Gå til innhold

Baby 4 mnd som kaster opp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først kastet han opp 2 min etter å ha avsluttet nattmåltidet i natt. Han låg og slumret mens han plutselig begynte å hoste febrilsk. Hostekula ble avsluttet med oppkast.

Deretter spiste han som vanlig i dagmorges.

Lunsjmåltidet gikk ned på høykant, han spiste den sprengte puppen tom. I forbindelse med rap etterpå kom det oppkast på ny....

Han virker jo helt ubemerket av dette, men pludrer videre når han er ferdig å spy.

Men hva er det som gjør at babyer spyr. Han er 4 mnd og får kun mm, så er vel ikke akkurat noe han har spist?? Og jeg er i fin form, så er vel ikke noe jeg har spist heller?

Bør jeg holde han inne? Borte fra andre barn? Flere tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

høres ut som det er pga at han samtidig hoster og raper. er allmenntilstanden bra og ingen feber, ser jeg ingen grunn til å holde han inne....

Skrevet

Samme skjer her hos jenta mi. Men slik jeg har forstått det så er det fordi nå hun hoster eller raper så kommer det gjerne opp litt slim eller melk eller lignende. Dette kan fort skli litt bak i gapet og dermed komme bort i spyrefleksen. Og da spyr man uansett om man er syk eller ikke. Det blir jo det samme som om man stikker fingrene bak i gapet og "tvangsspyr" selv. Så jeg ser ingen grunn til at du må holde han inne e.l. Man bør jo alltids være oppmerksom på andre symptomer. Men jenta mi har "spydd" flere ganger etter host eller rap, også ler hun rett etterpå og er like frisk :)

Skrevet

Ja, han virker jo frisk. Men han har aldri spydd før, selv om han har hostet eller gulpet. Han er er storgulper som gulper etter hvert måltid.

Får satse på at han er frisk, kan evnt sjekke tempen før vi vurderer å gå noen steder.

ps: har alltid kallt han for en storgulper og syntes at han gulper store mengder. men nå ser jeg jo at gulp er for dråper å regne i forhold til alt som kom opp når han kastet opp ja.....

Skrevet

Jeg var anonym foran deg. Ja min er også en storgulper, men man kan som sagt se stor forskjell på om det er gulp eller oppkast. Men som jeg skrev, så har min kastet opp flere ganger nettopp etter rap eller host. Det kan jo hende babyen din er litt forkjølet og kanskje derfor litt mere slimete enn vanlig, og derfor kastet opp nå det siste, men ikke før. Alltid lurt å ta tempen, og følge med selvfølgelig.

Her i huset skiftes det klær på både mor og baby til stadighet :)

(Mest pga gulp da...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...