Gå til innhold

hyperaktivitet-hvor går grensen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på snart 3 og et halvt år. Han har alltid vært "vill" av seg. Han er svært omsorgsfull og snill, og slettes ikke noen "trollunge", men han har en energi som jeg ikke har sett makan til. Jeg lurer på hvordan deres barn er, og om dette er normalt?

Helsesøster mente han var VELDIG aktiv. Barnehagen mener han er helt som alle andre.

* Han greier stort sett ikke leke alene. Hvis han må leke alene, kaster han lekene i veggen, sparker dem rundt, eller gjør andre ting som fanger vår oppmerksomhet. Han greier ikke sitt stille å se en film eller et barneprogram, han hopper enten rundt i sofaen, eller så løper han rundt i stua.

*Gir jeg ham tegnesaker blir han fort lei, og går over til å tegne på veggene, eller gjøre noe annet.

*Når jeg steller ham, må han fikle med noe annet, helst skru på vannkrana på fullt om og om igjen, og han bare blir værre av et "nei".

*Ved matbordet har han det vannvittig travelt. Han koser seg ikke med maten, han vil bli fortest mulig ferdig, uansett hva vi lager og greier som regel ikke sitte stille på stolen.

*Når vi må vente noen minutt på buss eller i bil, er han i 120 rundt omkring.

*Han skal holde på med alt han ikke får holde på med.

hehe.. Ja hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

høres ut som dattera mi.. hun har mye av det samme. her sa oxo barnehagen først at hun var som alle andre, så var dem enige i at hun var veldig aktiv, å sist fikk jeg spørsmål om vi hadde fått time hos ppt til kartlegging og evt utredning..

Ville anbefalt dere om å kontakte ppt å forhøre dere om evt tips, råd osv vist dere trenger det..

lykke til

Skrevet

Høres ut som dårlig oppdragelse.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Skjærp deg annie!

Høres ut som min datter også, hun er omtrent like gammel.

Barnehagen sier også at hun er som alle andre, netopp fordi hun er det der! Her hjemme er hun helt turbo... aner ikke hva det er jeg, beklager

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...