Gå til innhold

"Sparer" foreldrene dine/deres til dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på om de legger opp egen økonomi slik at dere arver nedbetalt hus og andre verdier når de dør, eller låner de opp på verdiene sine og lever livet på sine eldre dager?

Mamma og pappa har visstnok tenkt å spinke og spare til oss tre ungene så vi får verdiene deres når de faller ifra.

Fikk helt bakoversveis da mamma sa det, for jeg unner dem virkelig å bruke pengene på seg selv, og det vet hun. Men men..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Moren min er død så der harjeg liskom "fått" mitt.

Faren min er vel av den oppfatning at siden jeg bodde med mamma ad de skilte seg så skal jeg ikke ha mer enn absolutt nødvenidg!

Skrevet

Nei gud forby... det skal mamma få slippe. Hun skal kunne kose seg så lenge hun lever, penger tjener jeg selv!!

Men på den andre siden så vet jeg jo at vi kommer til å arve henne til slutt allikevel.

Skrevet

Det håper jeg virkelig ikke at de gjør!! Jobbet og slitt har de gjennom et langt liv så hvorfor skal de ikke få nyte godt av det på sine eldre dager? Da hadde jeg sagt plent: "NEI, takk!" Er jo veldig snit av dine foreldre, da, men...

Skrevet

Nei, mine foreldre sparer ikke til oss. De sparer for å sikkre seg at de kan leve sån i alderdommen som de vil (betale hjemmehjelp, taxi mm). Det skal vi barna slippe å bekymre oss for.

Skrevet

De sparer ikke akkurat men jeg og min bror kommer til å arve 3 store hus + en leilighet.......mamma har sagt til meg at hun har fordelt husene og leilighetene alt, men jeg har ikke turd å spørre hvem av de jeg arver..jeg kommer enten til å arve huset ved siden av + leiligheten

eller så arver jeg huset i byen...hva vi gjør med huset der hvor mine foreldre bor nå vet jeg ikke....:)

Skrevet

kommer nok til å arve en del verdier (jeg og søs) da mamma og pappa begge er enebarn, eier hus, 3 biler, båt, hytte og leilighet :) men de går ikke inn for å spare til oss da!

Skrevet

Hehe...nei, her blir det ikke noe å arve fra foreldra mine...begge er uføretryga gjeldsslaver med kommunale leiligheter...: (

Svigers derimot...: )

Skrevet

nei, ikke noe å hente der med boliglån på alle

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Nei. Når alle ungene er flyttet hjemmefra selger de huset og kjøper leilighet+hus i Spania. Men vi kommer vel til å arve det uansett da.

Skrevet

Min sviger far sa" den dagen jeg dør skal det ikke være en kr etter med, i begravelsen skal det være ekte sorg hi hi =0). Jeg er for att alle skal bruke pengene på seg selv nyte livet. Velger å bygge oppe ett godt liv for oss selv tenker meget lite på arv.

Er det ikke bedre att dere får penger nå enn når dere er 40/50 år? Men da kan jo dere gi de videre til deres unger.

Skrevet

Foreldrene mine er godt bemidla for å si det ¨sånn, jeg vet ikke hva de har på konto og bryr meg lite om det. De har litt gjeld da som kunne ha vært nedbetalt men som de har der fordi det faktisk kan lønne seg. De har slitt mye i min barndom men ting har ordnet seg for de, begge er uføretrygdet og de reiser mye nå som de har tid.De stiller også opp for meg og søstra mi hvis vi trenger hjelp. De passer sønnen min av egen fri vilje, ber aldri om at de skal passe han, de ber om det selv. Jeg ønsker at mine foreldre skal ha mange gode år fremfor seg å få bruke pengene sine på seg selv. Vi har så oss klarer oss vi. Eneste jeg ønsker av foreldrene mine er at de skal flytte nærmere oss for å være i nærheten av sykhus osv hvis noe skjer med de.

Skrevet

Gubben er enebarn og har en mor som ikke er like flink til å unne seg ting som foreldrene mine, når den tiden kommer at sambo skal arve henne, så sitter han ihvertfall igjen med 2 leiligheter etter henne.

Skrevet

Ikke som jeg vet om i hvertfall... Ho lever jo sine glade dager med ny leilighet og sånt,men ho har ikke mye i lån da. Unner ho å leve livet nå:)

Skrevet

Jeg har alt arvet min mor og sitter i barndomshjemmet i skrivende stund.

Min far derimot er en økonomisk idiot og har gjeld oppover øra og enda litt, eier ingenting og arven derfra er bare gjeld ihauger og lass, så den er jeg ikke intressert i:(

Skrevet

Niks, foreldrene mine tenker ikke paa saant i det hele tatt. Vi kommer nok bare til aa arve gjeld vi :)

Skrevet

Vi kommer til å arve i massevis, men jeg håper inderlig at det er maaaange tiår til=)

Skrevet

Mine foreldre koser seg og lever livet. Har aldri tenkt på om de sparer til oss barna, hvorfor skulle de det? Da min bror kjøpte hus betalte de 1/3 av det, som han siden har betalt tilbake. I skrivende stund eier de også halvparten av min søsters leilighet. Dette slik at de skal ha egne boliger.

Jeg har ikke bedt om økonomisk hjelp ettersom vi ikke har trengt det. Men jeg vat at om den dagen kommer så stiller de opp, og det betyr mye mer for meg enn en evt fremtidig arv.

Skrevet

Jeg arver nok ikke så mye, men mine foreldre støtter veldig nå og gir større gaver og kjøper ting til barna og utstyr som vogner, bilseter osv.

Mannen min derimot kommer til å arve et beløp med veldig mange nuller.

(De har 1 stort hus, andel i et annet hus, + hytte, bil osv. pluss et mangesiffret beløp som står og vokser på bok så de har noe å betale formueskatt av).

Det som er kjedelig er at når man gjør det på den måten vil arveavgiften bli ganske heftig.

Svigers er sparsommelige og jeg kunne vel ønske at de unnet seg selv litt mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...