Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 syns det er så mye klaging her inne! jøsses! småbarnstid er en travel tid - dere trodde vel virkelig ikke at det var sånn som i reklamene for libero, natusan og leverpostei med FRESHE SMILENDE PENE MAMMAER OG GURGLENDE BABYER DAGEN LANG? nei, barna våkner gjerne klokka 05 1 år eller 2 og de trenger gjerne å bli båret litt på armen selv om klokka er 23 og dere vil ha voksentid, og de trenger kanskje pupp mer enn 3 ganger i løp av en natt, og barna kan ikke ligge dagen lang helt alene under babygymmen, og nei, ikke alle babyer digger å henge på kjøpesenter og kafe dagen lang - så kanskje det blir en del dager hjemme i pysjen for dere begge, dager da dere ikke får dusja og dager da du stort sett prater babyspråk og dager da du hvertfall ikke får sminka deg. Barn er krevende, barn trenger mamman og pappan sin, men det var vel nettopp derfor vi ville ha barn? for å være der for noen, for å bli krevd av, for å gi kjærlighet og for å ofre noe av oss sjøl? eller var det for å sitte på kafe og skryte av at vi har en 4 mnd gammel baby som ruller begge veier og som sier mamma og som er så snill at han ligger hele dagen under babygymmen?? det er snakk om holdninger og forventninger og jeg er driiiitalei av å høre småbarnsforeldre som er så jævlig slitne og bare klager. fokuser litt positivt og vit at det er noen år som er litt mer krevende men v i har da for f valgt dette sjøl?
eggedosis Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 Nå klager jo du også, og er anonym i tillegg. Patetisk.
eggedosis Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 Selv om jeg er enig i en del av det du skriver, altså..
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #4 Skrevet 21. januar 2008 men likevel patetisk? ja, om det var vanskelig å forstå so mener jeg klaging over barn og hvor trøttsamt det er! og ja, jeg klager over de voksne som klager over barna...HI
Kjukka Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 Så ALT dette var du klar over før du fikk en unge? Du visste hvor stress det egentlig var å ha en baby i hus 24/7 ? Tror nok de fleste får seg ett lite sjokk jeg, når de finner ut hvor hektisk det faktisk er... Og HI: har du noen barn selv?
ninsoer Skrevet 21. januar 2008 #6 Skrevet 21. januar 2008 jeg signerer jeg oxo.. synes d er alt for mye klaging.. og ikke minst sammenligning av barn.. er jo greit å samenligne ikke d.. men barn er forskjellige.. ingner er tykke.. de jevner seg ut etterhvert.. slapp av og nytt tiden med ungene.. tenk på dere selv hvordan d føles å være syk om barnet er sur og grinete når d ikke er i form..
eggedosis Skrevet 21. januar 2008 #7 Skrevet 21. januar 2008 Ja, patetisk at du er anonym på et slikt innlegg.. Men jeg er ENIG med deg men gidder ikke la meg provosere av det. Vi får prise oss over at vi kanskje selv er med comf til foreldrerollen. Man jo begynne å lure hvorfor folk får flere enn ett barn siden alt er så veldig vanskelig hele tiden. Men, men.. Noen finner en slik ny utfordring styrkende og spennende - mens andre brenner negativ energi på en negativ innfalsvinkel til "problemet" , småbarn.
eggedosis Skrevet 21. januar 2008 #8 Skrevet 21. januar 2008 Ingen førstegangsforeldre kan forestille seg hvor tøft det egentlig er på forhånd. Mange av oss får barn sent og har lagt oss til en meget ego livsførsel. Selv om det er tøft må man være sterk og finne gleden i rollen. Lite søvn, amming, bleieskift, gråt osv.. Vi er laget slikt at vi klarer dette. Selv har jeg hatt mange tunge dager, men jeg gidder ikke sutre av den grunn. Såpass får man tåle når man velger å få barn. Ting kan være tungt men det er likevel ikke særlig synd på oss. (Bortsett fra de som får syke unger samt kolikkbarn, det er svært utfordrende).
ninsoer Skrevet 21. januar 2008 #9 Skrevet 21. januar 2008 svarer jeg.. selv o m d sikkert ikke var meg du spurtehe he.. jeg var klarover at d var hektisk. å krevende.. men ikke klarover at tiden skulle gå så fort at man ikke får tid til så mye som selv og alle de begrensningene som følger me.. men skjønner at d er mange som ikke er klarover hvordan situasjon de kommer i.. men man trenger vel ikke klage for alt selv om man sover dårligt og ikker er helt opplagt..
eggedosis Skrevet 21. januar 2008 #10 Skrevet 21. januar 2008 Så enig så enig! (Det er en prøvelse noen ganger, spesielt de dagene man blir svimmel og har økedøgn på toppen), men det er likt for alle småbarnsforeldre det. Derfor er det fint å møte likesinnede å sparre med her inne! Det finnes en del gode råd for det meste! :0)
Kjukka Skrevet 21. januar 2008 #11 Skrevet 21. januar 2008 Jeg synes nå folk kan få klage så mye de vil.. og iallefall inne på ett forum som dette. Her inne møter dem folk som er i samme situasjon, og det hjelper veldig mange å vite at man ikke er de eneste som sliter litt med barna. Om du ikke takler at folk syter og klager, så bør du kanskje holde deg unna...
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #12 Skrevet 21. januar 2008 Alltid like moro når enkelte klarer å provosere så til de grader. Helt enig, det er travelt med barn og som mange andre her inne, så er det vel sikkert ikke bare for å klage, men å dele sin frustrasjon med andre. Stå på alle sammen. Alle er forskjellige og vi tar ting forskjellig, slik er det bare.....
Leetha Skrevet 21. januar 2008 #13 Skrevet 21. januar 2008 Synes det er bedre at folk kan klage litt her inne, istedet for ute til andre. Dette er et sted hvor folk kan få ut litt slitenhet. Usikkre føstegangsmødre som gjerne vil ha råd til hvorfor babyen skriker, hvorfor den ikke spiser, søvn etc Her inne kan folk være deppa, glade, klagete, slitne, usikkre så mye de vil. JA, det er en slitsom tid de første årene, men derfor vi har dette stedet her vel? Tror du dette skal være en happy lykkelig side hvor det bare skal være positive innlegg dagen lang?? Er nok ikke slik et menneskesinn fungerer;)
eggedosis Skrevet 21. januar 2008 #15 Skrevet 21. januar 2008 Enig i det. Men for å være helt ærlig fins det mange som syter no jævlig hele tiden. Det blir for dumt! Men, det er selvsagt plass til alle slags folk her inne på forumet. Lykke til alle sammen! Stay positive!
MammatilNathalie☆septemberbaby Skrevet 21. januar 2008 #17 Skrevet 21. januar 2008 er det ikke derfor man har et sånt forum?? ikke for å "klage" men en plass å fortelle sin historie, få synspkt og råd fra andre i samme situasjon? det er tøffere å være mamma enn jeg haddeforestilt meg - ikke bare fysisk men psykisk også, og da er det deilig å se at alt ikke er rosenrødt hos alle andre selv om det virker sånn av og til når man møter andre mødre! jeg nevnte for min svigermor at det jeg trodde var mageknip hos snuppa da hun var en mnd gammel tydet på litt lite melk hos meg. men jeg gjorde det jeg kunne for å få opp produksjonen og det gikk fint - hun klarte seg på mm alene inntil for et par uker siden.. nå er hun 4mnd og 1 uke og får litt tillegg om kvelden. problemet er at sv.mor maste sååååå fælt om dette med tillegg og kom med en reprtasje om flaskebarn fra en avis som hun mente jeg burde lese - jeg leste den og bare nikket - og sa det gjaldt ikke meg for snupp vokste bra på kun mm. men hun prøvde å dytte den på meg. føles som hele skokken av besteforeldre mente jeg burde gi tillegg og starte med grøt så tidligsom mulig... det jeg vil frem til er at her kan man ytre, spør og få svar og gå videre, mens hjemme hører man aldri slutten av det, og det er slitsomt og sprer usikkerhet hos førstegangsmødre med "null peiling"!!!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #18 Skrevet 21. januar 2008 Da har du kanskje en perfekt baby som alltid sover slik den skal? Kanskje du burde prøve å gå i noen andres sko innimellom?? Selv har jeg en på 11 mnd som sliter meg ut pga dårlig svøvn. Her er det snakk om å våkne 1-2 ganger i timen, ofte med tilhørende 2-3 timer våkeperiode om natta. Dette har pågått i 11 mnd, og da føler jeg det er lov å klage litt fremfor å slenge ungen i veggen som følge av akutt søvnmangel. kanskje det er søvnmangelen som fikk meg til å tenne... hehe
mommytil2gutter Skrevet 21. januar 2008 #19 Skrevet 21. januar 2008 Jeg synes det er bedre med litt klaging enn at alle mødre skal gå rundt og oppføre seg som alt er som den reklame du henviser til. Vi klager kanskje, men vi er i hvert fall ærlig og du trenger ikke å lese de vi skriver hvis du ikke liker det. Jeg blir så provosert av falske folk som ikke sier ting som de faktisk er.... Forumet er her så man kan få hjelp med forskjellige ting, ikke for å si alt er bra når det ikke er det. Det er bedre å klage her enn til mann og barn og venner, fordi de blir drittlei av det... Det blir også lettere og lettere å klage når man har ikke sovet ordentlig på veldig veldig lenge....
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #20 Skrevet 21. januar 2008 JA jeg har 3 barn, to av de har hatt kollikk de 3-4 første mnd. og jeg visste sjølvsagt ikke hvor mye arbeid det var, eller hvordan jeg ville reagere. men jeg var innstilt på at når jeg fikk barn så ville livet endre seg, og jeg vil sjølvsagt prioritere barna framfor megsjøl. vi er heldige som får barn, heldige som kan trøste dem når de er lei seg, sjøl om det krever at en går med de på armen i 4 timer når en egentlig er stuptrøtt, jeg mener bare at en må fokusere positivt på slike situasjoner(eksempelvis) i stedet for å klage og syte over hvor mye jobb det er... litt takknemlighet damer!
Gjest Skrevet 21. januar 2008 #21 Skrevet 21. januar 2008 Helt enig! Har også tenkt på det, reagert litt på all klagingen. Barn er er fantastisk gave, en stor glede, og henter frem det lille ekstra vi hadde inni oss som vi ikke visste vi hadde. Og ja, jeg har barn, og han er ikke bare et englebarn, men selv om det er krevende så er det fantastisk :-)
lengter daler ned i skjul... Skrevet 21. januar 2008 #22 Skrevet 21. januar 2008 jeg trodde faktisk ikke det skulle være så vanskelig og slitsomt nei... er vel litt forskjellig åssen ungen er og, men med kolikk og reflux og astma og diverse plagr i løpet av disse 6 mnd så klager jeg litt ja. går jo ikke og klager hele tiden til vanlig, koser meg jo med gutten m in. det er jo derfor jeg er her inne, for å få ut litt frustrasjon... hvis ting er bra trenger man jo ikke å lure på ting, men jeg spør om ting som IKKE fungerer, eller ting jeg lurer på.... det er mitt første barn, og det er mye jeg ikke vet, så jeg spør og spør.... Er det normalt at han ikke ruller enda? hvor lenge bør de kunne ligge under babygymmen? osv. for jeg vet ikke. kall det klaging eller hva du vil. flott at det finnes sånne forum der man kan lure på alt eller bare få blåse ut litt når man er sliten, trøtt og lei.
MissBenz Skrevet 21. januar 2008 #23 Skrevet 21. januar 2008 Enig! Masse klaging her inne! Hvorfor sette barn til verden hvis dere syns det er slitsomt? Dere må være klar over dette før dere får barn, og være forberedt på alt, sånn at det ikke kommer som et sjokk Jeg fikk min førstefødte for tre måneder siden, og nyter alt! Faren klagde litt før når hun skrek om natten...men jeg elsket hvert sekund likevel. At et barn skriker å skriker om natten må dere tåle!
Leetha Skrevet 21. januar 2008 #24 Skrevet 21. januar 2008 Veit du, Det er ikke alltid det er mulig å forbrede seg til den lille som kommer før den er der.For noen blir det et sjokk uansett. Og selv om folk veit at babyer skriker om natten, er det en helt annen setting når det faktisk skjer. Vi går da ikke rundt om natten før babyen kommer og øver oss i nattevåk liksom. Noen mennesker klarer ikke alltid å nyte hvert sekund av å sove minimalt. Jeg blir litt irritert over at folk ikke kan klage og få litt råd i fred. Dessuten er noen babyer mer krevende en andre, noen mødre får fødselsdep, og klarer ikke nyte hver sek hele tiden. Så slutt å rakk ned på oss klagere som trenger en trøst. Ikke alle som har stålsinn her
lengter daler ned i skjul... Skrevet 21. januar 2008 #25 Skrevet 21. januar 2008 *missbenz* : så du mener at fordi jeg ikke var klar over at det var sååå lite søvn og så mye skrik pluss endel annet, og at jeg synes dette har vært tøft og slitsomt, så burde ikke jeg ha satt barn til verden? jeg er fortsat en god mor for sønnen min og elsker han veldig mye. klarer fint å ta vare på han, men JA jeg synes det er dødsslitsomt! jeg sover minimalt, bekkenet værker etter fødseln og sønnen min er urolig og krevende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå