Gjest MyIian Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 stor sak gjort kort; da jeg tok keisersnitt endte hele greia i narkose og ryggen min der jeg ble stukket av spinalbedøvelsen er full av væske samt jeg må flere gnager til dagen legge meg ned fordi det strler i hele foten.. hvordan formulerer jeg dette til NPE ? Er selvsagt mye mer men orker ikke legge ut alt her
Gjest MyIian Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 samt dette: Andre behandlingssteder i tilknytning til skaden: Her ønsker vi navn og adresse til andre steder du har vært fulgt opp etter at skaden oppstod. Det kan være alt fra fastlege til fysioterapeut Jeg har jo ikke blitt tatt seriøst av NOEN.. så jeg har ikke fått noe hjelp.. bare brukt penger på leger og medisiner som ikke fungerer...
Herlige barn har jeg fått Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 Kontakt en advokat, det vil du uansett få bruk for når saken skal behandles hos pasientskadenemden, samt at du behøver nok hele din journal og den vil jeg tro kanskje advokatan bare kan få, altså alle opplysninger i den. Ville nok tatt kontakt med en sosionom eller lignende.
Gjest MyIian Skrevet 21. januar 2008 #4 Skrevet 21. januar 2008 Det står ingenting om at jeg trenger advokat..
Herlige barn har jeg fått Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 Nei, men hvor stor sannsynlighet tror du at du får noen erstatning om ingen har vært villige til og hjelpe deg? Ingen står til og sier de har fraskrevet seg sitt ansvar med mindre man drapstruer dem, det er nå min mening. Uansett vil du ha krav på fri rettshjelp ettersom dette er noe de har påført deg av skader.
Sessa ruger igjen... Skrevet 21. januar 2008 #6 Skrevet 21. januar 2008 Du trenger ikke advokat for å klage til npe. Det kan være greit for juridisk støtte, men ellers er det ikke noe must hverken i npe eller om om saken går videre til psn (pasientskadenemda). Jeg ville nok ringt en saksbehandler i npe og snakket med de før du sender inn saken din. Hvis du sender meg pm skal jeg høre litt med gubben når han kommer hjem. Han kan de greiene der.
Gjest MyIian Skrevet 21. januar 2008 #7 Skrevet 21. januar 2008 Nei sant nok.. Men jeg må jo formulere meg.. Tror kanskje ikke jeg trenger advokat før jeg har fått svar i fra de.. Jeg har for mye i inntekt til å få fri rettshjelp sånn uanset... og ikke råd til advokat.. Trenger rett og slett erstatning fordi jeg så og si ikke kan bevege meg etter den spinalbedøvelsen:))
Gjest MyIian Skrevet 21. januar 2008 #8 Skrevet 21. januar 2008 Det som har skjedd er jo at jeg har prøvd å få hjelp ifra sykehus, fastlege o.l. Sykehuset har "mistet" journalen min, og da jeg kom innom for å få sett på ryggen og ta blodprøver så fikk jeg møte en skikkelig jypling av en anestesilege, selvsagt var ikke min anestesilege på jobb den dagen jeg kom.. Det jeg fikk var "sorry at han stakk deg, skal si i fra til den det gjelder" Nå etter 8mnd har jeg fortsatt like vondt og kan måtte legge meg ned ute, offentliug fordi det stråler så vondt i foten. Jeg ble stukket 10-12 ganger i ryggen for å treffe spinalnerven eller hva det heter, men han traff bare venstre lår, noe som gjør atj eg ofte har vondt der. Etter bedøvelsen har jeg ofte en følelse av at ryggen min står og svaier i luften, og da må jeg holde meg fast til noe så jeg ikke faller.. Jeg blir veldig fort svimmelg og må ta hodet mellom knærne for å ikke besvime. hver gang dette skjer gjør det vondt i stikkstedENe. Jeg ble så lagt i narkose etter 1 time med stikking hvorpå det rant blod ned fra ryggen min etter stikkingen. Jeg fikk ingen informasjon annet enn at de i ettertid har sagt at datteren min sin hjerterytme var på vei ned samt at mitt blodtrykk var altfor høyt både over og under + at jeg våknet under narkose da de skulle skjære i meg, og alt som skjedde var at jeg fikk en maske trykt ned i trynet.. Etter dette har jeg slitt med mye migrene og masse palger rundt stikkstedet som dere kanskje skjønner, og nå orker jeg det ikke mer- Jeg har en datter jeg må ta vare på og dam å jeg nesten vite hvor jeg kan få hjelp..
Guttemamma75 Skrevet 21. januar 2008 #9 Skrevet 21. januar 2008 Det skal iallefall ikke være noe problem å få tak i journalen din, send bare brev til fødestedet og be om kopi av journalen - du har krav på å få den så det kan de ikke krangle på.. Du må kanskje betale litt, men det er ikke mye.. Vil oppfordre deg til å ta kontakt med pasientombudet på sykhuset, kan hende de kan hjelpe deg å ordne med møte med anestesilegen som stakk deg slik at du iallefall får en ordentli forklaring på hva som har skjedd.. http://www.shdir.no/pasientombudet På denne siden kan du finne pasientombudet på DITT sykehus.. Lykke til, stå på og håper du får hjelp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå