales begge deler.Hvis det er noe du lurer på,går det jo ann at du tar en telefon til fødeavdeling og spør dem.Greit de kan nok ikke sitte i lengre tid med deg,men hvis det er speielle ting som dukker opp,så svarer de deg nok.Det går jo også ann å gå til privat jm.

Du kan jo også spørre legen,de vet jo en del,men som sagt de er mer inne på det medesinske og ikke det praktiske,selv om de jo vet en del der også da.

Lykke til videre,tror nok dette skal gå bra om du står uten jm,men forstår frustrasjonene din.

Skrevet

Ja legen tar KUN de mest grunnlegge! å det er gaanske irriterende, spes når en er første gangs!

men meen. får finne noen bøker:)

Skrevet

Jeg har vært kun til jordmor, bortsett fra første gangen da vi fyllte ut skjema. Men jordmor har ikke sagt så mye. Hun lurer på om de er noe jeg lurer på, og viss de ikke er det, så blir de ikke sagt mer. Så bruker å vere inne i ti min eller så. Bare en snarvisitt. Ikke de at jeg savner å sitte der å snakke heller, føler jeg har noenlunde kontroll.

Skrevet

Har ikke jordmoren en vikar? Evt. ville jeg ha samlet opp spørsmål og tatt initiativet til mer samtale med legen, ikke ventet på at legen skal ta opp ting selv.

Skrevet

nei jm har ikke vikar, å det ser ikke ut som det kommer heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...