Miaria. Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 I hvilken uke begynte dere?? Når fødte dere i forhold til termin, og var den fødselen greiere enn tidligere fødsler?? Sitter her å lurer på om jeg skal prøve når tiden nærmer seg, men er ennå litt i tvil..
callmebecka Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 Hvis du onsker aa prove er tiden inne for aa kontakte noen ganske snart. Jeg fikk de 2 siste ukene for termin, det var i seneste laget... fodte 4 dager over. Om det har noe aa si eller ei er umulig aa vite, men det var veldig ok aa gjore det, som en type forberedning til fodselen for meg selv. Bor du i Oslo anbefaler jeg gjerne Froya klinikken hvis du leter etter noen )
Gjest Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 Jeg hadde nesten 3 døgn med vonde modningsrier sist, og gjør hva som helst for å prøve å unngå det igjen. Selv om fødsel nr 2 ofte er lettere, så tar jeg ingen sjanser. Skal snart i gang med akupunktur, og gleder meg. Eneste erfaring jeg har hørt er fra en venninne som gikk mer enn 14 dager over... men som var helt moden da hun ble satt i gang. Så hun slapp hvertfall den delen av å bli satt i gang!
calalalala Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 Startet i uke 36. Var siste gang der nå på torsdag og fødte samme dag - det var nålene som satte det i gang, det er jeg ganske så sikker på Dessuten varte fødselen i 7 timer. Så jeg sverger til det
klumpen og gullet Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 Jeg var første gang igår, på groth akupunktur på Holtet. Veldig sympatisk og flink dame, som også er jordmor. Jeg er i uke 38, skulle nok kanskje ha begynt litt før, men da "kjørte hun på" med kraftige triggerpunkter, for jeg har jo "lov" å føde nå. Forskning har jo vist veldig gode resultater av fødselsforberedene akupunktur, så jeg tenkte det måtte være verdt et forsøk. =)
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 22. januar 2008 #7 Skrevet 22. januar 2008 Jeg har fått første time når jeg er 37 fullgåtte uker. Så da håper jeg han "kjører på", så ting skjer så fort som mulig....
Har to herlige gutter! Skrevet 22. januar 2008 #8 Skrevet 22. januar 2008 startet og 36 og fra nå av setter hun litt kraftigere nåler da jeg er i uke 37. Merker ingenting enda men er jo verdt å prøve, så lykke til. Bet 380 på fjeld klinikken på majorstuen.
Siivi Skrevet 22. januar 2008 #9 Skrevet 22. januar 2008 Eg va på akupunktur igår...va ganske moden fra før.Så hu satte nålene på triggererne...hadde masse masse kynnere igår...deilig d Eg e i uke 38,så d går fint å føde nå...absolutt Dette gjorde jeg på Mamastork i stavanger,kjempe flink jordmor,og veldig behagelig menneske
vannkvinne82 *060208* Skrevet 22. januar 2008 #10 Skrevet 22. januar 2008 Jeg ble anbefalt dette da vi var på omvisning på fødeloftet i stavanger. jordmor der sa at det det vanlige var å få modningsakupunktur to ganger i uke 38 og èn gang i uke 39. hun sa videre at de kvinnene som hadde gjort dette, hadde 3-4 timer kortere fødsel, pluss at akupunktur fungerte bedre som smertestillende under fødselen dersom en hadde prøvd det før. med andre ord god grunn til å prøve!
Rocka dame med tre små Skrevet 22. januar 2008 #11 Skrevet 22. januar 2008 Jeg begynte i uke 37 sist, og tok det flere ganger, barnet ble født i uke 43(!!!!!!!!!!), MEN jeg hadde en utrolig lett og fin fødsel sammenlignet med første fødselen som varte nesten tre døgn og var et sant h**********. Andre gang var det over på fem seks timer og jeg følte meg bra hele veien, desverre virket ikke akupunkturen under fødselen pga noen nerver i klem så jeg endte med epidural likevel, men flott fødsel. Har time hos jm i uke 34 denne gangen, og kommer til å argumentere for nåler allerde da pga to overtidige barn allerde, og mye bekkensmerter nå om dagen..... har stor tro på at akupunkturen bidro til at fødselen var lett og kroppen fungerte optimalt sist.
Miaria. Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 22. januar 2008 Da var time bestilt! Han ville begynne i uke 36.. Så blir spennende å se
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå