vimsesvimsen Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Heisann! Håper noen kloke damer kan svare! Hadde så intense menssmerter i natt. Var sikker på at mensen var på tur og er plaget med sterke menssmerter til vanlig så tok en naproxen. Mensen kom ikke i morges heller, så tok en graviditetstest og den viste GRAVID! Er i 1. pp. Det jeg nå lurer på er om det er normalt og ha så vondt. Kjenner ikke noe nå, men var ganske intenst i natt. Og kan jeg ha skadet embrioet ved å ta naproxen?
mum&boyz Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 Så tidlig i sskapet er ikke ungen festa i mora så du kan sikkert ta d me ro angående tabletten, tenk alle de som drikker seg fulle osv før de tester positivt.. Vet man kan få menssmerter rundt den tida man skal ha m..
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 med jenta mi hadde jeg en slik natt som det der. jeg hadde utrolig vondt å gikk derfor å tok en paracet, dagen etter var det over, det gikk fint for min del den gangen
Gjest Skrevet 21. januar 2008 #4 Skrevet 21. januar 2008 Hei =) Først må jeg få gratulere! Velkommen inn i rekken til alle oss gravide =) Også... Det er helt normalt å ha så vondt. Husker at jeg selv kunne våkne om natten når de verste krampene kom. I tillegg til at det er ubehagelig blir man jo også redd. Jeg var helt sikker på at jeg kom til å få mensen, men den kom aldri. Jeg slo opp i felleskatalogen for å se hva som står ang naproxen der: Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Kontraindisert i 3. trimester pga. risiko for følgende effekter på fosteret: Kardiopulmonal toksisitet (prematur lukking av ductus arteriosus, pulmonal hypertensjon), renal dysfunksjon som kan føre til nyresvikt og oligohydramnion. Moren og det nyfødte barnet kan få forlenget blødningstid, selv ved lave doser. Rieaktiviteten kan hemmes og dermed forsinke/forlenge fødselen. Bruk tidlig i svangerskapet kan gi økt risiko for abort, kardiovaskulære misdannelser og gastroschisis. Skal derfor ikke brukes i 1. og 2. trimester hvis ikke strengt nødvendig. Kvinner som prøver å bli gravide, eller er gravide i 1. og 2. trimester, bør få lavest mulige dose over kortest mulig tid. Overgang i morsmelk: Konsentrasjonen i morsmelk er ca. 1% av serumkonsentrasjonen. Det er lite sannsynlig at barn som ammes blir påvirket. Av dette her kan ikke jeg forstå at du skal ha skadet embrioet ditt nevnverdig, men neste gang du får så vondt bør du nok heller ta paracet. Paracet kan du bruke uten å være redd for å skade babyen din =) Masse lykke til på veien fremover =)
vimsesvimsen Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. januar 2008 Tusen tusen takk for svar! Dere er så snille! Føler meg litt beroliget nå! Har også ringt legen min. Han vet at vi prøver ettersom jeg har en tilstand i blodet som overvåkes nøye. Skal spørre han om naproxenen også. Jeg er fortsatt i sjokk! Kan ikke tro det er sant!
vimsesvimsen Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. januar 2008 Har snakket med legen som sa jeg skulle ta kontakt dersom det gjentok seg eller vedvarte. Han sa jeg ikke skulle tenke på den naproxenen jeg tok, men holde meg til paracet fra nå av! Er så glad, så glad!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå