Gå til innhold

Naar fortelle nyheten til familie og venner?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har merket mer og mer at folk forteller at de er gravid lenge for det er gaatt tre mnd. Jeg husker naar min mor var gravid med mine yngre sosken, og da ventet 3mnd ved aa fortelle noen i det hele tatt. men no er det mange som sier at de er 9 uker paa vei og slikt. ??

 

jeg tok en graviditets test i dag og den hadde et svakt utslag for positivt. (det er en dag for jeg egentlig skal ha mens) etter aa ha provd i 1aar og 3mnd haaper jeg at dette er et riktig positivt. Jeg bor i USA saa derfor mangle jeg noen bokstaver..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortell det når du selv synes det passer!:)

 

Når jeg gikk gravid med tulla fortalte vi det til familie rundt uke 8. Klarte ikke å holde oss lenger da!:) Var gravid igjen i høst, og da hadde vi ikke fortalt det til familien før jeg mistet (bortsett fra til min mor som var på besøk da). Synes det var ganske tungt, og valgte å forelle dem at vi hadde mistet... Er godt å ha den støtten rundt seg. Nå er jeg gravid igjen, og vi hadde tenkt til å vente til jeg var 8 uker (skal da samles hele fam). Slik ble det ikke da jeg har blødd og vært til innvendig ul. Her så de ikke noe foster, men plommesekk og fostersekk. Skal tilbake neste torsdag for å se om de finner noe. Vi har fortalt det til familien nå, slik at de vet om vår situasjon. Deres støtte er gull verdt...:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forteller det med en gang jeg (ventet en uke, men da sprakk jeg!). Klarer ikke holde på en så fantastisk hemmelighet!

 

MEN! Jeg ville ventet til testen var tydelig positiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det til familie og mange venner veldig tidlig. Dersom det går galt hadde de fått vite det uansett. Dessuten er det vanskelig å skjule når man er veldig dårlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 8 uker nå å i helga sa jeg d til mamma å mannen hennes,,så lenge har jeg ikke klart å holdt meg før haha

men har sagt d til flere av vennene mine for ei stund si..ehh..d lyser jo lang vei at jeg er gravid..er jo ladri trøtt å sliten når jeg ikke er gravid..men nå er jeg jo som et slakkt..så da merker de d fort..hehe

men d er ennå ikke offisiellt da..

venter et par uker til m å fortelle d til ungene mine,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er enig i at det er verdifullt å ha famliiens støtte hvis det skulle skje noe. samtidig er det så uvirkelig at det skal skje! og den fantastiske uvirkelige følelsen er så deilig å ha bare mellom mannen min og meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fortalte det først til et par venninner på jobb. Ettersom det i løpet av januar er/var tre firmafester og jeg måtte finne unskyldninger for å ikke drikke, og ikke være med, var det greit med litt støtte. Hadde tenkt å vente med å si noe til familie til 12 uker har gått, men ettersom jeg fikk ny stilling på jobb før jeg fikk vite at jeg var gravid (planlagt likevel), trengte jeg hjelp til å vurdere om jeg skulle si fra meg stillingen eller ei.

Dermed sa vi det til alle fire foreldre.

 

Nå kommer vi til å vente med å si det til flere. Jeg har ikke sagt fra meg stillingen, og begynner i ny jobb om en uke. Gruer meg til å fortelle ny sjef om hva som vokser inni meg om få uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fortalte m di tre første barna etter ca 12 uker.

denne gangen ska jeg ikke fortelle noen d før d ikke kan skjules mer:)

denne gangen ska d være min og min mann sinn hemmelighet lengst mulig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...