Leontine Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Har nå gått i to mnd og trodd at jeg har hatt bekkenløsning, og fått beskjed av både lege og jordmor om at det er lite å gjøre. Ta det med ro, og ikke anstrenge meg, var rådene jeg fikk. Fikk henvisning til fysioterapeut, men har hørt mange som ikke får hjelp der. De får en diagnose, og et ark med øvelser de kan gjøre, uten at det hjelper særlig. Derfor bestemte meg jeg for å dra innom en kiropraktor først, og høre hva han sa. Og etter to minutters undersøkelse, slo han fast at jeg har en bekkenlåsning bak i bekkenet, og vi startet behandling. Og det kjennes lettere allerede! Skal ha to behandlinger til denne uka, og håper dette hjelper. Han sa jeg kunne ha en lett bekkenløsning i tillegg. Men da har jeg hvertfall blitt skikkelig undersøkt, og vet hva det dreier seg om. Så vil anbefale dere som har mistanke om at dere har bekkenløsning, tar dere en liten tur til kiropraktor for å bli skikkelig sjekket. Kan være en låsning i tillegg, og den kan i de fleste tilfeller behandlies...
Tredjemann på vei :D Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 Hvordan kjentes/kjennes denne låsningen ut for deg da? Jeg har vært plaget med smerter inni høyre hofta siden jeg var rundt 13 uker på vei, er nå 21 uker snart. Det er verst om morgenen når jeg skal snu meg i senga eller skal opp av senga. Da "smeller" det inni hofta og gjør så vondt at jeg av og til nesten mister balansen. Verst når jeg på en måte løfter høyre benet og vrir det utover vekk fra det andre benet, om du skjønner... Har fått henvisning til fysioterapeut som jeg skal til for første gang på onsdag. Håper det hjelper!!
Gjest Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 jeg ville også tatt turen til kiropraktor/naprapat. De kan i løpet av få strakser finne ut om det er låsning eller løsning. Er det låsning går du til naprapat/kiro er det løsning så er det GOD hjelp å få hvis du går til fysio som vet hva de driver med/har spesialisert seg påbekken/graviditet. Ut i fra det du beskriver så holder jeg en piteliten knapp på at det kan være LÅSning du har. Kom deg til kiropraktor!
Trulte76 Skrevet 21. januar 2008 #4 Skrevet 21. januar 2008 jeg også dro til kiropraktor da jeg var 11 uker med nr 1..trudde ikke det gikk an å få bekkenløsingsplager.. Så han sa det var deg jeg hadde ja.. Men jeg hadde ikke lånsnig da, men jeg ble jo så vondt etter jobb at jeg greide knapt å ta av meg klærne etter jobb.. Men fikk da beskjed om at det var ingenting å gjøre. Utenom visst det låste seg da..da kunne han behandle det da..men låste seg heldigvis ikke emd meg da..jeg ble bedre av å bli sjukmeldt..så vet hva som var onda til min bekkenløsning ja..
Tredjemann på vei :D Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 Ojda, jeg får prøve et par ganger hos fysio først og høre hva hun mener. Hun er visst spesialisert på bekkenløsning, så da bør jo hun vite om det er det jeg har:-) Hvis det ikke hjelper drar jeg til kiropraktor så fort som mulig før fødselen. Greier ikke gjennomføre en fødsel med disse smertene som dukker opp når som helst..
Gjest Skrevet 21. januar 2008 #6 Skrevet 21. januar 2008 Å...er de ikke konstante? Da er jeg enda mer sikker på LÅSning. løsning er mer konstant, verkende. (Og dessverre så er det ikke sikkert at fysio klarer å si om det er låsning eller løsning...)
Leontine Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 21. januar 2008 Til Siljemor - Oliver + junibaby Mine smerter er hovedsakelig midt i bekkenet, knyttet til skambeient/ symfysen. Stråler litt ned lårene, men da har jeg vært veldig aktiv. Verst for meg er også det å snu seg i senga og stå opp om morgenen. Klarer å bevege meg sånn noenlunde, men blir veldig"stiv" etterpå. Trapper er også litt smertefulle å gå i. Men da er også smertene midt, nederst i bekkenet. Føler jeg går som en høygravid (er 31+3 i dag) og vugger er del pga vondt. Da jeg var hos kiropraktor i dag, satt han bak meg mens jeg sto og støttet meg mot veggen. Han bad meg da løfte venstre kne opp mot magen, mens han kjente på bekkenet i ryggen. Gjorde det samme på høyre side. Han sa jeg hadde mer låsning på venstre side enn på høyre. Så la jeg meg ned på benken, og han brøt opp på bekkenet. Gjorde samme bevegelsen stående etterpå, og kjente forskjell med en gang. Så vil absolutt anbefale å få sjekket ut om du kan ha en låsning i tillegg til løsning dersom din fysio setter den diagnosen. Fikk beskjed om å bevege meg så mye som jeg selv følte var greit i forhold til smertene, og gjerne i vann. Så nå blir det besøk på Badeland på meg og sønnen min i morgen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå