Gå til innhold

Dere med babyer på 5-6 uker..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere når babyen ikke sover eller spiser?

Jenta mi er snart 6 uker, og har begynt å være litt mer våken på dagtid. Etter hun har spist kan det gå mye over 1 time før hun sovner igjen. Hun sovner ved puppen, men når jeg flytter henne over til grinda blir hun LYS våken.

Hva gjør dere med babyen da? De er jo for små til å leke med..

Ikke vil jeg bære henne rundt for mye heller, for da venner hun seg bare til det.. Og jeg får dårlig samvittighet hvis jeg legger henne fra meg, for det ser så trist ut å ligge der så jeg føler jeg må snakke med henne og underholde henne hele tiden.

Hva gjør dere med deres små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg bar gutten min masse i bæresjal da han var litt mindre, jeg... Han synes det var så deilig og jeg fikk gjort unna en del praktiske ting i huset. Nå som han er to og en halv måned synes han det likevel er stas å ligge alene, hvis det er noe gøy å se på vel og merke. Kjøp eller lag en uro til jenta di og se om hun synes det er artig. Men det er jo viktig å kose masse også da, synes jeg... Og det er jo superdeilig å ta en lur med babyen sovende på brystet!!! Da får dere jo begge to slappet av.

Dessuten hvis ikke babyen gråter når den ligger alene så har den det mest sannsynlig helt greit... :)

Skrevet

Gutten vår er 5 uker nå og skal alltid sovne i fanget el. ved puppen når vi er hjemme både på dagen og på natta. Noen ganger våkner han når han legges ned og begynner å skrike og da tilbyr jeg smokk. Hvis det ikke hjelper tar jeg han opp igjen. Synes ikke en så liten baby skal ligge å gråte lenge, de har jo behov for nærhet nå i starten. Min erfaring er at hvis det går rundt 20min før han legges ned så våkner han sjeldnere for da sover han nok dypere. Kan sove 2-3timer i strekk, men han har også perioder på mange timer han er våken. Da sitter jeg med han i fanget med ansiktet mot meg og prøver å få til litt samspill og herming av ansiktsuttrykk eller så ligger han i vippestol, babygym eller trener på magen. Kan faktisk gjøre endel med de allerede nå. Vi prøver også alltid å gå en tur i vogna og da sovner han alltid og han ligger da gjerne ute i vogna etterpå til han våkner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...