Gå til innhold

Bøker - til tiden etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

er det noen som har kjøpt noen bøker som er å anbefale? Tenker da på feks barnets første år e.l. Finnes jo så mange bøker om graviditt, fødsel o.l. Nå er vel tiden inne for å kjøpe nye :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

var akkuratt på bilblioteket og kikket der etter bøker om spedbarn osv. fikk lånt med meg disse bøkene, og disse kan jeg anbefale

- Cappelens store bok om barnet

- abc for spedbarnsforeldre, av Nina Misvær

- barnelegene

Skrevet

Har hørt at Gro Nylanders bøker er bra. Jeg for min del er litt skeptisk til å lese for mye i sånne bøker, er redd for at jeg kan bli litt opphengt i at det som står der er "fasiten", men jeg har kjøpt en liten, artig bok som heter "Baby - en bruksanvisning". Det er gode tips, men på en litt humoristisk måte, f.eks tegninger og punkt til punkt liste på hvordan skifte bleier, dette ligger under kapittelet om "Generelt vedlikehold". Det er også kapitler som heter Generell håndtering og Programmering av søvnmodus :o)

Skrevet

Jeg fikk "mamma for første gang" av Gro Nyland til jul. Har lest endel i den og syns den er veldig enkel og grei. føler jeg er litt mer forberedt nå etter jeg har lest litt:)

Vi kjøpte også fortsettelsen "hva nå lille venn" av samme forfatter på lørdag. så da må jeg vel ha likt den første boken ja:)

men det er masse forskjellige bøker, og tror mange av de er bra!!:)

Skrevet

Jeg har kjøpt boken til Ola Didrik Saugstad "barnets første leveår" som omhandler vel egentlig alt det første året. Han er jo lege, så det står da endel om sykdommer, utvikling, undersøkelser etc.

Har lest gjennom boken og den er kjempebra! Han skriver utrolig bra og informativt uten at det blir tørt. Bl. a om hva som f.eks skjer på en legesjekk og hvordan foreldre kan best forberede seg etc.

I tillegg har jeg kjøpt boken "sove hele natten" av Nina Misvær. Kjekt å lære noen triks sånn at man kan forebygge problemer :)

Gro Nylander har vel 3 bøker som mange liker, men personlig synes jeg hun er for ammenazi til at jeg vil bruke de.

Skrevet

Jeg har "Mamma for første gang" av Gro Nylander og "Cappelens store bok om barnet" av Nina Misvær, liker begge ;)

Skrevet

Jeg har kjøpt en som heter babykalenderen. Den virker å være veldig fin!

Er for de første 52 el 53 ukene, spiralheftet slik at den er lett å ha liggende oppslått der man har kommet.

http://www.norli.no/NORLI_HTML/ibeCCtpItmDspRte.jsp?item=2380931

Vi fikk også den mer kreative "baby .- en bruksanvisning" til jul, som definitvt er noe for far hvis han er over middels datanerd:-)

http://www.norli.no/NORLI_HTML/ibeCCtpItmDspRte.jsp?section=10373&item=1620638

Skrevet

Dr. Miriam Stoppard : Den store boken om barnet. Denne kjøpte jeg for 11 år siden. Kanskje den har kommet i ny utgave ?? Jeg leste masse i den i de to forrige svangerskapene mine.

Har også lest Anna Wahlgren sin "Barneboka". Den må tas med en klype salt noen steder. Men damen har selvsagt mye erfaring og nyttige opplysninger ettersom hun har født ni barn selv.

Skrevet

Jeg har kjøpt "Det var lurt" av Nina Løkke. Boka gir praktiske råd og er lett å slå oppi. Anbefaler den absolutt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...