Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre altså. Han er innstilt på å stå opp kl 05,og det er bare ikke akuelt altså. Han skriker og hyler helt til kl blir 06,noe som er tidligst morgen hos oss,men aksetabelt.. Han vekker jo de andre i huset her,..nei,det er ett mareritt.. Har prøvd alt som jeg vet om,tips fra andre og..ja,gudenen vet hva jeg ikke har prøvd.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 les boken til karin naphaug, der står det akkurat hva du skal gjøre og hvordan for å få han til å sove lenger..... veldig konkret bok som tar opp alle søvnproblemer!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 Hvor får jeg tak i det da? Bokhandel? Hi
Gjest Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 Boken kan bestilles f.eks på www.bokkilden.no
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #6 Skrevet 21. januar 2008 10 mnd.. han har alltid våknet tidlig.. hi
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #7 Skrevet 21. januar 2008 Jeg hadde ikke klart å la gutten ligge å hyle alene 1 time, det gjør vel ikke situasjonen noe bedre for han? Han forstår nok ikke hvorfor han må ligge der alene, han kan jo ikke klokka. Sulten er han kanskje også.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #8 Skrevet 21. januar 2008 Jeg ligger rett ved siden av han og går bort til han titt og ofte. Sier det er natta og att han må sove og slik. roer han ned. Men han begynnner så fort jeg legger meg ned igjen. Han ligger ikke alene og hyler i ett strekk,det hadde jeg ikke klart. hi
heldigec Skrevet 21. januar 2008 #9 Skrevet 21. januar 2008 Kanskje hvis du gir ham melk og så legger ham igjen (helst gir flaske i sengen) så kanskje han sovner igjen... Dog kanskje han får en ny uvane med at han må ha melk på denne tiden da...
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #10 Skrevet 21. januar 2008 har prøvd det,men med mm da...,men han skal ikke sove etter det. kanskje jeg rett og slett har fått ett skikkelig A-menneske.. hi
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #11 Skrevet 21. januar 2008 Hei. Ungen min har begynt sånn også, hun er 7 måneder. Hun ligger egentlig bare å suttrer klokka 5. Selv etter hun får mat, hun skal vende av seg det med mat om kvelden nå. Men har ikke funnet en annen løsning enn å sette henne på et annet rom for der vet hun ikke jeg er.. la henne gråte litt, sette i smokken osv sånn
Leetha Skrevet 21. januar 2008 #12 Skrevet 21. januar 2008 Mat om morran mener du vel? Er babyen noe våken om natta eller bare kl 05? når legger babyne seg? Hvis babyen legger seg kl 19 så er det jo 10 timer i strekk, mange babyer trenger ikke mer en det enda om natta. Her våknes det enda etter mat kl 04/05 tiden, 8 mnd gammel. men jeg gir flaska jeg, orker ikke skrikingen. han skal vel ikke ha flaska til han er konfirmant heller, hihi.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #13 Skrevet 21. januar 2008 Sover om natta.. er bare det att han skal begynne morgenen kl 05. han legger seg mellom 19.45. kan ikke legge han tidligere,for da skal han opp 04,for det har vi prøvd,men måtte da gå tilbake til leggin litt senere.. hi
Gjest Skrevet 21. januar 2008 #14 Skrevet 21. januar 2008 Mini her våkner også tidligere enn det jeg "liker" selv om det ikke er like ekstremt som din :-) Det vi har begynt med nå er at en av oss står opp og tar på ny bleie og koser litt, så legger vi ham tilbake i senga med litt lys på og masse leker. Da holder han seg i aktivitet selv ("synger" og koser seg) mens vi kan ligge og slappe av og våkne mer "forsiktig". Blir ikke mer søvn, men blir koseligere, mer avslappende og myyye mindre grining!
Leetha Skrevet 21. januar 2008 #15 Skrevet 21. januar 2008 Hvis du legger deg kl 22 og sovner får du ivertfall 7 timer i strekk. Her våknes det flere ganger pr natt, så får sjelden mer en 3 timer i strekk pr gang gitt. Du kan evnt gi ha en flaske, ren bleie og sette han i sengen med noen leker for å vise han at selv om han ikke vil sove mer så står dere ikke opp før 06 uansett, Har vært mye opp med storebror kl 05.30-06 jeg. nå er han 3 og ligger i sengen til 08. han har også kaninklokke som sover som står på 07 itilfeller han våkner tidlig så ser han på klokka og venter på at kaninen skal stå opp hihi.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #16 Skrevet 21. januar 2008 Ser at han våkner enda tidligere hvis du legger ham tidligere så da tror jeg bare du må akseptere det søvnbehovet han har og tilpasse deg det. Du kan jo gjøre et forsøk på å skyve døgnrytmen hans enda en time. Hvis det ikke går får du holde ut til 30 mars for da stiller vi klokka 1 time fram slik at din døgnrytme blir "skrudd" en time i forhold til babyens. D.v.s. hvis du beholder hans døgnrytme vil han sove 21-06 isteden for 20-05.
MiPE Skrevet 21. januar 2008 #17 Skrevet 21. januar 2008 Hva sier Karin i boka.. jeg gidde ikke kjøpe. Kan noen si hva jeg skal gjøre.... 8 mnd og våkner kl. 05. Legger seg kl. 1830.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #18 Skrevet 21. januar 2008 Det går jo gjerne an å akseptere at man har fått barn og ikke lenger kan sove til 9 og 10.... herregud du har jo en engel som sover hele natta!!05.00 må du akseptere å stå opp- annerledes om det var klokkka 04. 05 er morgen!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #19 Skrevet 21. januar 2008 Ja,får vente til mars. hehe 05 er absolutt ikke morgen faktisk! Det er ikke mitt første barn hvis det er du tror. Slutt å svar som en drittunge. 04 eller05,natt er det,og det er ikke morgen før kl er 06. Selvom mange står opp med babyene sine da,noe som jeg også må gjøre,for jeg orker ikke det strevet med å få han til å sove til kl 06 lenger,da jeg har en på 3 år også,så vil det alltid være natt kl 05. hi
Leetha Skrevet 21. januar 2008 #20 Skrevet 21. januar 2008 MiPE: Prøv å legg babyen senere en 18.30. Kan være litt i tidligste laget.
Mamma&LilleKrølle Skrevet 21. januar 2008 #21 Skrevet 21. januar 2008 Jeg har bare erfart at dette har gått i faser. Hun er 7,5 mnd. Jenta mi våkna 05 en periode, men så snudde det seg igjen. Men for all del, klager ikke her, for hun sover hele natta som en drøm. Legger seg 6, og sover til 06. Da våkner hun for smokk, og så sover hun videre til 07-08. Men hun trenger tydligvis alle de timene. Jeg har prøvd å skyve leggetiden fordi jeg synes selv at 6 er tidlig, men det funker ikke her. Den perioden hun våkna 5 så streva jeg hardt for å få henne til å sovne senere..Men det endte bare med at hun våkna enda tidligere om natta. Så her i gården er det tydelig at søvn avler søvn;) Men hadde ingen kloke ord å gi her gitt!
Modenmamma40 Skrevet 21. januar 2008 #22 Skrevet 21. januar 2008 Eng med hi. Det er IKKE normalt for oss voksne å måtte stå opp klokken fem med barna. Så ikke tro på det. Prøv å legg det litt senere ja. Du trenger jo også søvn. Når man er oppe om natten og gir mat er det umenneskelig å starte dagen klokken fem.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #23 Skrevet 21. januar 2008 Ja, men det er jo sånn det er å ha småbarn. Noen vil opp kl 5 andre kl 10. Legg deg før, så er du uthvilt når morgenen starter kl 5:)
Gjest Skrevet 21. januar 2008 #24 Skrevet 21. januar 2008 Fungerer det ikke å ta barnet opp til deg i sengen da? Når sønnen min våkner tidlig pleier jeg å skifte bleie, ta han opp i senga, gi en flaske med mme også stryker jeg han på mage/rygg til han sovner (han elsker det) og da sover han gjerne ett par timer til.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #25 Skrevet 21. januar 2008 Søvnen min går det bra med. Det er faktisk ikke noe problem slik sett,det er bare det att jeg vil kunne starte morgenen kl 06 istedenfor kl 05. For jeg synest det er tidlig! Han blir fort trøtt etter han ha stått opp. Legger han 2 timer etter vi har stått opp,men det går ikke de dagene da 3-åringen skal i barnehagen,da må han vente i 2 1/2-3 timer før han får den første luren sin. Eller så sover han da de senest må være i barnehagen.,og det er ikke gå avstand. Så det beste hadde vært om han sov til 06,da det faktisk er morgen,var derfor jeg skrev inn her om noen hadde noen tips,selvom jeg egentlig har prøvd alt,og vet att jeg bare må opp kl 05 heretter.. hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå