Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Gutten min kan veldig mange ord, og vi skjønner stort sett hva han mener men han har ikke begynt å sette sammen ord enda!!Han er ikke treg av den grunn vel??Han går ikke i bhg så har ingen helt jevngamle å sammenligne med...
pandabjørn Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 tror ikke du trenger å bekymre deg så mye gutten min blir 2 år i mars og kan bare si mamma, pappa, uff... regner med at du har en på 1,5 år?? hvis det er noen som er trege så er det heller gutten min som ikke kan si så mange ord
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 Takk for svar!Gutten min er 1,5 år ja...Da trenger jeg ikke tenke så mye på det da...Var mamma som sa at da jeg var 1 år satte jeg sammen flere ord sjø...så ble litt småbekymra. Kanskje jeg bare var et lite vidunderbarn he he he
LivetErEnLek Skrevet 21. januar 2008 #4 Skrevet 21. januar 2008 Du trenger ikke å bekymre deg :-) Er småbarnspedagog og de aller fleste på 18 mnd setter faktisk ikke sammen ord enda. Noen gjør det og jeg vil vel heller si at de da er tidlig ute.
Herkules Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 Desuten så ser det ut til at foreldre glemmer etterhvert som tiden går og husker feil om når barna deres begynte med det eller det. Min gutt kan gjenomsnittlig med ord, men setter ikke sammen til setninger han er 1,5 år
rosa og en blå Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 nå er jenta mi 22 mnd da. men når hun var 18 mnd kunne hun synge 3 sanger og sette sammen 2-3 ord.. nå tyter hun i et sett slik eg blir gal.. (6 ord) men det er jo setninger etter setninger, hun blir aldri ferdig.. hehe) ingen grunn til att du skal tenke på det engang.. barn er forskjellige, og han kan jo prate siden han kan mange ord:) mitt tantebarn var 4 ÅR før han snakket mer enn 3ord i lag.. (og det var skjeldent man fikk høre 3 ord i lag) då er det snakk om logoped og litt utenom det normale
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #7 Skrevet 23. januar 2008 Ang. det å glemme. Ja, jeg tror vi glemmer mye av det strevsomme etterhvert, heldigvis. Jeg må le litt når besteforeldre romantiserer det å ha små. Bestemoren til min lille gutt er så forundret over at småen vår våkner om natten. Hun kan ikke huske at sønnen (pappaen) våknet en eneste natt da han var liten. Han sov fra han kom fra klinikken. Slik går det igjen på mange ting. Ja, ja tenker jeg. Godt man glemmer de strevsomme tingene ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå