Gå til innhold

Flere som er sykmeldte her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble 100% sykmeldt nå i begynnelsen av januar pga problemer med bekken/ryggen. ( har vært 50% sykmeldt siden uke 20 pga samme problem ) Ble veldig tungt å holde kroppen oppe og vanskelig å gå, stå og sitte nå som tiden gikk. Ellers har jeg slitt med søvnproblemer i noen måneder allerede...og det bare baller på seg, så nå er jeg for det meste våken både natt og dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp...Akkurat som deg ble jeg sykemeldt 100% i begynnelsen av januar pga bekkenproblemer og at jobben ikke kunne tilrettelegge for meg mer.=o( *snufs* og jeg som ville jobbe lengst mulig...

Men veldig glad for det nå, for nå er det natte søvnen borte også..Kan sove hele dagen om jeg vil...(sikkert der grunnen ligger for at jeg er våken om natta...hehe) Men nå skal jeg snart gå å legge meg igjen... Hvis ikke så kan det hende jeg får sammenbrudd i morra pga lite søvn..Hadde det før og ikke pent syn. Sambo visste ikke hvor han skulle gjøre av seg, og jeg gikk og gråt fordi jeg måtte på jobben og levere gutten i barnehagen...Puuhu...hehe...

Eneste jeg ønsker nå er å kunne sove i 3 timer i strekk uten å tisse på meg...Va en eller annen grunn så skjer det mest på natta...Skjønner ikke det der altså...

Vel, nok en avhandling fra meg=oD

Skrevet

Er sykemeldt fra ekstravakter, har tilrettelagt i min faste stilling (70%). Jobber netter, men nå begynner jeg å slite såpass med søvnen at jeg vurderer å sykemelde meg littegrann. Blir litt mye å gå tre netter i strekk ihverfall, selv om jeg har "tillatlese" til å legge meg i løpet av vakta. Blir ikke den samme søvnen, og jeg våkner av hver minste ting.

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt siden uke 13, men i ulike prosenter. Den siste perioden var jeg 70% sykemeldt og jobbet to korte dager. Det var jeg forberedt på å fortsette med, men måtte jo innrømme for legen min at det var tungt å jobbe, og da ville ikke han at jeg skulle tvinge meg selv til det. Er i uke 34 nå, og 100% sykemeldt tida ut.

Grunnen til min sykemelding er at jeg har vært kvalm og manglet energi siden før vi testet, og det har bare fortsatt. Jeg har ikke kasta opp, så jeg har holdt vekta, men la ikke på meg før et par kilo nå i jula. Og da sier det seg jo selv at jeg ikke har hatt særlig energi til overs. Det er veldig vanskelig å forklare at man er sykemeldt fordi man er "sliten" - da tenker folk fort unnasluntring eller psykiske problemer. Men her har faktisk ikke kroppen holdt følge.

Nå på slutten sliter jeg også med søvnen, sover gjerne et par timer og er så våken en times tid. Da får jeg jo ikke nok søvn i løpet av natta, og trenger å sove litt på dagen også.

Jeg synes det var veldig tungt å blir "meldt ut av samfunnet" på den måten, men når jeg har innfunnet meg med det er det egentlig greit. Jeg vet jo fra sist at når babyen kommer så blir det rolige dager - selv om det er nok å gjøre og slitsomt på sin måte, så er det på mange måter lurt å være litt vant til at man ikke kan ha en masse avtaler og fly ut på ting hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...