Gå til innhold

Jaja jenter, da var det slutt på kaffen også...:o(

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil ikke lese hva det står der!!!!

Jeg vil ha kaffe!!!!Kan ikke sove meg igjennom den siste mnd`en:=()

Drikker ``bare `` 1 kopp delt på halv hver dag,har ikke dårlig samvittighet over det...

Kommer stadig vekk noen nye ``regler``

Hele tiden har de anbefalt maks 2 kopper hver dag,husker for noen mnd`er siden var det noen svenske forskere som mente på at det ikke var farligt så lenge det var i moderate mengder.Altså 2-5 kopper per dag.

Hvet ikke jeg..har slutta med røyken,VIL ha kaffe;=)

Skrevet

det var vel ikke noe stor nyhet. blit jo annbefalt og være forsiktig med koffein.

Kaffe er farligerer enn røyk virker det som.

Skrevet

fikk beskjed av min jordmor at de mengdene jeg drikker (alt fra ingenting til 3-4 kopper kaffi daglig..) kunne jeg bare kose meg med.. men er litt bevisst på det, da jeg tåler ikke mer enn 3-4 kopper kaffi daglig, får magesjau.. :/ men drikker noe iskaffi eller te da..

det helst dem som drakk litervis til dagen som burde kutte ned..

Skrevet

Greit for oss som ikke er tidlig i svangerskapet lenger, da...

Her har kaffe vært min eneste dilla, og jeg har drukket mange liter med vond koffeinfri pulverkaffe. Men også vanlig kaffe. Jeg har sjekket ut litt om det, og det er ingen (før nå, om man skal tro på en eneste undersøkelse) som har klart å isolere effekten av kaffe hos gravide. Mange som drikker myyyye kaffe har også andre faremomenter i kosten sin, som røyk eller alkohol eller mye sukker. Så jeg har kost meg med kaffen min, vel vitende om at resten av kostholdet mitt er så bra som det får blitt. Men alt med måte, selvfølgelig.

Skrevet

Dette er heldigvis ikke noe problem for meg. :) Har fått sånn stygga på kaffe etter at jeg ble gravid, klarer ikke lenger å drikke den daglige koppen på morran. Og jeg blir kvalm bare ved tanken på en kaffe latte...æsj!

Skrevet

Dette har det vært advart mot lenge. Husker ikke helt hvordan det var, men tror det var noe sånt som at 2-3 kopper kaffe om dagen var helt greit. Skal holde seg unna store mengder :)

Forrige svangerskap lagde jeg meg en kvote på 2 kopper dagen. Gikk greit for min del, for drikker ganske sjelden kaffe. Både forrige sv.skap og nå.

Skrevet

"Da var det slutt på kaffen også"? Nei, nå får du gi deg! Det er jo mengden det kommer an på da! Man behøver jo ikke å bøtte nedpå med 2-3 liter kaffe hver dag? Det er forresten ikke så bra for kroppen selv om man ikke er graivd..! Man kan fint drikke 3-5 kopper kaffe hver dag uten at det gjør noen ting. Selv drikker jeg 2-3 kopper daglig og litt mer når jeg er på besøk hos noen. Jeg får sur mage dersom jeg drikker for mye. Og halsbrann/magebrann er ikke godt!

Nei, jenter... Nyt kaffen dere =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...