Gå til innhold

Pappapermisjon......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på så mye angående pappapermisjon..... Må jeg være i arbeid vist han skal ha si 6 ukene m permisjon..... Jeg skal ha 8 mars,så har han lyst å ha permisjon i november....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ikke ut i arbeid når far skal ha permisjon.

Det som skjer er at din ``lønn`` blir forskøvet med 1 mnd

Skrevet

Forskøvet hva mener du m :o)??

Skrevet

Du kan være hjemme sammen med pappa`n når han er i permisjon, men da får du ikke lønn den tiden...eventuellt kan du jo ta ferien din de ukene:)

Skrevet

Jeg lurer også på dette.. Hva mener du med forskjøvet? Blir min lønn stoppet en måned eller må jeg ut i jobb en måned før?

Skrevet

Han får penger den mnd han er hjemme,din utbetaling blir stoppet den mnd.

Endten kan du ta ferie og få feriepenger eller klare dere på 1 inntekt.

Du mister ikke permisjon,pengene blir bare forskøvet til neste mnd

Skrevet

Vivhar delt opp hans periode i to deler à 3 uker.

Første delen tar vi når jeg tar ut ferie, andre delen når jeg begynner på jobb igjen.

Flere måter å gjøre dette på, men husk at kun 1 av dere får permisjonspenger...

Skrevet

Du kan ta ferie når han tar pappa-permisjon, og dermed slipper du å tilbake til jobb.

Nå har det vel også blitt sånn at permisjonen ikke trenger å være i en sammenhengende periode lenger, men at dere i løpet av tre år skal ha tatt ut permisjonen. Dermed greide vi å forlenge permisjonen med 7 uker for mannen min er lærer. Vi deler permisjonen i midten, jeg tar ferie til sommerferien starter og går så over i 5 uker ferie. Mannen min tar sine 7 uker sommerferie (eller helt korrekt, 4 uker ferie og 3 uker avspassering), og begynner så på permisjonen når skolen starter igjen i august, så ingen av oss har permisjon i 7 uker i midten, men vi får likevel en lang og deilig ferie sammen som familie for første gang... :o)

Skrevet

Jeg venter i slutten av februar og sambo skal dele sine 6 uker i 2 deler.

Da tar han 3 uker i mai, og 3 i august. De første 3 ukene tar jeg 3 uker ferie- og får da ikke lønn- men feriepenger. Min arbeidsgiver betaler lønn under permisjon og feriepengene betales ut i mai.

De 3 siste ukene tar han i august, og siden jeg har kun 5 uker ferie så er 2 av disse ferie for meg- den siste uken ubetalt.

Hvertfall det jeg har fått vite av venner, her inne og ved å sjekke med na.

Skrevet

I hans seks uker "fedre kvoten", kan dere ha perm samtidig. Skal han ha mer enn de 6 ukene må du tilbake i jobb/utdannelse etc i den tiden han skal være hjemme.

Skrevet

Dere kan IKKE ha perm samtidig som kakemonsteret skriver, men du kan ta ferie når han tar permisjon, og dermed blir det jo i praksis det samme :o)

Skrevet

Dere kan IKKE ha permisjon samtidig, men du kan fint ha ferie når han har permisjon. Eller du må søke om ulønnet permisjon.

Skrevet

Men NAV godkjenner bare 4 uker ferie, selv om du har avtale med 5 uker ferie.............

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...