Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Det er en del jenter jeg har kjent lenge, men ser ganske sjelden. Nå hadde et par av dem så veldig lyst til å se meg og lurte på om vi skulle dra ut og spise og drikke vin (ikke vin for meg da) på en bestemt restaurant. Jeg hadde kjempelyst, men spurte om vi kunne dra et annet sted. Det er ganske dyrt for alle rettene der og det er ikke noe jeg har lyst på på menyen der nå som jeg er gravid. Men nei, vi måtte nesten dit, for de skulle ha en bestemt rett. Så ga jeg uttrykk for at jeg kanskje ikke kom hvis vi skulle dit, eller bare kom en liten tur. Og så sier de at poenget er jo å treffes og at det er vel ikke så big deal hvis jeg ikke finner noe å spise. Da ble jeg egentlig ganske lei meg. Det viktigste er liksom å treffes, men de kan ikke ofre den retten for å gå et annet koselig sted som har rimeligere og mer variert mat. Nå ser jeg at de har invitert mange fler på vinkveld + mat på det bestemte stedet. Er jeg teit som bli lei meg og litt sur? Har forståelse for at de drar ut og ikke tar hensyn til meg hele tiden. Men når de spør meg fordi de har så lyst til å se magen osv (er 27 uker) og jeg sier at jeg for det første ikke har råd akkurat nå til å gå på det stedet og for det andre ikke har lyst på den maten nå.. Jeg er forresten den eneste som er gravid, og ingen av dem har barn. Føler at det er på tide å finne noen gravide venner.
prins&prinsesse Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 hei!!! dette er helt vanlig, men helt håpløst av disse "vennenene". Jeg er 24 år og min forloved 20. Vi fikk vår første sønn for 9 mnd siden og venter en liten jente i mai. Vil bare fortelle vår historie som gjelder nesten det samme. Min forlovede var bar 19 da vi fikk vår første sønn, han og jeg hadde en STOR vennegjeng som så hverandre nesten hver dag. Han og kompisene (som han spilte på samme fotballag med) har ALLTID hengt sammen dag og natt. Etter vi fikk en liten prins er det EN ENESTE av alle kompisene som har kommet å hilst på og har hatt lyst å se småen og oss. Ingen inviterer noen av oss på filmkveld eller andre aktiviteter de finner på. Ingen har ringt eller gidd noe som helst lyd fra seg i det hele tatt. Når det gjelder meg og min vennekrets er det heller ingen som har barn...ingen som planlegger eller tenker på å få det heller. (Forutenom en jeg har vært med for mangen år siden. nå har vi fått kontakt igjen ettersom vi begge har en liten en). Jeg spillte ishockey da jeg ble gravid og hadde veldig mangen kamerater og ikke mangen venninder. Men de få vennindene mine som jeg alltid har betegnet som gode, er absolutt ikke det lengre. De gir heller aldri lyd fra seg og det er kun en av de som har vært å hilst på KUN en gang etter småen kom til verden. Om jeg treffer noen i byen ol. og jeg forteller jeg må gi småen mat eller bytte på han forstår ikke de at det må skje da, og ikke etter de har gått i den og den og den butikken. Og om de ringer å spør om jeg vil bli med på noe så ringer de 10 min før alle skal møtes. Og på den tiden er det ikke lett å finne barnevakt. Det jeg vil frem til er at de enda er i den fasen i livet hvor de bare tenker på seg selv og bare seg selv. De vil ikke forstå dette før de får barn selv...men bare vent, da ringer de deg med en gang og vil ha råd. De vil nok heller ikke gå på noen spesielle spisesteder og de må nok også takke neji til aktiviteter pga kvalme, bekkenløsning og andre komplikasjoner som kan følge med et svangerskap. Jeg synes det er helt naturlig at du ble lei deg og skuffet over de. Men håper inderlig at de ikke blir slik våre "venner" har blitt etter vi ble foreldre. lykke til. ps. hvor i landet kommer du fra og hvor gammel er du?
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 Huff, jeg blir helt oppgitt over vennene deres også. Jeg er forresten 25 og bor på østlandet. HI
prins&prinsesse Skrevet 21. januar 2008 #4 Skrevet 21. januar 2008 hadde du vært bergenser skulle vi gjerne ha treffes:-) det er behov for venner i samme situasjoner det er sikkert og vist.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 Hei! Ja det er dårlig... Min beste venninne var likens sist jeg var gravid. Hvor er du fra? Jeg bor i Bergen, er gravid og 25 år. Hadde vært trivelig å møttes!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #6 Skrevet 21. januar 2008 Jeg har det litt likt som deg. Jeg tror ikke de som ikke har vært gravid selv kan sette seg inn i hvordan det føles, og at det faktisk ikke er alt man kan spise, eller at det kan være ting man blir kvalm av. Jeg føler at veninnene mine ikke bryr seg så mye om at jeg er gravid, de ringer sjeldent og tar intiativ til å møtes, og spør veldig sjeldent hvordan det går. Jeg tenker at det kanskje er ett snev av misunnelse inne i bildet og...
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #7 Skrevet 21. januar 2008 Typisk venner uten barn. Vi var to jenter i en gjeng på 10 som fikk barn tidlig. De andre sluttet å spørre oss om å være med på ting, fordi de trodde vi aldri kunne. (etter at barnet var født) Vi hadde i allefall lyst til å bli spurt!!! Så kunne vi eller si nei om det ikke passet. Nå er det egentlig bare oss to av venninnene igjen som har kontakt. Kjempe trist.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #8 Skrevet 21. januar 2008 noe som jeg også er veldig lei av er at venninnene mine uten barn sier at det og det er normalt og unormalt når de egentlig ikke har peiling!!! blir irritert å høre at det er unormalt å ikke legge på seg når en er 13 uker på vei. herregud, bebissen veier bare noen gram, hvorfor skulle det da være unormalt å ikke legge på seg??? jeg er egentlig sååå glad for at det ikke har komt noen ekstra kilo enda da jeg er relativt stor fra før...
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #9 Skrevet 21. januar 2008 Det er bare normalt å legge på seg,selv om ungen bare veier noen gram. Du må skjønne at kroppen forandrer seg ganske mye. De som ikke har barn og gått i gjennom graviditet vet ikke hvad dem snakker om.. De sies at normal vektøkning er fra 12 - 20 kilo (selv om 20 kilo er ganske mye) men jeg klarte å få 20 kilo på meg når jeg var gravid med nr:3 hehe aldrig vært såååå stor i hele mitt liv,men ble fort min størrelse igjen etter fødselen.
*LilleTroll + spira Skrevet 21. januar 2008 #10 Skrevet 21. januar 2008 Anonym fra Østlandet! Hiv deg på et av treffene som settes opp, er kjempe hyggelig å treffe andre i samme situasjon..Har vært på 2 selv og skal definitivt på flere! Hyggelig å finne noen man kanskje kan trille sammen med etter at knøttene er født og Østlandet er for såvidt et vidt begrep da, blir Oslo / Bærums treff for min del....
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #11 Skrevet 21. januar 2008 signerer på denne....bor i trondheim selv og de fleste vennene mine er ute og fester og drikker hver helg fortsatt,jeg har liksom ikke noe til felles med de lenger...så jeg satte faktisk opp BIM-treff selv,mandag om en uke,så det blir spennende å se hvor mange som dukker opp og om jeg får noe særlig kontakt med noen av de... men jeg er helt enig i at det er teit av "vennene" dine å invitere deg og ikke inngå noe kompromis om spisested,den ene retten kan de ta en annen gang...dessuten skikkelig dårlig at de inviterer fler i ettertid og kaller det VINkveld,de bør ihvertfall vite at du ikke vil komme da... jeg for min del har en noe uforstående samboer også jeg...han inviterte masse folk hjem til oss på nyttårsaften og da var det snakk om drikking,jeg ville egentlig bare ha en rolig middag med et par venner og kose oss,men neida...jeg sa ifra på forhånd til de fleste at jeg kom til å si ifra når jeg ikke orket mer og de forstod det,jeg er jo gravid og er mye sliten...når jeg da 02.50 begynte å si at jeg ville avslutte kvelden ble sambo sur,for han mente jeg ikke bare kunne avbryte festen sånn og kaste ut alle sammen...men alle gjestene syns det var greit for de kunne bare dra videre på en annen fest,så etter at JEG hadde ordnet med å få alle dit de skulle var klokka nesten 04.30 og sambo hadde sovnet på sofaen...jeg var så trøtt at jeg bare bredde over han et pledd og gikk og la meg...jeg sov ganske lenge og når jeg våknet klaget sambo på at jeg alltid sov så langt utover dagen...håper virkelig han får litt mer forståelse når knøttet kommer til verden og realiteten slår han...tro meg,selv om han jobber 8-16 på dagen skal han få ta sin del av nattevåket bare for å kunne forstå hvordan jeg har hatt det.... ble kanskje litt utenom tema det her,men godt å få det ut.... til HI vil jeg bare anbefale å slenge deg med på BIM-treff og få noen venner som har gjensidig respekt ovenfor deg og dine behov...
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #12 Skrevet 21. januar 2008 Synes faktisk du er litt kravstor jeg. Her er det, som jeg skjønner det, snakk om en del jenter som skal treffes og du mener at selv om de alle har lyst til å gå på dette stedet, så skal de gå ett annet sted fordi du har ikke har lyst på noe av det som står på menyen der? Jeg er ikke universets senter og det tror jeg neppe du er heller.....
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #13 Skrevet 21. januar 2008 Det er snakk om et par jenter som hadde veldig lyst til å se meg. Spesielt hun ene måtte på dette stedet fordi der har de sånn mat hun vil ha. Etter at de hørte med meg så har de invitert alle andre, så det er ikke snakk om at alle ville dit i utgangspunktet, men alle er nå invitert dit. Krever heller ikke at alle skal følge mine behov. Men når de spør meg på den måten så blir jeg litt lei meg for at det tydeligvis er viktigere å dra akkurat dit enn at jeg blir med. Er det arrangert ting ellers som ikke passer meg så takker jeg bare nei, uten å bli sur for at de gjør ting jeg ikke vil eller kan bli med på. HI
kreps86 Skrevet 21. januar 2008 #14 Skrevet 21. januar 2008 Jeg synes du har full rett til å klage syte litt Det er tydelig at dette er venner med null forstålse for at du er gravid. Det er liksom ikke bare bare å være gravid, blir frustret på folk som ikke kan ta litt hensyn.Jeg bor på østlandet oslo/majorstuen nærmere korekt. Selv har jeg ingen venninner som er gravide eller har barn. Men venninnene mine er veldig snille og forstålsesfulle. Likevel hadde de vært fint å bil kjent med noen andre som er gravide:)
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #15 Skrevet 21. januar 2008 hva med å¨ha full forståelse at DE ikke er gravide? og ikke de gidder høre på at du snakker om det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå