monyh Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Vurderer og kjøpe en ny vogn, da den vi har er så stor og tung. Vi prøver på en ny baby (har en på 6mnd fra før). Er søskenvognene en grei løsning? synes kanskje den vil ta litt mye plass i bilen, inne etc. Er det tungvindt med en i vogn og en i bæresele? takker for svar
LegallyBlond Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 Hvis dere prøver på en ny allerede så ville jeg absolutt satset på en søskenvogn, iallefall om det klaffer fort! Det er utrolig tungvindt med en i vogn og en i bæresele ja, blir svett bare jeg tenker på det.... Vi har en phil and teds søskenvogn, kan brukes både som enkeltvogn og søskenvogn, er veldig lett og tar liten plass. Minuset er at søskensetet ikke har noen god sovestilling. Gjør ikke noe for oss som har såpass tor aldersforskjell, men om begge barna sover mye på dagtid så ville jeg sett etter en der begge to både sitter og ligger godt.
Gjest Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 Jeg har vel en av de største og tyngste på markedet. Teutonia team s4, valgte den pga at den er super god trille og snur på en 5øre, stabil og har 4 hjul. Den tar endel plass så man MÅ ha stasjonsvogn og den er bred og for å få den igjennom en døråpning så må denne være minst 80cm bred ( åpningen) Man må tenke litt over bruken og behovet. Jeg ville ha en solid vogn som tålte lange turer med god plass. I tillegg har jeg en med mindre hul som er mer "paraplytrille" varianten, med rygger som kan legges nesten helt ned i vel og merke og liten kalejse til "kjøpesenterbruk"..
SaDa Skrevet 21. januar 2008 #4 Skrevet 21. januar 2008 Her er det 13 mndr i mellom gutta.. Da minsten ble født hadde vi kjøpt en inglesina søskenvogn der barna sitter etter hverandre.. Veldig kjekt butikker da den er like smal som en enkeltvogn. Siden eldste er stor for alderen og ble så lang at han stanget hodet i kalesjen,så solgte vi den vognen og kjøpte en Brio twinett.. Kjempe fin vogn, men er vel ikke beregnet på babyer. Tror ikke ryggen kan legges flat. Mange typer å velge imellom, så lykke til i vognjungelen:)
Hønemor&guttaboys Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 Jeg ble gravid igjen da førstemann var 6 mnd gammel. Vi har phil & teds søskenvogn, og er fornøyd med den. Den første tiden var jeg sjelden ute å reiste alene med barna, så da ble det til at vi brukte phil & teds-vogna til eldstemann, og simoen vår til mini. Det var mest praktisk, siden begge sov en god del på dagtid da. Nå har eldstemann sluttet å sove på dagtid, og da passer det fint for begge å sitte i P&T, og jeg bruker den mye. Storebror sitter i søskensetet, mens lillebror har muligheten til å legges ned i hovedsetet, dersom han skulle behøve en hvil. Dessuten tar P&T-vogna myyye, mye mindre plass i bilen enn simo kombi´en vår!! Søskenvogna er utrolig kompakt, og lett i vekt. Og kommer seg fram overalt. Dessuten er den så praktisk å bruke til bare en unge også, dèt blir jo litt klumsete med en sånn bred dobbelvogn Men tenker du på å selge den andre vogna di? Tror nemlig jeg hadde blitt litt opprådd, dersom jeg bare hadde hatt P&T vogna. Er veldig glad for at vi har hatt simo i tillegg, for da har vi hatt en vogn å bruke uansett behov.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå