Gjest Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 Hva gjør man med ei godt voksen tispe som har begynt å jukke på barna? Hun passer spesielt på når jeg ikke er i rommet selv, men har tatt henne på fersken noen ganger. Hun har vært veldig godt oppdratt og lydig tidligere.
lillebie87 Skrevet 20. januar 2008 #2 Skrevet 20. januar 2008 Hun prøver å finne rangen sin.. Hun er ikke sikker på om hun er over eller under barna, så hun skal jokke på dem for å vise at hun er sjefen deres... kan det være at barna nå har begynt å blitt store, og at hun plutselig ikke har den "kontroll" over barna og at de har blitt mindre hjelpesløse? Det du kan prøve er å vise henne tydelig at barna er OVER henne... Hun spiser ETTER barna har spist, Går ut døra ETTER barna har gått ut osv..
(0_o) Skrevet 20. januar 2008 #3 Skrevet 20. januar 2008 Hun tror hun er sjefen ;-) Dominerer barna... Hadde også en hund som var fæl til dette, og hver gang han begynte å jukke ropte jeg ØYH! Og sperret han inne i gangen i noen minutter. Gjenta helt til bikkja slutter å jukke, det funka hos oss i hvert fall =) Da skjønner den til slutt at det ikke er noen vits fordi jukking = sperret inne i gangen = fryktelig kjipt.... Så nylig på tv at det var ei dame som brukte samme teknikken, og det funka faktisk =) Anbefaler deg også å prate med en veterinær om dette. Det er fryktelig irriterende og det er jo ikke sånn det skal være!
♥binna♥ Skrevet 20. januar 2008 #4 Skrevet 20. januar 2008 Godt svar, jeg er enig. Det handler om dominans. Vis tispa hvor rangen hennes er, nemlig nederst:)
Gjest Skrevet 20. januar 2008 #5 Skrevet 20. januar 2008 Tusen takk: ) Da skal jeg klare ta fatt i det. Er riktig som du sier at barna har vokst til samtidig er hun forholdsvis ny i familien. Ikke rart hun blir forvirret i grunnen.
Mazza** Skrevet 20. januar 2008 #6 Skrevet 20. januar 2008 Trodde faktisk ikke at barn skullle ha rang over dyr jeg da....kommer helt an på hvor gamle de er altså...men så lenge de er så små at de ikke kan håndtere hunden selv, skal de heller ikke være i rang over....når de blir større er det greit...hvertfall jeg alltid hørt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå