Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Jeg skal på ul i kveld, og har et problem. Jeg har lovt mine døtre at de skal få være med på ul, og de gleder seg veldi ( de er 16 og 18 år). Jeg er ikke sammmen med han jeg skal ha barn med nå, det ble slutt før jeg fant ut at jeg var gravid. Problemet nå er at han ikke vil være med på ul hvis døtrene mine skal være med. (de kjenner hverandre veldi godt) Hva gjør jeg? Har ikke lyst til å skuffe jentene mine og si at de ikke får være med alikevell?
Krusemynthe Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 Oj!!! Nei si det?? Skjønner godt at dette ble vanskelig, men jeg tror du må la pappaen komme i første rekke. Det er hans barn også. Likevel må jeg komentere på at det er litt umodent av ham å stille slike ultimatum på den måten. Du kan jo også ha behov for å ha med deg noen som kommer til å være der for deg gjennom svangerskapet, eks. døtrene dine... Hvis dette ikke løser seg på noen måte er det jo et alternativ å bestille en ekstra UL i det private helsevesen (hvis det er en mulighet der du bor), eller å ta opp dilemmaet med legen/jordmora di - så kan det jo hende at de bestiller en 2. ul i det offentlige for deg. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 Da jeg var på UL sto det i papirene fra sykehuset at jeg fikk ha med meg en voksen person på UL. Sjekk om sykehuset tillater barn/ungdom på UL før du bestemmer deg helt.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #4 Skrevet 21. januar 2008 Jeg ville tatt med meg døttrene jeg da:)
Gjest Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 Ultralyd i uke 17-19 i svangerskapet er ikke et "show" for å få se babyen i magen. Jeg ville anbefale å ta med en voksen som kan være til støtte for deg, til å diskutere erfaringen med etterpå. Du kan risikere at man finner unormale funn som trenger oppfølgning videre osv, og det er da fint å ha med en person som kan støtte deg. Ikke ta med mer enn en person. Som du skjønner ville jeg ikke anbefale å ta med de to døtrene på 16 og 18 år, selv om du har lovet det.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #6 Skrevet 21. januar 2008 syns du skal ta med deg døttrene dine! er forskjell på små barn og ungdommer!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #7 Skrevet 21. januar 2008 Barnefar har kanskje ikke juridiske rettigheter, men fader!!! hvilken rett har vi til å stenge han ute hvis han ønsker å være med??? Det er hans barn også. Så hvis du MÅ velge...pappa er viktigst! Gi ham en sjanse til å knytte seg til babyen allerede fra nå av...det må jo være rart å være så på avstand som han allerede er???
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #8 Skrevet 21. januar 2008 HI her. Hvis jeg skal ta med noen som er støttende, så må det bli jentene mine. Pappan hører jeg aldri noe fra, hvis ikke jeg ringer og spør hvordan det går med han.... Kunne jo vært koselig hvis han for en gangs skyld ringete og spurte hvordan det går med meg. Så han velger igrunn selv å være på avstand.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #9 Skrevet 21. januar 2008 som noen sier over her, hvis far vil være til stede kan du ikke stenge han ute. Og om har ikke har stilt opp for deg før er du dum hvis du stenger han ute. Må også få sagt at ikke alle fedre oppfører seg likt og er like engasjert i graviditene som andre er. Så stenger du han ute så får du skylde deg sjøl hvilken oppfølging du får senere.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #10 Skrevet 21. januar 2008 Jeg har på ingen måte tenkt til å stenge han ute. Syns det er kjempefint hvis han blir med. Sendte mld til han i dag tidlig og spurte om han hadde bestemt seg for om han skulle være med eller ikke, fikk svar nå om at det ville han. Så da gjenstår det å se om han dukker opp. Jeg prøver faktisk så godt jeg kan å inkludere han i det som skjer, men er ikke lett når det kun er enveis. Er 19 uker på vei, og han har ikke tatt kontakt en eneste gang. Mulig jeg er sær, men begynner å bli litt lei nå. HI
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 21. januar 2008 #11 Skrevet 21. januar 2008 Kanskje ultralyden gjør at han velger å delta mer i etterkant når han selv har sett og "opplevd" den lille i magen din? Min kjære satt iallefall med tårer i øynene på begge UL'ene våre og de var veldig viktige for at han skulle forstå det lille livet der inne.Man kan jo iallefall håpe. Og kanskje du kan snakke med han om dette også? At han nesten må velge om han vil delta eller ikke? Har stor forståelse for at du er lei en slik oppførsel. Men kan jo kanskje være mange grunner? jeg vet iallefall at de siste 21 ukene når jeg har vært gravid har gått myyyyye saktere enn 21 uker i det vanlige liv. Så kanskje han har tatt tid til å tenke etter bruddet og jobbet eller hvem vet? Mannfolk tenker iallefall veldig annerledes enn oss samme hva. Du kjenner han jo fra før så da vet du nok om dette er en som til syvende og sist stiller opp og er til å stole på eller ikke;) Lykke til ikveld:) Og som andre sier kan du jo evnt koste på deg en privat Ul og da ta med døtrene dine om du vil ha i pose og sekk? Er jo lenge å gå fra uke 19 til 40 så sikkert koselig med en titt i mellomtiden feks?
Pluttiplutt Skrevet 21. januar 2008 #12 Skrevet 21. januar 2008 tja, jeg ville nok ha valgt å ta med faren til barnet. Det er viktig for faren å kunne se hva som gjemmer seg i magen der inne. Tror det kan hjelpe på med evt støtte osv senere. disse mennene forstår vel mer at det faktisk er barnet deres som turner rundt der inne når de ser barnet på skjermen. og kanskje heller,om du har mulighet, ta med døtrene dine på 3d ultrallyd , dette er ikke den medisinske ultralyden, og har mye mer rom for kos, da man tar de for å se barnet og hvordan det ser ut. vet ikke om du har lov til å ha med deg mange inn på UL heller jeg, de er som regel ganske små disse rommene. Uansett hva du velger, lykke til:) Håper barnefaren stiller opp for både deg og barnet sitt både i svangerskapet og etterpå. Er det din første Ul?..gled deg:)
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #13 Skrevet 21. januar 2008 Barnkanskje. Tusen takk for hyggelig svar. Jeg håper han kommer til å vise mer interesse etter ul. Han har sagt at han vil stille opp etter barnet er født, men jeg syns jo det er viktig at vi holder kontakten nå også.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #14 Skrevet 21. januar 2008 Plutiplutt. Jeg har vært på en ul tidligere, i uke 8. Da var barnefaren overhodet ikke intressert i å være med. Da så jeg ikke så veldi mye, så gleder meg nå ja :-)
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 21. januar 2008 #15 Skrevet 21. januar 2008 Bare hyggelig:) Krysser fingrene for at dere får en koselig opplevelse sammen ikveld!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå