Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 I går hadde jeg besøk av en ganske god venninne. Hun var her for å hilse på snuppa, og spurte om hun kunne skifte på henne. Hun hadde aldri skiftet en bleie før, men jeg skulle stå ved siden av å se på. Jeg skulle bare en kjapp tur på do, så jeg sa hun kunne ta av henne bleia og vaske. Når jeg satt på du så ropte hun til meg, og jeg fikk helt sjokk!! Trodde jeg hørte feil "Æsj!! Hun har jo masse dritt i fitta!!" Når jeg kom inn til dem sto hun 2meter fra snuppa som lå og sprella så blid og fornøyd på stellebordet. "Æsj ass! All dritten har sklidd opp i fitta, så jeg tror jeg dropper den skiftinga!" Synes absolutt IKKE det passer seg å bruke et sånt språk om ei nydelig lita tulla på 5uker, og det sa jeg KLART ifra om. Tror hun ble sur, jeg var kanskje litt skarp i tonen jeg sa fra på, for 10min etterpå så dro hun, men det var vel ikke galt av meg å reagere?
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 Nei, ikke galt av deg å reagere... tragisk venninne du har!
Mina Sophie Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 Nei,ærlig talt...Hvor gammel var denne vennen din da? Selvfølgelig var det helt OK å si i fra til henne..Det må hun tåle for slik oppførsel.. Makan. Hun trenger noen år til på seg før hun bør begynne å skifte bleier på småtroll ihverfall...
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #4 Skrevet 21. januar 2008 Hun er 23.. Like gammel som meg. Derfor jeg fikk så sjokk, for jeg ville tro at de fleste på 23 har litt mer vett enn som så. Og iallefall henne, for jeg har aldri opplevd at hun har oppført seg så umodent tidligere..
Modenmamma40 Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 For et kvalmt uttrykk om en liten baby. Kvalmt å bruke det utrykket uten at det hadde handlet om en baby også synes nå jeg. Virker litt lavmål når man har et slikt språk. Får håpe hun får bedre vett hvis hun selv blir mamma en gang. Bra at du sa ifra.
Yrha Skrevet 21. januar 2008 #6 Skrevet 21. januar 2008 For ei lavmåls venninne du har!! Sånt språkbruk passer ikke i noen som helst situasjon, og ihvertfall ikke om en søt og uskyldig liten baby.Det var bra at du sa ifra!!
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 21. januar 2008 #7 Skrevet 21. januar 2008 Fy, for en tragisk venninne du har....kunne aldri falt meg inn å bruke det ordet...og i hvertfall ikke på en baby. Bra du sa i fra!!!
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 21. januar 2008 #9 Skrevet 21. januar 2008 Det er første gang hun ser en drittbleie...skjønner faktisk reaksjonen hennes. Hun er vel ikke vant til å se bæsj over hele underlivet, og absolutt ikke foran. Og det er vel helt vanlig å bruke grove ord når man reagerer negativt på noe så jeg skjønner godt at hun sa det hun sa,- og mange regner ikke fitte som særlig grovt, men som betegnelsen på underlivsområdet.
Modenmamma40 Skrevet 21. januar 2008 #10 Skrevet 21. januar 2008 Skjønner ikke at du skjønner du Riga. Voksne mennesker som tilbyr seg til å skifte på babyer må vel forvente at de også bæsjer på seg. Er du som 23 åring så sjokkert over å se bæsj foran så mangler det noe vesentlig. Jobbet selv på gamlehjem som 18 åring, og var ikke sjokkert over at gamle mennesker hadde bæsjet på seg. Hadde vett nok på å oppføre meg med respekt for de.Og så en baby skal vel ikke overraske en 23 åring med bæsj. Og jo... fitte er grovt for de fleste å si. Jeg mener de som bruker det i dagligtale med andre enn partneren sin er litt enkle om jeg kan si det sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå