Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Jeg har jobber hadrt i flere år for å betale ned på hus og bil. Jobbet i en jobb jeg mistrivdes veldig i, men tenkte, jeg ofret meg for fremtiden min. Så kom jeg til det punktet, jeg hadde lite gjeld og kjempegod inntekt. Nå skulle jeg begynne å unne meg ting, jeg fikk barn og jeg skulle virkelig kose meg. Men så har jeg en mann da, som liker å bruke penger. Vi sitter nå med alt for mye gjeld, etter hans påfunn, han har sagt jeg bare skal stole på han og at han skal ordne alt. Men nå er det ikke gått den veien da. Jeg er kål blakk hver mnd. Kan ikke huske sist jeg kjøpte meg et klesplagg, underbuksene min er flere år, grå-svarte underbukser med hull i. Jeg har ikke penger til å kjøpe nye sokker til barnet mitt som nesten ikke har sokker, + hun trenger en ny dress sårt også. Det værste med det er at han vil bruk enda mere penger, han feier meg bare av banen og sier alt ordner seg, men det gjør det ikke. Nå har jeg ikke råd til å gå med venner å ta en kaffi eller noe. Vi pleier gå tur og så ta en kaffi, men siden jeg er så flau jeg ikke har råd til å kjøpe kaffi ute så unngår jeg hele turen og alt. Jeg orker ikke leve slik, men han vil ikke skjønne det, han viser ikke forståelse for at jeg synes det er så sårt å løpe rundt som en dass i klærne og stygt hår. Jeg vil ut å kjøpe klær til meg og barna mine, jeg vil til frisøren, jeg har eksem, men har ikke råd til å kjøpe kremen jeg må ha for at jeg ikke skal klø meg fordervet, jeg vil ta en kaffi med venner ett par ganger i uka, jeg vil jeg vil...... Hva hadde dere gjort i denne situasjonen, har jo sagt alt dette til han, men han klarer ikke fatte og begripe det bare.
Gjest Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 Gå fra. Eller bli i det som det er - det endrer seg neppe.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 kan noen legge ut på skravle for meg?
Inga Bling Skrevet 21. januar 2008 #4 Skrevet 21. januar 2008 Ta med deg ungen og flytt. La han sitte alene med gjelda. Evt hold han langt unna pengene dine og la han ordne opp. Men jeg gjetter på at han har bundet deg til halvparten av gjelda også? Men folk med dårlig økonomisk styring blir sjelden bedre, det er bare å skygge banen.
Gjest Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 Lagt det inn på skravle for deg:) Jeg synes du burde gi mannen din et ultimatum. Enten skjerper han seg, ellers så stikker du så du får orden på økonomien. Fortvilet situasjon du har havnet i. Ihvertfall... Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #6 Skrevet 21. januar 2008 Noe dere kan gjøre da? Er det huslån det er snakk om? Hvor mange år har dere satt lånet på? Om dere ikke har satt til maks tid, kan dere for eksempel sette til 20 år, og få mye mer å rutte med i måneden. Om dere har studielån, kan dere be om betalingsutsettelse en tid, om dere har dårlig råd. Renten vil fortsatt løpe, men det vil frigji rimelig mange kroner i måneden i en periode dersom dere sliter litt akkurat nå. Hva slags bil eller biler har dere? Kan det være dere har litt 'for' dyre biler? Hva med å selge og kjøpe noe rimeligere? Gå også igjennom diverse andre faste utgiftere dere har i måneden. Har dere abonnementer dere kan ta pause i fra i en periode? Ting dere betaler, leier el. som ikke egentlig er så viktig? Ellers lurer jeg også på i hvilken grad du selv er oppført som ansvarlig for denne gjelden? Deler dere 50/50?
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #7 Skrevet 21. januar 2008 Hmmm, spørs om mannen din har brukt deg nå, og du har kanskje vært naiv? Hvis jeg leser mellom linjene her, har han fått med deg på dette kalaset sitt, og at dere har all gjelda sammen...? Som noen svarte på skravlesiden, så hadde nok ett besøk hos en økonomisk rådgiver vært på sin plass.... Kan dere samle gjelda dere har? Refinanisere, selge dyre biler og kanskje kvitte dere med hytte/båt om dere har det. Kutt ned på unødvendige ting, og kanskje er det lurt at du tar over styringa på økonomien. Han bør skjønne alvoret og du må sette ned foten, og sammen må dere få økonomien på rett kjøl. Er ikke bra at du ikke skal ha råd til sokker til ungen din, eller en kopp kaffe med venninner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå