Gå til innhold

Til dere med 2 tette....

lengter daler ned i skjul...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis første mann er litt over 1 år når neste kommer, hadde dere da satt første i barnehage selv om dere skulle ha permisjon og være hjemme med lillebebis?

hvis første skulle begynne bhg 15 august, og lillebebis blir født i sliutten av september......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, her var eldstemann 15 mnd da mini ble foest og han var hjemme med oss. Vi koste oss masse og det fungerte glimrende.

Skrevet

Her kan jeg kun snakke for meg selv.

Jeg hadde garantert gjort det, for jeg har to gutter som elsker å stå opp mellom 5 og 6, og en mann som jobber mye. Sannsynligheten er stor for at jeg ville blitt "gal" dersom begge var hjemme.

Men kan ikke helt sette meg inn i din situasjon, for min var ett og et halvt år da nestemann kom, og hadde alt gått i barnehage en godt stund.

Lykke til med valget. :-)

Skrevet

Jeg går hjemme med 2 tette nå og det går helt fint, travelt noen dager. Men kunne tenkt meg en 40% plass fra eldste av dem var 2 år hvis jeg kunne "reist i tid"... er 19mnd mellom mine vel og merke. Nå går det supert å ha de hjemme, ene er 2år og 4 mnd og minsta er straks 9mnd, de leker så fint og har tydeligvis stor glede av hverandre.

Skrevet

Hei! Ja, jeg gjorde det. Og jeg angrer ikke! Selv om mange har kommentert at jeg ikke har begge to hjemme.. Jenta var 17 mnd når hun begynte i barnehagen da. Og lillebror ble født 3 dager etter:-) Hun har 60% plass, altså 3 dager i uka. Det gjør at jeg kan kose meg ekstra med lillebror, dra på babysang og babysvømming og slike ting. Samtidig koser vi oss veldig de dagene hun er hjemme! Hun er veldig sosial og trenger at det skjer noe. Koser seg veldig i barnehagen!

Det var mine erfaringer. Lykke til med dine valg:-)

Skrevet

hmmm.... vanskelig da.... koselig å ha han hjemme. men hvis neste blir like krevende og urolig som første så kanskje det blir slitsomt. og det kan jo hende at kevin hadde hatt godt av å gå litt i barnehage. kunne jo søke om å ha han i barnehage 2 eller 3 dager i uka. får man litt kontantstøtte da?

Skrevet

Jeg venter selv nr 2 i august, da er eldstemann 16 mnd og jeg håper at han får barnehageplass fra da av. Han er kjempeaktiv, blid og veldig sosial og vi har skikkelige travle uker med åpen barnehage, venner på samme alder på besøk, kafebesøk og lign. Tror ikke jeg klarer å holde det samme tempoet med en nyfødt og da er jeg redd at han både vil føle seg tilsidesatt samt kjede seg litt. Har sett her inne at folk kommenterer at en under 1 år ikke kan kjede seg men jeg ser da vitterlig forskjell på gutten min når han har hatt en full dag med sosiale aktiviteter eller en rolig dag hjemme.

Lykke til med valget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...