Gå til innhold

Hva hadde dere syntes om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som de fleste her sikkert har fått med seg så har jeg en sønn på 12 år fra et tidligere forhold. Han bor 50/50 hos oss og hos faren (fungerer bra).

Mannen og jeg har også en sønn sammen. Hos oss er det sånn at det ikke er forskjell på noen. Mannen min behandler min eldste sønn som sin, og sønnen min sier selv at han har 4 foreldre (oss + ordentlige pappan og stemoren). Mannen min er opptatt av 12 åringen og gjør ting sammen med han. Når det gjelder det økonomiske så har det aldri vært noe problem for mannen min og evt. gi sønnen min ukelønn eller gi han penger til andre ting eller kjøpe ting han trenger og ikke trenger til han.

I morres, før jeg dro på jobb, var jeg inne på nettbanken og betalte regninger. Mannen min kom og ville ha meg til å se på et par ting i forbindelse med hans kontoer (vi har tilgang til hverandres kontoer via nettbanken). Ungene våre har sparekontoer som står i mitt navn, men som er øremerket dem da. Når vi var inne og så over de faste trekkene vi har, så så jeg at han hadde lagt inn fast trekk på kontoen sin til sønnen sin. Jeg har fast trekk til dem begge. Jeg måtte jo da si at jeg skjønner at han ønsker å spare til sønnen sin, men jeg kan ikke spare mindre til ett av barna mine. Så da økte jeg trekket på kontoen min sånn at begge ungene får likt inn på sparekontoene sine. Mannen min sa han skjønte hva jeg mente og ville egentlig fjerne det trekket han har.

Hva synes dere om dette og hvordan hadde dere reagert?

Det finnes jo ingen form for forskjellsbehandling eller favorisering ellers så jeg syntes det var litt rart at han gjorde dette..

Jeg har selv hatt en stefar som hatet meg og broren min som pesten og misshandlet oss på hver sin måte. Derfor er jeg nok veldig på "vakt" når det gjelder mannens forhold ovenfor 12 åringen min, kanskje litt for mye.

Nå skal det også legges til at jeg vet at faren til 12 åringen ikke sparer noe til gutten. Det har stemoren til sønnen min fortalt meg og vi er gode venner så det stemmer nok.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er du nok litt vel mye på vakt. ;o) Mannen din virker som en kjernekar som bare ikke hadde tenkt hele tanken ut. Alt er jo i orden nå?

Skrevet

Så lenge det er eneste forskjellsbehandling så syntes jeg ikke det gjør noe. eldste får sikkert noen ekstra goder oppover med at han har 4 foreldre, spesielt når alle går godt overens. Som 2 sett foreldre som kjøper bursdagsgaver og annet." sett froeldre som kan ta han med på ting, o.s.v.

Syntes da godt at mannen din kan gjøre en ekstra ting for minste mann. Barna finner vel ikke det ur før de er 18 +++ regner jeg med og tror nok de begge har forståelse hvorfor det er blitt forskjell der.

Kjempeflott at han tar så godt vare på elsdte men han må jo få lov til å ha et spesielt bånd med barnet som er hans også ellers ville jeg si at det fort kan bli urettferdig mot den minste.

Skrevet

Jeg er faktisk enig med de andre her....skjønner at han vil spare til sin "egen" sønn, men jeg skjønner deg også...uff, ikke lett situasjon...

Hva om du hadde snakka med barnefaren, om de hadde hatt en mulighet til å spare litt til sønnen....forklar situasjonen litt, og håpe at han skjønner....

Men masse skryt til mannen din som tar så godt vare på den eldste sønnen...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Syns ikke den forskjellen gjør noe jeg. Blir nok noe alla det samme her, nå som vi skal opprette konto til minsten. Jeg sparer til begge, han sparer til mini :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...