*Vetlis* Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Jeg ammer tulla mi på 1mnd. Jeg spiser vel rimelig normal mat? Brød med ost, egg, syltetøy osv. Drikker stort sett bare vann og kaffe, men ikke store mengder kaffe og helst koffeinfri. Bruker mye grønnsaker til middag som feks brokkoli, gulrøtter, erter (prøver og unngå det) og bruker lite løk. Problemet er at hu har mye vondt i magen, skriker og uffer seg nesten hele natten og store deler av dagen. Hu har konstant luft!!! Fiser jo omtrent hele tiden! Hva er det jeg spiser/drikker som gjør at hu får så mye gass!? Hu høres jo ut som en mann der hu ligger og fiser i vei!
Gjest Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 Mi fikk luft i magen av at eg spiste egg når ho var så lita.
mamman til to gutter Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 Jeg måtte kutte ut alt som har med løk å gjøre. Lite løk var ikke nok. Selv posesauser med løk i eller potetgull med løk (som faktisk de fleste har...) reagerte mini på. Eller så er det jo mange som reagerer på melk og melkeprodukter... Og i tillegg er det jo mange som har vondt i magen uansett hvor "riktig" man spiser.
*Vetlis* Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. januar 2008 å ja, det er såpass... trodde ikke de var så følsomme :-( Da er det ut med posesauser, potetgull og egg. Ja jeg finner jo liksom ikke noe mønster på hva jeg spiser og når hu får vondt? Men har dere noen tips på noe som kan hjelpe henne litt? Utenom at jeg kutter ut enkelte matvarer selvfølgelig.
Sivalur Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 Ja du bør jo unngå kål i alle former, løk og egg, slikt som kan gi oss også luft i magen. Noen kan reagere på at du drikker melk også. Du kan prøve ammete fra Helios, den får du kjøpt på helsekosten. Ellers er hun så liten så det er ikke så mye du bør gi henne (har lest at de kan få litt kroppsvarm ammete direkte, og at det skal hjelpe, men hun er kanskje for liten til det enda). Men pass på at du får henne til å rape når hun har spist. Hold henne opp mot deg på venstre side, med hodet mot skulderen din, gjerne med en gulpeklut mellom, det kommer nok litt gulp etterhvert. Hold henne ganske fast inntil deg og stryk ganske hardt oppover ryggen hennes, kun opp, ikke ned. Gå gjerne rundt på gulvet mens du gjør dette, og ikke gi opp før hun har rapt, kan ta lang tid. Hjelper ikke dette heller får du høre mer med helsesøster. Kan kanskje være kolikk også?
SusieQ Skrevet 21. januar 2008 #6 Skrevet 21. januar 2008 Kan prøve en tur til kiropraktor også. De trykker og klemmer og så slipper liksom lufta litt lettere....
*Vetlis* Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 21. januar 2008 Jepp, får kutte det ut :-( Usch så kjipt! Jeg drikker ammete selv, men vil nok vente litt med å gi henne noe av det. Hu er ikke noe særlig til å rape og gulper ikke heller, men kommer derimot ut i motsatt ende av frøkna ;-) Prøver å gjøre akkurat som du har beskrevet over her. Enten kommer det md en gang, eller så kommer det ikke i det hele tatt. Kiropraktor ja, det er jo en ide :-) Tusen takk for tipsene jenter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå