mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Det kom en mamma med sønnen sin....Og dennes bror hadde kastet opp på morningen. Men det var jo ingen vits i å ha lillebroren hjemme for det................... Uæææææææææææææ. Her har jeg hatt begge mine hjemme i flere dager, selvom det bare var Knerten som var syk. Men jeg regnet jo med at Storebror hadde de samme basilluskene. Og første dagen møter jeg altså noen som ikke bryr seg om sånt i det hele tatt. Blir vi spysyke en gang til nå så vet jeg ikke hva jeg gjør. Nei tror jeg må stramme opp noen av foreldrene i bhg. IKKE SEND SPYSYKE BARN I BHG.!!!!!
Dailis Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 Her er det ingen krav om å holde barn hjemme pga søskens sykdom. Og heldigvis for det. Med fire små så hadde jeg vel knapt nok hatt unger i barnehagen jeg da. Skjønner det er frustrerende å risikere å bli smittet igjen. Men på den andre siden er det sikkert mange i barnehagen med smitte som ikke har blitt syke enda. Så smitten florerer uansett. Håper dere slipper ny omgang.
frøydis m/ 4 Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 Det er vel heldigvis noen ganger sånn at når man har hatt i bøtter og spann med spysyke så er det en viss sjans for at man neste gang kan være immun fordi det faktisk er samme sort bassilusker som florerer. Håper inderlig dere slipper unna denne gangen. krysser fingre for det.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. januar 2008 Vi har heller ikke noen krav om det. Men når det har vært spysyke annenhver mnd. på oss blir man litt frustrert. Hun hadde jo ikke behøvd å fortelle noe. Det man ikke vet har man ikke vondt av. Men jeg har merket meg inkubasjonstiden de siste gangene. Og det har tatt ca. 10- 12 timer før nestemann ligger. Derfor tenker jeg at hvis førstemann spyr kl. 0500 om morningen så er det sannsynlig at nestemann starter sånn omtrent rundt hentetid.... Blir helt svett bare jeg tenker på det.... Nei kjenner at dette er en diskusjon jeg ikke kan begi meg ut på. Burde sikkert ikke lagt ut dette innlegget. Men glad jeg ikke la det på skravle da..
Plutseliten :) Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 Klart du kunne legge ut dette innlegget...du er jo sliten og lei sykdom og spysyke. Og som du sier....hun hadde ikke trengt å sagt noe,og du kunne vært lykkelig uvitende og mindre stresset for at dere blir smittet igjen. Her er det og skal det være rom og takhøyde nok for frustrasjoner Vi er jo ikke alltid enige,men respekt og forståelse det har vi vettu )) Jeg var ikke happy jeg heller, når moren til bonusbarna sendte ungene hit fulle av lus...og ba oss om å kjøpe lusemiddel å fikse det (fikk den beskjeden sent på kvelden) Hehe...begynte du å klø nå?? For jeg klør når jeg hører om noen med lus,og jeg blir uvel når jeg er i nærheten av noen som har/har hatt spysyke Krysser alt jeg har for at dere holder dere friske nå,men banker ikke i bordet...hihi..for det gikk galt sist Klem
Dailis Skrevet 21. januar 2008 #6 Skrevet 21. januar 2008 Jeg skjønner deg kjempegodt jeg. Er ikke mulig å gjennomføre, men jeg sjønner utrolig godt at man blir drittlei. Har vært spying her med jevnlig mellomrom i hele høst. Er ikke moro, nå har alle fire ungene influensalignende infeksjoner her. Isj. Så jeg skjønner ufattelig godt at du har fått din dose og ikke vil ha mer. Inkubasjonstiden er desverre litt lengre fikk jeg vite. Hadde vært fryktelig greit om den var så kort;) Hvorfor skulle du ikke lagt ut? Men håper det er i orden at jeg svarte;)
dritgrei hei hei! Skrevet 21. januar 2008 #7 Skrevet 21. januar 2008 Klart du skal skrive noe om dette, dere har vært syke nok for ei stund spør du meg, og det er faktisk rom for å være uenige ... :-) til og med her inne på modne. Håper dere slipper unna for ei stund da :-)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 21. januar 2008 Jepp, nå klør det både foran og bak.... særlig bak ørene. Er frisør vettø... Så har sett lus noen ganger og er ikke særlig fan.. Grøssss Men har aldri hatt det da. (visker...jeg banker heller ikke i bordet da vi så hvordan det gikk...hysj...) Nei da. Alt vel så langt.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 21. januar 2008 Jeg skulle egentilg ikke lagt det ut for jeg kan ikke diskutere det uten å bli sinna... Og det orker jeg i vaffal ikke.... Den siste runden vi hadde var det lengere inkubasjonstid. Faktisk så tok det fra natt til torsdag og helt fram til natt til lørdag. Før jeg gikk i knestående foran doskåla.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 21. januar 2008 Jeg håper også at både vi og alle andre som har hatt sin dose sykdom kan møte våren friske og raske.... Eeeeeeeeeeee det med raske trekker jeg tilbake...
Maud Skrevet 21. januar 2008 #11 Skrevet 21. januar 2008 Jeg skjønner frustrasjonen. Dessverre er det (de?) mageviruset som sirkulerer nå seiglivete greier. I barnehagen der lillebror gikk før jul ble det hengt opp lapp om at personalet var lei av å stadig være syke og at det var dumt at barna stadig smittet hverandre. Oppfordringen var derfor å holde barna hjemme en dag ekstra. Vet ikke om det hjelper. Sist mine var spysyke (rett før jul) skulle jeg treffe en venninne og hennes barn. Barnas mormor er lege og hun sa at enkelte virus har så lang inkubasjonstid som tre uker. Så det er altså ikke lett å beskytte seg... Synes allikevel at folk kan ta hensyn og synes som deg at dama kunne holdt begge barna hjemem i dag. Er dessverre redd jeg allikevel kunne gjort som henne. En frisk unge hjemme mens den andre spyr høres slitsomt ut :-(
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 21. januar 2008 Jepp, bare ikke fortell de andre foreldrene om at du har en hjemme som ligger å spyr.... Det man ikke vet har man som sagt ikke så vondt av, Og siden storebroren går på skole, ville jeg aldri visst at han lå hjemme å kastet opp......Hadde hun bare holdt kjeft....
Gjest Skrevet 21. januar 2008 #13 Skrevet 21. januar 2008 Forstår godt frustrasjonen din,dere har jaggu hatt nok av sykdom nå... Her pleier naboen å holde ungene borte fra barnehage/skole og så sende de hit på besøk....Det er gøy det :0( Blir så forbanna at jeg kunna blitt voldelig... Er nok ikke så lett å holde søsken borte,men jeg forstår tanke gangen din..Desverre er det ikke alle som tar hensyn til de syke små heller.Sender de fordi om de er syke....
Attpåklatten :-)™ Skrevet 21. januar 2008 #14 Skrevet 21. januar 2008 Det stemmer jeg også for!!! En to tre - vedtatt:-)) Og ja, alt man ikke vet har man faktisk ikke vondt av. Noen ganger er det bedre om folk bare holdt kjeft!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå