Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Må få ut litt steam her nå!! Denne mnd har vært litt kjip mhht mye legeutgifter(var jo gratis ifjor det vettu!) og lisens og alt piss. Så går han hen å kjøpe noe drit til WoW.. til 900 kroner.. så nå hjar vi 900 kroner til jeg får penger (6000 i stipend!!!!) som skal vare til den 15nde... HELVETES KØDD.. Jeg hater det forbanna møkkaspillet.. :@ og han akkurat nå!
Gjest Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 hmmm... world of warcraft?? bare tipper jeg...
Gjest MyIian Skrevet 21. januar 2008 #4 Skrevet 21. januar 2008 Sist kjæresten min gjorde noe lignende avinstallerte jeg spillet, kastet cdn, sperret kortet hans så han ikke fikk kjøpt mer, overførte penger fra han til meg og utposjonerte penger med ca 100 kroner per dag, max. Litt mer om vi trengte noe mer. Han har aldri våget å bruke en krone på det drittspillet etter jeg gjorde dette, for da vet han at det skjer igjen. Er noen bakdeler for spillavhengige når man har felles økonomi gitt. Bare ikke gi han en krone til fornøyelse og styr alt selv du, litt kjipt men absolutt verdt det. Nå spiller han tilogmed sjeldnere
Gjest Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 Herlighet Mylian - gammel er du da? *flirer meg skakk*
Gjest MyIian Skrevet 21. januar 2008 #6 Skrevet 21. januar 2008 Det her har ingenting med alder å gjøre, men at når en voksen person bruker over 6000 på spill og taxi - så har ma nikke noe valg.
Gjest Skrevet 21. januar 2008 #7 Skrevet 21. januar 2008 Tenkte mest på svaret ditt jeg da.... Typen hennes hadde jo bare brukt 900 kr han da. samme jeg brenner av på en tur på byen, hadde ikke vært lenge sammen med typen min om han hadde "fryst" kontoen for det altså ! Og med tur på byen, mener jeg på dagtid når jeg har med babyen altså.
Gjest Skrevet 21. januar 2008 #8 Skrevet 21. januar 2008 Hm, det er januar, du får vel mer enn 6000 denne mnd HI??! Jeg får iallefall MYE mer enn det denne mnd...
Gjest MyIian Skrevet 21. januar 2008 #9 Skrevet 21. januar 2008 jeg er gift. jeg bruker ikke 900 kroner hver dag - sjeldent på en hel uke engang fordi jeg har økonomisk sans. jeg tror HI er sur fordi samboeren hennes har brukt mye mer penger enn de har denne måneden, alle vet jo at januar er temmelig hard sånn sett, så jeg forstår at hun er sur på han når de bare har 900 kr igjen til den 15nde når hun får stipendet sitt.. Jeg fortår ikke dere som bruker 900 på en dag. Jeg prøver å bruke maks 100 - men så sparer vi ca 10 000 i mdn da.
Gjest Skrevet 21. januar 2008 #10 Skrevet 21. januar 2008 Sa jeg at jeg bruker 900 kr hver dag? Kjære deg tror du missa poenget mitt. Samboeren min bruker sine penger på det han vil, jeg bruker mine på det jeg vil. Før vi snakker om egne penger her i huset, betaler vi alle regningene og setter av penger til mat på matkontoen. Det som blir igjen bruker vi som vi vil. Om samboeren til HI brukte 900 kr på ett spill så er det vell litt overdrevent å "ta fra han pengene" hehe Skjønner frustrasjonen hennes godt, men tviler på at det løser problemet å sperre kontoen hans
Gjest MyIian Skrevet 21. januar 2008 #11 Skrevet 21. januar 2008 Klart det er litt drastisk å ta ifra ham pengene, men på den annen side burde han klare å prioritere bedre når HI sier det er en trang måned.. sånt burde folk forstå. ser også at du @ugust har "dine og mine" penger.. Her er det våre penger :-) Og det gjelder også det som er igjen.. sånn blir det jo når han tjener mer enn meg.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #12 Skrevet 21. januar 2008 Jeg er helt enig med Mylian. Når man bare har 1800 kr på konto frem til 15. i neste mnd, så skjønner jeg jævlig godt at hun er forbanna når typen bruker halvparten til spill. Om mannen min hadde gjort noe sånt, så hadde jeg gjort akkurat det samme som Myelin, slik at han virkelig skjønner alvoret. Men nå er det slik at vi har en felles konto og hver vårt brukekonto og en felles sparekonto.Så vi har par tusen i mnd som vi kan bruke til det vi vil. Felles konto bruker vi når vi skal kjøpe mat eller noe til huset. Riktignok sparer vi ikke så mye hver mnd, men jeg slipper det evige styret med å kontrollere økonomien hans. Lettere på den måten
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #13 Skrevet 21. januar 2008 @ugust: du kan hvertfall ikke være så gammel, som tar dette temmelig useriøs. Bare fordi 900 kr er småpenger for deg, så trenger det ikke å betyr at det er småpenger for andre. Herregud....ta deg sammen dame. Nå har HI sagt at hun har 900 kr igjen fordi typen har kjøpt et jævla spill eller noe til 900 kr. Det er penger ut av vinduet det. Dem kunne ha kjøpt mat eller klær eller noe for de pengene. Ikke noe ubrukelig som spill.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå