Gå til innhold

Holder på med Ferber nå - derfor oppe så sent....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen flere? Eller hva er din "unnskyldning"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sovna i god stolen i dag når snuppa sov, er derfor ikke noe trøtt enda:-)

Skrevet

Hehe:) Jeg også, men hun sover nå, våkner garantert dersom jeg går å legger meg!

Skrevet

samma her hører at hun holder på å lager lyder på rommet sitt, så jeg må nok drøye den litt lenger tipper jeg

Skrevet

Har en syk og sovende gutt i armene, så jeg sitter å planlegger hvordan få han i seng så jwg kan legge meg...

Skrevet

Der ble det endelig stille! Holdt det gående en time nå, men sovnet til slutt....første kvelden dette så ikke så verst :-)

Skrevet

Heldigec: hadde ikke du en ferberrunde for litt siden?

Skrevet

Ingenting annet fornuftig å gjøre på... Får ikke sove, så sitter her istedenfor.

Skrevet

Til "Latter"

Joda, for ca en måned siden...(og det gikk kjempebra) men rett etterpå ble hun syk i ca en måned (forkjølet, ørebetennelse og til slutt omgangssyke) og dermed ble nettene fullstendig klusset til. Hun måtte jo få i seg mat(melk) spesielt når hun hadde omgangssyke. Så da fikk hun det også om natten igjen. Stakkars, håper hun ikke blir helt forvirret nå da....:-)

men det gikk fint i natt; våknet bare kl tolv og holdt på til ett. Sov deretter til halv syv :-) da sto vi opp.

Skrevet

Er ikke jenta di født i juni? Litt vel tidlig med ferber eller? Som forøvrig er en grusom metode å få små barn til å sove på!!!

Skrevet

Å herregud! La nå ikke dette også bli en slik tråd! La nå folk gjøre som de selv vil!!!!!!!

Skrevet

Så flott da. :-) Det er deilig når de begynner å sove så lenge... Gleder meg til jeg er der. Tipper om et par måneder.

Skrevet

Joda, scoobidoo, hun er født i juni og er dermed 7 mnd nå - og gammel nok for Ferber.

Hvordan skal du "komme dit" da? (i og med at du tydeligvis er imot Ferber). Jeg vil ikke starte noen debatt for og imot Ferber altså...bare lurer...

Skrevet

Sorry, scoobidoo, jeg tok visst feil av deg og en annen innlegger her oppe.....

Skrevet

Hmmm... Det var ikke meg. :-(

Jeg er enig med deg. :-)

Skrevet

Vi bruker tid.

Først samsov vi til han var 4-5mnd. Så begynte vi gradvis å legge han i sin egen seng når han sov. Etterhvert ble han vant til sengen sin og la han oppi rett før han sovnet. Vugget han først. Nå kan vi legge han våken og han sovner av seg selv. Han våknet gjerne i 22 tiden før og da ammet jeg han i søvn. Etterhvert som fast føde ble innført var han ikke sulten men våknet fordet, og da fikk han vann + smokk. Roet han seg ikke fikk han pupp. Etter en stund holdt det med vann, så holdt det med smokk. De siste 2 ukene har han ikke våknet i det hele tatt. Ammer fremdeles 3 ganer om natten, og skal nå prøve å avvenne med et måltid til, på samme måte som sist. Klart det tar tid, men absolutt verd det.

For meg er ferber et absolutt siste alternativ om han ikke sover til høsten når jeg skal begynne å studere igjen. Men da er han 13-14 mnd.

Skrevet

Må si jeg beundrer de som er så tålmodige som deg :-)

Synes selvfølgelig det er supert at man kan komme i mål på andre måter enn ved Ferber, men har selv så god erfaring med det at jeg ikke har store betenktligheter med å la barnet gråte litt. Hadde selvsagt håpet hun skulle sove gjennom av seg selv, men dengang ei....

Etter at hun var syk har hun begynt å våkne 2 ganger om natten og er da tilsynelatende lys våken (i opptil 2,5 time). Selv etter en flaske melk er det ikke alltid hun har sovnet igjen. Dette måtte jeg få slutt på før det etablerte seg som en skikkelig uvane. I natt var første natten med litt gråt ("kun" en time) men til gjengjeld våknet hun ikke flere ganger og sov lenger enn vanlig :-) Så det funker her.

Skrevet

Det er nettopp det som er så bra. At noe funker for noen, og noe annet for andre.

(Derfor blir jeg litt oppgitt når man skal bli fortalt at det en gjør er galt, når det er riktig for den som gjør det...)

Skrevet

I den grad det er interessant for noen av dere, men sånn gikk natt nummer 2 med Ferber:

Ga flaske før hun la seg kl 19 og så gråt hun litt da hun skjønte at hun ikke skulle få sovne-flaske i sengen. Etter 4 min gikk jeg inn og ga smokken - og så sovnet hun! Våknet kl 07:00 og måtte se på klokken TO ganger?! What? Sovet hele natten?? Jada....:-)

Får se om det bare var nybegynnerflaks eller om det faktisk virket så raskt (i og med at hun har vært igjennom det før kan det tenkes at det ikke var mer som skulle til...sånn var det i alle fall med førstemann)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...