<3Sosivov<3 Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Mange føler seg flotte når de går gravide, men jeg syns egentlig at jeg ser ut som en vraltende and som er vinterblek og overvektig... For å prøve å få opp selvbildet er jeg fristet til å smøre meg med brun uten sol. Noen som vet om det er farlig? Tenkte på at det er stoffer som trenger inn i huden osv. PS! Misforstå meg rett - jeg elsker å være gravid, men føler meg ikke akkurat sexy...
Gjest Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 dem anbefaler ikke å bruke det når man er gravid.. pga kjemikaljene i det
sofieb Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 Brun uten sol ække farlig - jeg annbefaler produkter fra http://www.dc-collection.com/ - fungerer helt supert!
mum&boyz Skrevet 21. januar 2008 #4 Skrevet 21. januar 2008 hehe da er vi to... jeg har hørt at selvbruningskrem er anbefalt fremfor solarium.. men synes den er så vanskelig å få jevn og fin.. nesten så det er bedre å være hvit en skjoldete gulbrun.. Å guud jeg er lei alle kommentara om hvor blek jeg er... kjøpte nivea face selbruning, synes ikke det ble fint.. det så ikke ut som jeg hadde vært i sola å fått den fargen for og si det slik..
Gjest Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 hm, leste i foreldre og barn at det ikke var anbefalt.men men man bestemmer selv..
Chick Skrevet 21. januar 2008 #7 Skrevet 21. januar 2008 Jeg bruker den ansiktskremen fra dove, og den er helt kurant. blir ikke gul som med mange andre kremer.. også går det jo gradvis da, så man slipper skjolder:) men det er jo ikke det samme som den ordentlige sola på sommeren da...
Blå + en i magen Skrevet 21. januar 2008 #9 Skrevet 21. januar 2008 Jeg har hørt at solarium IKKE er farlig! Men man kan få pigmentflekker i huden, som ikke alltid forsvinner. En venninde av med fikk mørke flekker i ansiktet da hun gikk gravid for 6 år siden, de har fremdeles ikke forsvunnet. Det er det eneste!
*LilleTroll + spira Skrevet 21. januar 2008 #10 Skrevet 21. januar 2008 Jeg har tatt sol... og skal gjøre det igjen! Bare sørg for at du ikke blir så varm der du ligger! Jordmor foretrakk litt solarium fremfor selvbruning pga mange av merkene ikke er testet ut i forhold til innhold og hva som trekker inn i huden. Sol er og registrert som ikke farlig på BiM og gullsmokk sidene!
Gjest Skrevet 21. januar 2008 #11 Skrevet 21. januar 2008 Jeg har også lest meg til at solarium er tryggere enn selvbruningskrem. Faren ved solarium ( tillegg til pigmentflekkene) er at man kan bli for varm, men hva er egentlig farlig med det?
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #12 Skrevet 21. januar 2008 Det har jeg også hørt om solarium. At det ikke er bra å bli for varm, og man skal passe på at man ikke får pigmentflekker. Det står noe her på Bim om det. Tema - Den gravide kroppen - Du kan sole deg også når du er gravid. Også om selvbruning: Tema - skjønnhet og velvære - selvbruning
eple3 Skrevet 21. januar 2008 #13 Skrevet 21. januar 2008 Jeg har også lest at selvbruningskrem ikke anbefales pga kjemikaliene i kremene. Når det gjelder solarium er det to ting å "passe på" for trygg soling..; - fare for overoppheting som ikke er bra for fosteret - anbefales derfor ikke mer enn 15 min pr gang - mange gravide får pigmentflekker som ikke går bort i ettertid
Mammapostei! Skrevet 21. januar 2008 #14 Skrevet 21. januar 2008 http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/tema/skj_nnhet_og_velv_re/selvbruning_brun_uten_sol Her anbefaler de jo selvbruning St. Tropez selvbruning e kjempe goe....litt dyre, men anbefale skummet i den serien, veldig lett å smøre jevnt og trekker fort inn + at du får m en slags vott t smøre med, så da slippe du se ut som flekktyfus selv på hendene
Zikosu og William Skrevet 21. januar 2008 #15 Skrevet 21. januar 2008 hvis man tar en god dusj med peeling før solarium forebygger man vel til en viss grad muligheten for de verste pigmentflekkene....? også betal heller litt mer og gå i et nyere solarium hvor de har skikkelige vifter og aquasystem (du blir sprayet med litt vann innimellom),det blir som å ligge på stranden...herlig... skal begynne så smått med sol jeg også,når jeg får istand bilen min igjen...
Løvemor m/Oliver08 Skrevet 21. januar 2008 #16 Skrevet 21. januar 2008 Man må være obs på at noen slike kremer inneholder koffein, det er spesielt de med oppstrammende effekt tror jeg. Vet ikke akkurat hva som var anbefalt mengde, men det finnes sikkert hvis man søker etter det på nettet. Jeg ble forresten forskrekket etter jeg tok solarium sist, var veldig tidlig i graviditeten, og armhulene ble lilla. Nå gikk det heldigvis over etter noen dager, men tenk om det hadde vært permanent!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #17 Skrevet 21. januar 2008 Faren med solarium og vanlig soling er jo at magen blir oppheta og det samme gjør babyen inni magen. Har jeg lest ettellerannetsted.... Men jeg nå ikke lege.... Men syntes det hørtes logisk ut?
Fruen i huset Skrevet 22. januar 2008 #18 Skrevet 22. januar 2008 Ang solarium: Jeg er mye stiv i bekkenet (ikke bekkenløsning så vidt jeg vet). Tok sol her om dagen og det var driiiitvondt for bekkenet! Ble liggende helt feil stilling - alt for rett og flatt. Kom meg nesten ikke opp etterpå og hadde problemer med å gå hjem... Skikkelig gamlemor (
Nordpå Skrevet 22. januar 2008 #19 Skrevet 22. januar 2008 Litt gyllen rouge og lett sminke gjør susen i fjeset om vinteren ;-) ! Alle er jo bleike nå likevel - what's the big deal? Like greit å akseptere at de fleste av oss har nordisk hud........?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå