Gå til innhold

Ferieavvikling, Foreldrepermisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen hjelpe?

Jeg skal ta permisjon fra 31.mars i år. Jeg har avtale med jobben at de skal betale full lønn og jeg har avtalerett til 5 uker ferie. Jeg vet at NAV kun lar deg forskyve permisjonen med 4 ukers ferie (disse skal jeg benytte i november i år. Kan jeg da ta ut den ekstra uken ( 5 uker -4 uker) FØR permisjonstiden begynner??

Takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men da må du jo starte permen en uke før. Hva med å få den overført til nesteår og ta den på slutten av alt?

Skrevet

Hvorfpr må permisjonen startes en uke før? Det blir vel en uke ferie og så sterter permisjonen? Eller jeg kan ta denne i februar og ikke i forbindelse med permisjonen i det hele tatt?

Skrevet

Det jeg har funnet ut, og har tenkt å gjøre selv- er at jeg gir beskjed til nav at permisjonen skal forskyves med 4 uker og 1 dag- da det er det som er lovbestemt.

Men når jeg melder ferie til jobben min skal jeg ha 5 uker- eller 6 siden jeg velger å ta det samtidig som far avvikler sin fedrekvote, men siden jeg bare har tjent opp til fem blir den siste ubetalt.

Arbeidsgiver betaler lønn også her og jeg får fult med feriepenger fra jobb, samt opptjening til året etter.

Mulig litt knotete skrevet, men håper du forstod!!

Skrevet

Ja, det var DET jeg mente. Ikke det at permisjonen starter før, trodde bare at du ville bruke ferien spm forlengelse av tiden med barnet og det får du jo ikke hvis du tar den FØR bebis kommer ut. Skjønte du hva jeg mente, nå? (Ble litt klussete formulert, kanskje?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...