Gå til innhold

Dere med migrene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg dro til legen for 2 uker siden..sa jeg var veldig plaget med migrene..jeg sa faktisk at jeg ikke hade det hver dag, men var mere plaget enn vanlig og hadde det hver uke..og siden jeg er gravid kan jeg IKKE bruke medisin lengre..

Letteste løsninga hans var da var å sjukmelde meg i 2 uker..lell at jeg sa jeg hadde det ikke hver dag.

Skulle komme tilbake på mandag visst jeg ikke hadde blitt bedre (idag mandag altså)

Hadde migrene onsdag t.o.m fredag sist uke, så var faktisk tenkt meg på jobb idag for å se hvordan det gikk..og hvor lenge jeg greide å gå på jobb uten den jævla migrena kom.

Joda..inatt har jeg omtrent IKKE sovet pga migrene..våknet hele tiden, og har migrene idag også..ikke av værste sorten, men nok til at hadde jeg gått på jobb nå så hadde jeg blitt mye værre..pga det er mye støy og mye lys der jeg jobber..og det utløser bare migrena enda mere..

Så jeg ringte legen..snakket med han på tlf..

Hans forslag var..siden jeg ikke ble bedre av å gå hjemme og ikke hadde det hver dag skulle jeg gå på jobb..og bruke egenmedlingene mine.

Ja de blir jo fort brukt opp de sa jeg da..visst jeg skal ha det så ofte..sa han ja men du har jo fått nytt påfyll nå etter nyttår..

prøvde å forklare han at det er ikke sånn det er ..at det er fra dato til dato ikke januar til desember..men han skjønte ikke helt hva jeg mente (å han der er lege?!?)

Joda så jeg skulle heller finne ei løsning med arbeidsgiver..bruke egenmeldingene mine å gå på jobb..

Greit nok..kan godt gå på jobb er ikke det..men når jeg har litt migrene, så vet jeg at jeg blir mye værre og blir da liggene å ynke meg på sofaen i mørktlagt stue helst..eller på soverommet..i 2-3 dager..

Når jeg har skikkelig migrene..da greier jeg ikke å være på jobb for jeg blir så svimmel og uvel av alt lyset og alt bråket.

Jeg jobber i produskjon..

SÅ noen her med gode råd?

Vi har sånn bedrift at bruker jeg 1 dag..så bruker jeg opp ei egenmelding på 3 dager..vi har fire sånne i året..mener jeg brukte ei før jul også..

så dvs jeg har 3 igjenn..så brukte jeg en idag..så vil si jeg har to igjenn..hørest veldig givende ut..

Legen skulle hatt migrene selv så han har fått erfart hvordan det er..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å høre om du kan få aktiv sykemelding? Den fungerer jo sånn at du går på jobb når du føler at du kan. Migrene er uforutsigbar og kan vare i alt fra noen timer til mange dager, så egenmelding er jo ganske tåplig... Har selv migrene, men er arbeidsledig så jeg har ikke det samme problemet som deg.

Mitt råd til deg er å sjekke muligheten for å få aktiv sykemelding...

Lykke til og god bedring =)

Skrevet

vet hva du sliter med.. selv går eg 100% sykemeldt, men har også andre plager i tilegg..

når du har disse egenmeldingene så jobber du vel ikke i en ia bedrift slik eg forstår det? da må det behovsøkes trur eg får du kan få aktivsykemelding.. i ia bedrifter kan de starte opp med aktiv sm uten å søke først.. så er det jo det også med aktiv sykemelding skal kun brukes i 4 uker og toppen 8 hvis eg husker riktig fra det jeg leste på nav sine sider.. men eg e veldig sikker at det skal finnes en løsning for akkurat dette med migrene... slik at du slipper å bruke egenmeldingene dine.. men det er nok en lang prosess trur også det må søkes ...( vet ikke om dette stemmer helt, men det er slik jeg har oppfattet det)

kanskje du kunne prøvd med gradert sm? hvis migrenen blir utløst av evt stress og at du blir sliten kan det jo hende dette kunne hjulpet? et langt knotete svar, men men...

Skrevet

dette var en turnius..er ikke så lett å få time med selve fastlegen her..men har 1.svangerskapkontroll med fastlegen min 7.februar da..så får ta det opp med han da.

Visst jeg ikke blir nødt å gjøre det før.

Men løsninga til denne turnuslegen den var ikke helt gjennomførbar synes jeg..

Skrevet

Jeg fikk beskjed på sykehuset på torsdag at hvis migrenen ikke ga seg eller hvertfall ble svakere så skulle jeg få migrene-tabletter som jeg kan ta i svangerskapet.Er ikke helt bra for foster,men bedre enn at jeg ligger og griner i 12 timer med undertrykk på 50.

Så kunne ta det ved de værste anfallene.Du kan jo høre hva legen din sier om det.

Uansett så er det jo helt mongo at du ikke får sykemelding,er bare å si at du forlanger det...

Hadde jeg gjort hvis jeg jobbet,men jeg studerer så det er jo veldig kjipt.

Var på skolen èn dag forrige uke..:-(

Du må bare stå på ditt!!!

Skrevet

har inntrykk av den legen der kanskje gir litt lett sykmeldinger, og kanskje har fått refs?

Trur jeg skal ha en prat med fastlegen min istedet jeg..visst jeg får time!!

Skrevet

Er det så vanskelig å få time?

Jeg får alltid time hos min lege,til og med de gangene jeg ringer samme morgen.Hvis han er der da.

Kan jo ikke drive å gå på jobb med migrene.Ikke hvis du har sånn migrene som meg hvertfall.

Klarer jo ikke gå på egenhånd en gang jeg når jeg har anfall...

Off,er noe skikkelig drit!

Lykke til!

Skrevet

denne fastlegeordninga har jeg aldri forstått meg på!!

Skal høre om jeg kan få flyttet timen til neste uke visst han er ledig..

Nei her er ingen garanti får å komme til fastlegen med engang..derfor jeg havna til en turnus den dagen jeg hadde migrene og var hjemme fra jobb..

og han sjukmeldte meg da 2 uker..men nå? NEIDA ingen hjelp å få..

Skrevet

Nå har jeg ringt legekontoret..og jeg fikk IKKE time neste uke nei som jeg håpet..han legen jeg har er overbooka hele tiden.

Men jeg la det frem som det var og at han ikke ville hjelpe meg..så hun skrev en henvisning til legen min da så han får i morra..så håper jeg han har like forståelse for migrena mi som hun i tlf :)

Krysse fingre..for jeg må jo finne ei løsning på ang jobben og fraværet..

Skrevet

Første svangerskap: 3-4 anfall i uka

Andre svangerskap: 2-3 anfall i uka

Sykemeldt begge svangerskap 100% fordi at jeg ikke kvalifiserer til aktiv sykemelding. En vet tross alt ikke hvilke dager man er dårlig, så det blir vanskelig for arbeidsgiver å forholde seg til også.

Bruke opp egenmeldingene...dummeste jeg har hørt. Hva er dette for en lege egentlig? Han får heller sykemelde deg over en periode, for å se om det går over. mange som opplever at det blir borte etter ca 12 uker. Men nå vet jeg ikke hvor langt du er da :o)

Skrevet

Er en håpløs turnuslege..

Jeg er 9+1 idag..

Sist svangerskap hadde jeg veldig mye migrene frem til 4 mnd..

Men sist ble jeg så tidlig sykmeldt pga bekkenløsning..så derfor var ikke dette et problem ang sykmelding og migrene..

Men håper fastlegen min gjør noe med det..han har iallefall fått en henvisning fra legesekretæren..som virket som hun hadde full forståelse.

Jeg har migrene nå ogs, ikke så kraftig anfall da..men var på butikken isted, og der var mye lys, da kjente jeg ble dårlig.

Burde så klart ikke sittet foran pcn hell da...blir ikke akkurat bedre..men må likssom innoom av og til å se da.

Siden jeg ikke hadde migrene HVER dag så kunne ikke han sykmeldte meg fult fikk jeg beskjed om..spurte når jeg hadde sist..sa jeg onsdag og t.o.m fredag hadde jeg migrene (jeg har ofte 2-3 dager når jeg først har det)

og så har jeg litt idag..derfor jeg ikke dro på jobb idag.

Når jeg har misnt 2 dager i uka med migrene, så synes jeg det blir vel vanskelig med egenmeldinger JA

Spent på om fastlegen gjør noe med det hun skrev til han idag..har ikke time før 7.feb..da skal jeg på 1.svangerskapkontroll

SÅ godt å høre det ikke er bare jeg som reagerer på dette her..

Skrevet

Den beste løysninga for deg er kanskje å gå på jobb når du kan, og få jobben til å søke om fritak for arbeidsgjevarperioden slik at dei slepp å betale sjukedagane dine. Dei kan søke om dette for 3 mnd tilbake i tid. Svangerskapsrelatert hyppig fråvær ordnast best med eigenmeldingar, og når dei er oppbrukt kan bedrifta gje deg fleire eigenmeldingsdagar, eller så kan du få sjukmelding av legen dei dagane du er vekke. Ofte er det lurare å snakke med sjefen om behov for fri frå jobb, enn å snakke med legen. Enkelte legar har avtale om at pasienten ringer når han/ho har behov for sjukmelding.

Sjekk nav.no.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...