Athene75 Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Bare lurer, siden jeg er førstegangs jeg. Kan være greit å vite det, selv om det er noen uker igjen til termin. Ser en at det er en propp eller er det bare noe slim? Og fostervannet....lukter det noe spesielt? Slik at en vet om en evt lekker det eller kan en ikke kjenne at det er det om noe lekker? Slitsomt å være førstegangs og ikke vite noe som helst ang dette.
♥Tullerusk♥ Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 For å være ærlig så aner ikke jeg... Kom dessverre ikke så langt sist. Men har lest av enkelte har at det kan se ut som en klump med samlet snørr (????) Litt gulgrønn, eller hvitt slim med blodspor i...Det er så mye. så det blir litt "spennende" å se hvordan den "ser" ut... Min måte å dytte litt på..=o)
Athene75 Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. januar 2008 Ok, da vil en iallefall skjønne at det er den da som kommer da sikkert. Greit å vite for slike uvitende som meg:-)
♥Tullerusk♥ Skrevet 21. januar 2008 #4 Skrevet 21. januar 2008 hehe...Det er jo ikke sikkert du legger merke til at den går heller...Kan komme i do eller når fødselen starter... Og uviten er du ikke...Kan banne på at du kan mere enn meg...=oD
Ixe-mix Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 Når slimproppen min gikk, så var det kjempe seigt slim med bitte litt blod i.
Marit & de 3 knøttene Skrevet 21. januar 2008 #6 Skrevet 21. januar 2008 Samme her. Da min gikk sist kom det blodig seigt slim utover hele dagen i trusa/bindet.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #7 Skrevet 21. januar 2008 Vi var på fødselsforberedende kurs i helgen. Der snakket de om slimproppen. Den ene jordmora hadde født 4 unger og hadde aldri sett en eneste slimpropp! Så det er ikke noe alle opplever. =D De fortalte at den kan komme litt og litt i omtrent en måned frem mot termin, og man merker det ikke nødvendigvis. Dersom ingen modning har skjedd, er den helt blank og seig. Og om fødselen er nokså nært forestående (da snakket de om dager), så er den gjerne blandet med litt blod, de kalte det tegningsblødning. Den kan også komme når vannet går eller i løpet av fødselen. Da vil den ikke merkes/ses. Fostervann sies å ha en spesiell emmen lukt, nesten som sæd. Jeg er annengangs, men husker ikke akkurat lukten selv om vannet gikk hjemme på gulvet. =D Når vannet går, er det som regel bare fra en liten pose som ligger mellom mormunnen og barnets hode, slik at barnet blir presset lenger ned og plugger igjen. Dette er dersom barnet er såkalt festet. Dermed kommer ikke resten før barnet er på vei ut. Det er sjeldent det lekker litt og litt lenge før fødsel, men det hender hos noen. Akkurat det vet jeg ikke så mye om. Men dersom barnet ikke er festet, kan det lekke litt og litt på vei til fødeavdeling/sykehus. På kurset sa JM at vi ikke kommer til å være i tvil når vannet går. Hos meg startet første fødsel med at en stor, seig, blodblandet slimklump kom ut en mandag morgen da jeg skulle på do. Natt til onsdagen kjente jeg et "plopp" inni skjeden, og da jeg reiste meg opp fra sengen, fosset det vann ut. Det fortsatte å dryppe litt på vei til sykehuset fordi hodet var ikke helt festet. Babyen ble født onsdag ettermiddag da. Men det var min fødsel, som sagt er alle veldig forskjellige! Håper du ble litt klokere, og lykke til! =D
valentinebarn & kvinnedagsbarn Skrevet 21. januar 2008 #8 Skrevet 21. januar 2008 slimproppen min var en seig hvit klump som var blodblandet, den gikk på morgenen og riene begynte på ettermiddagen
Pikenurk nr 2ღFødt 17.juli:) Skrevet 21. januar 2008 #9 Skrevet 21. januar 2008 Slimproppen min gikk for 10 dager siden(ca 3 dager før fødselen..) Når jeg tørket meg på do var papiret fullt av slim(kunne ligne på hvitt/lysegult snørr. Kom litt igjen to dager etter første gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå