ZamZam Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Huff, har to syke barn som jeg løper imellom.. Lille mino er 10 måneder og har 40 i feber, ga han paracet for en time siden og feberen er fortsatt ikke gått ned. Hvor lang tid tar det før det skal virke, normalt er det rundt 30 min er det ikke? HVa skal jeg gjøre?
Nusseline♀♀♂ Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 Hadda tatt en tur til legen jeg hvis jeg hadde hatt et så lite barn med 40 i feber. Ta ihvertfall en telefon. Skal vel gå ned på 1-1 1/2 time ihvertfall.
Himmel og hav Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 Kle av han og vask han over hele kroppen med en klut med lunka vann og la han lufttørke, det er veldig effektivt for å få feberen ned. Men ikke gjør det om feberen er på vei opp og han fryser.
Gjest Skrevet 21. januar 2008 #4 Skrevet 21. januar 2008 Hvis du har gitt stikkpille er max serumkonsentrasjon etter 2 timer...
Helnøtt med spire:) Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 Da hadde jeg tatt en tur til legen. Ikke for å skremme deg, men feberen ville ikke ned på minstejenta vår heller da hun var ca ett år. Det viste seg at hun hadde lungebetennelse. Så ta kontakt med lege du, og godbedring til barna dine!
Miniheksa Skrevet 21. januar 2008 #6 Skrevet 21. januar 2008 Brukte du stikkpiller eller mikstur? Her er det umulig å få ned feberen til minsten noe særlig med stikkpiller - men med mikstur går det greit... Av en eller annen grunn...Har du forsøkt å avkjøle ham litt - ha på ham lite klær - eventuelt tørke av ham over hele kroppen med en fuktig klut? Hjalp veldig godt her sist - sammen med paraceten. er så vondt når de små blir så syke!
*jaja* Skrevet 21. januar 2008 #7 Skrevet 21. januar 2008 Jeg hadde kontaktet lege, i alle fall en telefon. Hvis du har gitt stikkpille så skal den virke ganske kjapt. God bedring.
ZamZam Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 21. januar 2008 Takk, genialt! Pleier å gi et bad på to grader under tempen i fem min, men har mistet grademåleren i flyttinga.. Her er han alltid i bleia, det er noen og 30 ute og noen og 30 inne så det er vel kanskje derfor det ikke går ned så fort. ( bor i utlandet. ) Han har ok almentilstand og har bare hatt feber siden i natt så jeg venter litt med lege fordi det kan være at varmen påvirker litt, det er ikke så lett å kjøle seg ned her.. Tusen takk for tips.
Gjest Skrevet 21. januar 2008 #9 Skrevet 21. januar 2008 Kalde omslag på leggene, gjerne også i panna. Dersom hun går over 40 så putt henne i dusjen, kjølig vann. Evt ta med ungen ut på trappa noen minutter så hun får kjølet seg ned:)
ZamZam Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 21. januar 2008 Oi, der kviknet han til!! *phu* Klappet han ned med lunket vann og satte opp alt jeg kan før myggen kommer og så fikk han lov til å vekke storebror og er nå helt i hundre. Er så ekkelt når de er syke sånn- Jeg gir alltid mikstur fordi suppo kommer alltid ut igjen og den pleier å virke ganske raskt. tusen takk for svar alle sammen, skal se ann almentilstanden og evt kontakte lege. Begge barna hoster og har litt diare, men forøverig er de i fin form når de ikke har høy feber.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå