En snupp - og en knert i magen Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 Er det noen av dere som vet noe om hvor ofte/sjelden man bør fly? Jeg planlegger tre flyturer i løpet av 12 dager, er det noe i veien for det? Først Norge-Italia, så Italia-Portuganl så Portugal Norge. Alternativet er ferge og nattog Italia-Portugal, og det står for meg som mer slitsomt enn en flytur? Jeg vil være rundt 20 uker på vei når jeg reiser. Jeg fløy t/r London i uke 11, med 6 dager mellom flyturene, ikke noe problem det. Men kan man fly for tett? Det blir jo flybytter også opp og ned.
Rorrimamma Skrevet 20. januar 2008 #2 Skrevet 20. januar 2008 Jeg er 14 uker på vei og skal ta 6 flyturer i nesteuka. Når jeg er 37 uker på vei skal jeg ta 3 fly (klassetreff!!), men når jeg skal reise hjem igjen etter treffet som er 5. juli (tar meg 3 flyturer èn vei) skal jeg ta hurtigruta. Legen sa jeg ikke bør ta fly når det er under 14 dager til termin.
2 fine små Skrevet 20. januar 2008 #3 Skrevet 20. januar 2008 Jeg sier god tur og kos deg masse. (det sier sikker Per Fugelli ogsaa, han er en herlig mann) Jeg floey ca 15 tur/retuerer i forrige svangerskap, alt vel med babyen (og jeg var ikke i superduper form, bare ok form og utrent) det er bare det at hun har blitt en veldig ok flypassasjer, hihi....lett aa fly med. Underholder seg selv hele turen. God tur!
En snupp - og en knert i magen Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. januar 2008 Takk begge to Godt med noen mer erfarne damer her, det er jo så mange tanker som melder seg. Men er det noen papirer osv. jeg bør ha med meg? Skal til Sør-Europa. Helsekort på engelsk?
Rorrimamma Skrevet 20. januar 2008 #5 Skrevet 20. januar 2008 En av turene jeg reiste sist jeg var gravid var til Danmark, da trengte jeg ingen papirer... Skal tro om det er tilfeldig at min sønn også alltid har trivdes på tur? Hehe... Før han var ett år hadde vi fløyet 18 turer (6 turer tur/retur til hjemplassen min som jeg savnet så da...). Nå utnytter jeg at jeg "bare" har en unge, så vi skal på mange turer i høst På onsdag blir det tur til Svolvær, gleder meg!! Og god tur til deg elisabeth!
2 fine små Skrevet 20. januar 2008 #6 Skrevet 20. januar 2008 Flyselskapet liker aa vite at de har en gravid ombord, bare til din komfort, i 3. termin ogsaa til deres informasjon, dersom noe skulle skje. De har rutiner for dette. Jeg skal fly halve jordkloden 13t + 4 t venting + 2 timer, som jeg har gjort utallige ganger foer, grunnet at vi bor i Asia. Det gaar helt fint, og dette skal jeg gjoere siste mulige dag de lar meg gjoere det, som nok er 4-6 uker foer termin tenker jeg. Man skal vokte seg litt for smaa privatfly naar man er gravid, grunnet trykkforskjell ved takeoff og landing, men med store passasjer rutefly er dette ikke noe problem. Det kan likevel alltid vaere lurt aa vaere godt uthvilt, ikke baere saa mye, ha drukket og drikke nok vann under turen, kanskje unngaa kaffe som jo er vanndrivende og "tenke positive tanker og hvile under turen" om du skjoenner hva jeg mener. De som blir superstresset av aa reise, fly, pakke og vaere i luften generelt og alltid, boer kanskje spare seg for flyturer sent i 3. trimester. Men jeg sovner og bruker gode stoettestroemper opp til kneet, gjerne to par, og det gaar veldig fint altsaa. God tur!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #7 Skrevet 22. januar 2008 Gott at høre! Vi ska på bryllopsreise:) til Karibien i april og då er jeg i 7 månaden. Kan det være noe problem? Flyreisen er på 8 timer....(+ 3 timmar hjem) Ska vel gå bra. Er mer urolig for maten på Mauritsius dit vi ska. Man må vel bare passe på og vi bor på et fint hotel som vi håper har en "fresh" restaurant.
2 fine små Skrevet 22. januar 2008 #8 Skrevet 22. januar 2008 Det boer gaa bra, du kan jo godt herde deg litt her hjemme, med aa spise litt eksotisk mat foer du drar? Det er en lur ting....se hvordan magen reagerer. Mitt kosthold er naa superasiatisk og jeg humrer litt i sjegget noen ganger av alt man er bekymret for i Norge, hihi.... Men saa er tarmene mine vant til det ogsaa. For aa si det saann, 3aaringen min elsker chili, ingefaer, hvitloek, karri og saa videre. Bare kos det... Og saa har man continental mat i hele verden, ogsaa i Karibien. Saa deilig aa dra dit naar man er 7 mnd, heldige du!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå