Gå til innhold

renhoi13.06.07??

Tredjemann på vei :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste innlegget ditt ang. små babyer, forskjøvet termin osv...

Ikke helt sikker på om jeg skjønte det heeelt riktig, men kanskje du kan fortelle meg om du tror min situasjon kan bli litt skummel, i verste fall.

Da jeg skulle ha førstemann var jeg helt sikker på siste mens første dag og syklusen var ganske normal. På UL ble termin forskjøvet med 10 dager. Jeg fødte en frisk og fin gutt 14 dager før UL-termin. Helt naturlig fødsel. Han var 48 cm lang, 2950 gram og 34 cm rundt hodet.

Dene gang var syklusen min HELT stabil med ca. 30 dager mellom hver mens. Hadde siste normale mens f.o.m 8.august, men litt over 1 mnd etterpå kom det litt brunaktig blod en dag. Uansett, jeg var på UL i desember og ble fortalt at jeg sannsynligvis var 15 uker i stedet for 18 slik mens-termin tilsa. Tilbake på ny UL nå i januar, og fikk bekreftet dette, men ble da forskjøvet enda et par dager lenger frem.

Mens-termin var 16.mai, UL-termin er nå 8.juni. Jeg er veldig sikker på at terminen burde vært satt til slutten av mai i hvert fall, ettersom det ligger i mors-rekka mi å føde 1-2 uker før termin.

Håper inderlig at fødselen setter igang av seg selv et par uker før UL-termin også denne gang!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter denne opp igjen!

Skrevet

Heisann. Jeg syns du skal insistere på å få ny ul rundt mensterm, hvis jm el legen din fortsatt står fast ved ul.term.datoen din. Det er ikke bra å gå for lenge over, ikke for å skremme deg, men morkaka kan få nedsatt funksjon og fostervannsproduksjonen kan avta. Du leste sikkert den andre tråden min, om hun som hadde opplevd dette selv? Litt ekkelt å tenke på... Men som sagt, dersom du mener din term.dato er rett, STÅ PÅ DITT, og krev ny ul ved termin!!

Skrevet

Beklager at jeg blander meg inn, men kom til å tenke på at et befruktet egg kan ligge i dvale, men hvor lenge det husker jeg ikke, men 3 uker er jo mye da. Må også huske på at UL-termin er lagt til pluss/minus 2 uker...

Men hør om det er en mulighet å få en ekstra UL. Eventuelt en liten oppfølgning løpet av svangerskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...