Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Jeg har hele svangerskapet bekymret meg for om babyen i magen har det bra. Legger han nok på seg, får han nok surstoff etc... Stiger som jeg skal på kurven, så det virker da som om alt er i orden men. Jeg har en veldig aktiv baby, som sparker, hikker og lager liv dagen lang. Er dette gode tegn på at han har det fint i magen min og vokser som han skal?? Håper noen tar seg tid til å svare...
mamma050308 Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 Det virker jo som om alt er ok. Babyen legger på seg slik den skal og lager liv i magen. En skulle tro at alt var bra da!? Ellers hadde vel lege/ jordmor sagt fra. Men er du veldig usikker kan du jo ta en prat med lege eller jordmor, så får du i alle fall et svar fra en som vet sikkert. Det er sikkert mange som går rundt og bekymrer seg unødvendig og da er det bedre å ta en telefon for mye enn en for lite. Jeg har også en veldig aktiv krabat i magen. Han beveger seg fra morgen til kveld og ofte om natta også. Tar det selv som et hint om at han har det bra og trives inni der. Er litt over på kurven, men bekymrer meg ikke. Så lenge jeg kjenner liv er jeg fornøyd med situasjonen. Lykke til og håper du ikke engster deg for mye.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 Det sies at man skal følge med bevegelse og spark i løpet av dagen, jo flere spark jo bedre. Babyen trives da, ja. Bare slapp av! Alt er nok kjempefint :-) Noen er aktive og noen er rolige, noen er begge deler. Alle er forskjellige! Noen bekymrer seg hvis den er rolig uten at det trenger å være noe. Tror ikke du trenger å bekymre deg i det hele tatt hvis den er aktiv. Forsøk å ta kontakt istedet med den, masser/dytt borti foten hvis den sparker og kos deg med at babyen sier ifra masse at den er der inne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå