Gå til innhold

Flere her som bor i Sverige???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja overskriften snakker vel for seg selv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært og er ofte i Sverige :) Har mange venner der. Nå holder jeg på å kjøpe et landsted i Hagfors ;-) Men ellers har jeg vært mest i Skåne. Så jeg "bor" der deler av året i alle fall, men ikke fast, så var kanskje ikke det du lurte på :-P

Skrevet

Nei, men takk for svar uansett. Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg lurer litt på hvordan det er å føde der. Jeg bor selv like ved grensen og har derfor fått føde i Norge pga av samarbeid mellom kommunene men nå er det slutt på det og jeg må da føde i Karlstad.

Så forskjellen mellom Sverige og Norge er det vel jeg er på jakt etter...

Skrevet

Hei, jeg bor i Karlstad faktisk:-)

Men mitt förste barn födte jeg i Oslo, nå har vi bodd her i to år. Min mann kommer herfra. Men skal föde her rundt 19.mai. Så av naturlige grunner kan jeg ikke fortelle deg så mye mer enn at hittill i svangerskapet har jeg blitt mye bedre tatt vare på enn jeg noen gang ble i Oslo. Jordmor ringte meg bl.annet flere ganger hjem når jeg var sykemeldt bare for å höre hvordan det gikk med meg!!!

Har ikke värt på omvisning heller, men leste noe om at de hadde sluttet med det. Istedet fikk man se en video. hmm....

Kan jo anbefale deg å söke på karlstad sjukhus på google, eller se om du kommer rett på denne linken.

http://www.liv.se/liv_templates/Page____1159.aspx

Lå inne på sykehuset i uke 12 pga. magekatarr forårsaket av mye oppkast og stress. Fikk kjempebra hjelp. Så har inntrykk av at de tar godt vare på deg. Finnes pasienthotell også, det er jo bra om dere har et lite stykke reise.

Hvor bor dere egentlig?

Bare send meg en pm om du vil prate mer:-) Når har du termin forresten?

Klem

Skrevet

Jeg har bodd i Gøteborg og fikk mitt første barn der. Har ennå ikke født i Norge så forskjellen hvet jeg ikke ennå.

Men jeg var superfornøyd med sykehuset i Gøteborg og all oppfølging jeg fikk. Det som jeg syntes var bra var at jeg hadde kun en jordmor/barnmorska å forholde meg til og ikke en masse leger og studenter ut og inn som en veninnde her i Norge hadde.

Jeg har nesten lyst til å reise på "ferie" til Gøteborg når terminen nermer seg så jeg kan få føde der igjen.

Skrevet

Jeg bor i Charlottenberg. Har bodd her siden 83 faktisk.

Sluttet med omvisning??? Uff, jeg som virkelig så frem mot det. Altid fint å kunne få se stedet hvor noe så stort kommer til å skje.

Selv har jeg ikke termin før 3 juli men de andre to har kommet i uke 36 og uke 37 så det blir spennende å se om det blir junibarn.

Vet om andre som sier at det er vra der men de har da ikke erfaring fra norske fødeavd....

Men hvis du orker og har lyst kan vi evt prøve å holde kontakten.

Klem

Skrevet

Hei igjen!

Holder gjerne kontakten:-)

Da kan du jo få höre min opplevelse ihvertfall noen uker för du selv skal föde. Skal til jordmor på kontroll 4.februar så får se om vi snakker noe om födsel osv.

Legger deg til som venn her, så håper jeg virkelig vi får pratet mer sammen. Savner jo nordmenn her da:-)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...