Gå til innhold

starthjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter lang tid med uenighet er samboeren min og jeg blitt enige om å gå fra hverandre. Men problemet er at han har mye av vesentlig inventar her i huset, huset er mitt, men han har sofa, tv, vaskemaskin ol. og noe av dette trenger jeg da jeg blir aleine med to små... men akkurat nå har ikke jeg råd til å kjøpe alt dette på en gang, ikke de neste mnd heller...

Noen som veit om jeg har rett på noe form for støtte til dette? Eneste jeg har tenkt på er sosialen, men det frister ikke...

Fint hvis noen tar seg tid til å svare, veit ikke hva jeg skal gjøre nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne du ha fått tatt opp et lite forbrukslån i banken?

Trenger ikke gjøre det så dyrt. Kan jo kjøpe billig og brukt nå, og så bytte ut en og en ting når økonomien tilsier det.

Forstår at sosialen ikke frister, men hvis du ikke kan ta opp et forbrukslån, og heller ikke kan låne av noen i din nærmeste familie, er vel det den eneste muligheten?

Du har ikke en sparekonto da? Eller har barna dine sparekontoer du kan låne litt fra? Det må du nok uansett før du får noe av sosialen.

Vet du om du har krav på OS? Det vil jo hjelpe litt...

Lykke til! Klemmer fra

Skrevet

Enten får du rett og slett søke starthjelp fra sosialen, kjenner noen som fikk 15000 til hvitevarer og lignende, måtte ikke betale tilbake de pengene heller.

Men hvitevarer har i alle fall Elkjøp ofte tilbud på så i endel tilfeller lønner det seg sjelden og kjøpe brukt med mindre vaskemaskina koster bare 200-400 kroner. Og jeg vet endel selskaper har tilbud om betalingsutettelse i opptil 9 måneder Cresco bl.annet mot et gebyr på 450 kroner og det er jo ikke riktig så gale. Man klarer jo alltids og spare opp litt penger på 9 måneder!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...