Gå til innhold

kvalme og kynnere!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 27 og opplever sterke kynnere,takvis,mest om kveld og natt.Også kvalme,lurer på om kvalmen kommer av kynnerne,også MYE liv i magen.Noen andre som også har dette???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også fått tilbake kvalmen litt, ikke så ille som de første tre mnd, men er litt uggen i perioder i løpet av dagen. Er i uke 28 og det begynte for 1-2 uker siden. Jeg tenker at det kanskje kommer av at tarmer og magesekk begynner å få mindre plass etterhvert, men vet ikke om det er det. Noen som vet hva det kan komme av? Kynnere har jeg også fått litt mer av men de er ikke så kraftige og det er vel også ganske vanlig å kjenne bedre på denne tiden i svangerskapet. Hvis det er veldig plagsomt ville jeg tatt det opp med jordmor eller lege. Jeg får mer kynnere hvis jeg stresser eller har mye ting jeg må ordne. Og da prøver vel kroppen å si i fra at jeg bør slappe av litt. Har også inntrykk av at at det er litt mer liv de dagene jeg stresser mye, men det kan være ren innbildning også, tror ikke vi trenger å bekymre oss over for mye liv i hvertfall:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever også det samme, pluss smerter under ribbbeina, skal til legen i dag for jeg fødte 5 uker for tidlig sist! Håper lille har tenkt til å vente noen uker til! er bare 27+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått tilbake kvalmen, kaster opp hver morgen. Det er slitsomt! Blør også neseblod og tisser på meg når jeg brekker meg. Ble sykmeldt i 2 uker i går, det skal bli godt å ta det litt med ro. Jeg jobber i helsesektoren. Fungerer egentlig best på seinvakter, da er jeg iallefall ikke kvalm. Vet at jobben kan tilrettelegges slik at jeg jobber flest seinvakter, men vi får se. Skal iallefall hvile og lade batteriene nå. Men det blir jo ikke noe lettere etterhvert da! Er i uke 27+2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også fått kynnere di siste dagene.tror det er kynnere iallefall..heh..er førstegang som sikkert folk skjønte:) men,er det normalt å våkne av at man har så vondt?

jeg våkner flere ganger om natten innimellom pga det gjør så utroli vondt..det begynner smått på sidene,også strekker det seg mer og mer og helt opp til navelen.da er det på sitt værste,og jeg vet egentli ikke hvor jeg skal gjøre av meg innimellom.er 29+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har MASSE kynnere, hatt det ganske lenge, men blitt litt mer den siste mnd, er 28 + 5 eller no nå. jeg er 75% sykmeldt pga det, men med fulltidsstudie i tillegg så blir det lite ro, og merker at når jeg blir stressa og holder på så kommer det mer. men etterhvert har jeg begynt å venne meg til det og, og det er litt skremmende:P kvalmen kom tilbake igjen for et par uker siden, skikkelig irriterende... og disse mammabuksene med strikk øverst kan være litt trange noen ganger, spes når man er kvalm og ikke vil ha noe ekstra trykk!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Ja har noe utrolig med kynnere, men har også vært kvalm i den siste tiden. Er 27 uker på vei og mitt 3 barn, men har aldri kjent det sånn før. Kynnerene begynte i uke 13 til meg. Kan våkne om natten med kynnere. Var hos jordmor i dag, hun anbefalte magnesium+ som du får kjøpt på helsekost. Den kunne hjelpe på kynnerene. Jeg måtte si hva jeg skulle ha det til, så skulle de skjønne hva jeg mente, og skulle da få rette sort. Har ikke vært borti sånn mye liv i magen eller. Våkner av det om natten også, så jeg lurer på hvordan det skal bli når babyen blir større i magen ja. Synes det er litt tidlig at den lille skal klare å holde meg våken om natten så tidlig i svangerskapet. Men det er jo bedre at det er mye liv enn at man gruver for at det er lite liv. Prøv med magnesiumen, det skal jeg. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart...Jeg er uke ca 26+0 og har akkurat samme greia.Kvalm,kynnere og neseblod ut av ville "#%¤%/%&..

da er det kanskje vanlig da...(begynnte å bli litt nervøs her)har vært syk en ukes tid se,så ble litt sånn "tenk om jeg har fått svangerskapsforgiftning ting el noe sånt...."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 30 og har hatt kraftige kynnere i 15 uker og er derfor sykmeldt siden dette går ut over nattesøvnen (våkner av at jeg gråter i søvne). Har vært kvalm og kastet opp i ca 28 uker (mye om natten). Har også vært inne på sykehuset for å måle styrke på kynnerene og måle livmorhalsen 2 ganger. Alt er normalt.

Det er visst bare slik at det er sånn det blir for noen.. Har også masse liv inni der. Det er konstant bevegelse.

Et tips for å kjenne på om kynnere er kynnere eller veer er å reise seg opp og gå (siden kynnere oftest kommer når man sitter i ro). Gir de seg da er det kynnere. Gir det seg ikke kan det være lurt å sjekke. Du kan sikkert kontakte fødeavd på ditt sykehus og snakke med jordmor over tlf.

 

Det er forresten vanlig å få "sure oppstøt" rundt uke 26-28. Dette minner veldig om kvalme og sitter høyt i halsen. Kan også minne om halsbrann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har å masse kynnere...er sykemeldt pga det...fikk beskjed om å holde tellingen på de og om det ble mer enn 5 så måtte jeg ta det enda mer med ro....de vill jo at lille skal være der inne så lenge som mulig...jeg får i gjenn henvise til min mor...min rådgiver...og 6 barnsmor... mye og sterke kynnere betyr lett fødsel...det er hennes erfaring!! min ene søster som var 53 lang og 4200g bare "poppa" ut og med henne hadde mamma så sterke kynnere at hun var redd..og fikk de kontrollert men alt var bra...!!

 

Trøster meg med det jeg...men de er ganske vonde dissa kynnerene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...