Gå til innhold

har fått snakket med han (fortsettelse fra forrige)

Anbefalte innlegg

Skrevet

turte endelig å snakke med han og eg spurte rett ut når han vil ha barn og da svarte han at han syntes forholdet skulle bli litt mer stabilt. (Etter 2 år må da et forhold være stabilt nok!!!)

Også sa han at han ville at vi skulle ha det sånn som vi har det nå en stund og at han ikke ville ha barn på en stund.

Han sa at han ville ha barn, men ikke nå og at han godt kan vente en stund med det.

Han ville, men på en annen måte så ville han ikke og var usikker...

Eg synes det er så urettferdig i forhod til meg som har vært babysyk i flere år og han vet hvor mye eg ønsker meg barn, og at det tar veldig mye energi fra meg.

Og de fleste krangler vi har er forhold til det å få barn......

(Måtte bare få det ut....begeret ble bare fult. Eg ble sittende på badegovet helt tom.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det verste du kan gjøre er å presse han til noe han ikke er klar over. Dere har bare vært ilag i 2 år, og vil du ha flere år med han, så tror jeg du må roe deg ned litt.

Få utdannelsen ferdig, så har du et godt utgangspunkt for å starte en familie. Reis og opplev verden og hverandre før dere setter et barn inn i denne verden. Jeg var som sagt nesten 18 år da jeg ble mamma. Angrer selvfølgelig ikke et sekund, men gud det er mye jeg ville ha gjort hvis jeg hadde muligheten, Og da ville kanskje mine barn ikke hatt 2 forskjellige fedre????

Ro deg ned, du har mange år foran deg. :-) Det er alltids tid senere til nattevåk, skrikende unger, tidspress og dårlig råd...

Skrevet

Jeg tror du kanskje bør tenke deg om i forhold til hva det er du tror disse barna kommer til å gi deg. Jeg skjønner at du ønsker deg barn, og at det er lett å bli utålmodig når det virker som om hele verden er full av lykkelige gravide damer og mødre med søte små babyer. Jeg selv føler også en del på det der, min situasjon er ikke så veldig ulik din.

Men er du helt fornøyd med alt i livet ditt slik det er nå? Et barn kommer garantert ikke til å gjøre livet ditt bedre hvis du ikke er fornøyd i utgangspunktet. Det er større sansynlighet for at et barn heller kommer til å gjøre at det blir vanskeligere å komme videre i livssituasjonen. Grip heller sjangsen på å skaffe deg en utdanning eller litt jobberfaring, og bruk tid på å styrke forholdet. Og har dere muligheten kan dere spare litt penger til senere, det kommer alltid godt med før eller siden.

Du har enda god tid til å få barn, akkurat sånn som meg. Ikke stress med det, men gi det litt tid og prøv å fokusere på andre ting i tiden fremover. Så kommer nok din tur også en vakker dag:)

Skrevet

Må si meg enig med de andre her! Bruk sjangsen på å leve livet!!!!

Jeg vet hvor vanskelig det er når man har så lyst på barn at man føler verden rundt seg bare faller i grus for hver veninne/venn som venter barn.. Slik er det også her.. Har faktisk kun 2 veninner nå som ikke har eller venter barn! Men kan ikke presse mannen til noe han ikke vil!

Du skriver at 2 år er vel stabilt nok... 2 år er jo ingen ting! Jeg og sambo har 6 år og føler ennå at vi kunne vært bedre kjent! Men så har vi bare vært samboere i 1 år og det er jo da man lærer seg å kjenne et annet menneske skikkelig. Vi har stabil økonomi, 2 biler, bachelor og cand.mag grader og faste jobber begge to.. jeg er 24 sambo 30. SÅ jeg vet det nærmer seg nå. Vi reiser en del og slik vil vi ikke få til med et lite barn.. Ikke på samme måte..

Så bruk masse tid på hverandre og utdanning!

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...