Gå til innhold

Kan noen se hitt..Ang sykem regler..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var sykem januar 07.Jobbet februar og mars sykem fra april og ut aug.Jobbet nå i snart 5mnd.

Må jeg jobbe ut februar altså 6mnd føre jeg kan bli sykem på nytt??

For om jeg hadde blitt sykem nå kunne jeg vel egentlig bare ha vært sykem ut januar også måtte ha jobber 6 nye mnd.Er det riktig slik jeg mener???

Har ingen planer om og bli sykem asså,bare lurer på åssen reglene funker..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo bli sykemeldt nå, men for og kunne opparbeide seg nye sykepengerettigheter må man ha jobbet fulltid i minst 6 måneder fra siste sykemelding, spiller ingen rolle om man var sykemeldt bare 2-3 dager enn 2-3 uker.

Skrevet

Men hva skjer om jeg blir sykem nå da??Og kunn har jobbet 5 mnd??Har jo jobbet hele tiden føre den sykem perioden i fjor.Får jeg bare litt av pengene utbet da eller??

Skrevet

Det som skjer er jo at de månedene du var sykemeldt i fjor blir tillagt de totalen for og kunne motta sykepenger som er 12 måneder, etter den kvoten er oppbrukt vil du da gå over på rehabiliteringspenger som er 66% av inntekten du nå innehar. Det er nok det mest sannsynlige med mindre arbeidsgiver dekker dette tapet for deg.

Skrevet

Ja det er det jeg mener.så om jeg jobber da en mnd til så har jeg jobber 6 mnd og har ett nytt år og gå på liksom???Riktig det??

Skrevet

Ja, jobber du i tilsammen 6 måneder på nytt før neste sykemelding inntreffer så har du fulle sykepengerettigheter, stemmer det ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...