sebastian + en til Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Våknet i natt med kjempe vondt i mage,underliv,rumpe og korsrygg. Hadde urinveisinfeksjon tidlig i svangerskap , med samme symtomer.Men det svir ikke når jeg tisser, så da ble jeg forklart at infeksjonen kan sitte langt oppe mot nyrene. Så jeg tok med en urin prøve til legen i dag.Men siden jeg må tisse hele tiden så får de ikke påvist bakterie i urinen som ikke er lenger enn 4 timer.Men legen mente det hørtes ut som urinveisinfeksjon ,og skrev ut pencelin til meg. Er litt skeptisk for at babyen skal få bi -virkninger av pencilin.Tenker da på magen, kolikk etter fødsel.Eller hva om det ikke er infeksjon i det hele tatt.Noen som har hatt dette uten at det svir når man tisser? Føler at leger undersøker lite før de sender deg ut igjen med en resept i hånden..de har veldig dårlig tid til pasienten. Og tar ingen undersøkelser i det hele tatt.Utover blodtrykk, sjekke urin og hjertelyd. Men de vet vel hva de driver med!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 det tror jeg rett og slett er feil.... be de ta en urin dyrkning og resistens før du begynner på pencillin. da tar det noen dager før svaret kommer men de får dyrket frem de bakteriene som evt er i urinen og så kan du få antibiotika som er spesifikt rettet mot den bakterien. det er viktig at du vasker deg godt nedentil før du tisser på glasset, start m å vaske foran og så bakover, ikke omvendt, så du ikke får med bakterier fra anus. når du tisser skal du først tisse litt i do og SÅ tisse på glasset. da får du et mest mulig riktig svar.
trebarnsmamma? Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 Ja, det høres helt feil ut. Jeg har hatt uvi flere ganger, og det er ikke slik at de ikke kan få påvist prøvesvar om du tisser ofte. De fleste som har uvi tisser jo ofte!
rasyre Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 Pencillin og Paracet smertestillende har ingen påvirkning på barnet.Så du kan ta det med knusende ro.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #7 Skrevet 22. januar 2008 men det er jo legemidler, så hvis man kan unngå å ta det er det det beste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå