Snupi27 Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 jenta mi er 6 mnd. når hun var 4 mnd begynte vi med maisgrøt, det gikk veldig bra.. når hun var ca 5 mnd begynte vi med litt havregrøt fra nestle (6 mnd) fordi hun var lei av maisgrøten, (ville ikke ha) når hun fikk maisgrøt sov hun hele natten bortsett fra at hun våknet 2 ganger for å få pupp. når hun fikk 6 mnd grøt sovnet hun fint selv da oxo. men etter 2 dager begynte hun å våkne i 11 tiden og hylte som bare det. vi klarte ikke roe henne ned uten å gi henne pupp. hun våknet 4-5 ganger fra hun la seg til kl var 7.30 (da hun pleier stå opp) vi kuttet ut 6 mnd grøten igjen og gikk over til maisgrøt. i mellomtiden da ha vi hatt litt avvenning med pupp siden hun var vant til å bli plukket opp hver gang hun gråt og fikk pupp. det gikk utrolig bra. jeg kunne bare si "hsssj" og hun sovnet etter 2 min. etter en stund våknet hun kl. 1 om natten og sovnet fint igjen uten pupp og fikk pupp igjen kl 5 og sov igjen til 7.30 på fredag prøvde vi nestle 6 mnd grøt igjen og hælvete var i gang IGJEN nå som hun endelig sov så godt om natten og våknet bare 1-2 ganger om natten. vi byttet grøt merke til hipp og det funket en natt. (våknet 1 gang.) natten til i dag har hun våknet 4-5 ganger igjen. det går ikke an å roe henne ned. prøvd å ikke ta henne oppe fra sengen men å snakke rolig til henne. prøvd å ta henne opp og bysse litt på henne. bare skriker.. lagt henne i senga vår men da blir det hvertfall bare verre. kan det være at hun reagerer på grøten? hun er jo 6 mnd nå og skal vel egentlig tåle 6 mnd grøt..? hun er ganske lei av maisgrøt nå. hun får grøt morgen og kveld og middagsglass på dagen pluss pupp innimellom. jeg tror ikke det er tenner heller.. hun har allerede fått 2 nede..
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 Kanskje hun har vondt i magen... Litt hard kanskje!? Gutten min våkner om natta hvis han er hard i magen, sovner igjen hvis jeg gir han vann. Neste dag kaver han når han skal bæsje, og bæsjen er hardere enn vanlig...
Snupi27 Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. januar 2008 ja, det er det jeg oxo lurer på. om hun får vondt i magen av grøten... men hva kan jeg gi istedenfor grøt da? hun er ganske lei av maisgrøt,, hvor ofte kan de egentlig spise middagsglass om dagen? det liker hun
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 Bruker du maltekstrakt i grøten? Går også ann å prøve sviskemos... har også hørt at du kan ta litt rapsolje i middagen... Tror bare jeg ville fortsatt, magen hennes må venne seg til grovere grøt! se om det hjelper med malt, svisker og/eller rapsolje!
Snupi27 Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 21. januar 2008 jeg har prøvd malt, men kan prøve svisker da! har jeg det i grøten eller åssen gjør man det-?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå