Gå til innhold

Hva bruker en bringebærkapsler for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor får en kjøpt desse? Og når begynner en evt å bruke dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke helt sikker, men mener å ha lest her tidligere at det skal ha noe med modning før fødsel å gjøre, men mest med livmorens sammentrekking etter fødselen..... Sender deg dette svaret, så får du en dytt, og kanskje noen mer sikre svar etterhvert :-)

Skrevet

Husk at det er bringebærblad, ikke bare bringebær...

Det påvirker slimhinner og muskler, styrker dem fram mot fødsel. Det skal gjøre at livmoren jobber bedre under fødsel og trekker seg raskere sammen etterpå, pluss at slimhinnene i underlivet skal kunne tøyes bedre slik at du skal unngå rifter. Jeg har tatt disse de siste to mnd ca i de siste 3 svangerskapene, og har veldig god erfaring med det (selv om det ikke kan bevises at det var pga kapslene jeg hadde enkle fødsler...). Jeg fødte en gutt på 5 kg, m skuldre som satt fast og litt komplikasjoner, og måtte ikke sy et eneste sting.. Jordmor mente den gangen at min livmor jobbet veldig godt og sterkt, og at det var en av grunnene til at han faktisk kom ut i live.

Så... Det er IKKE et middel for å starte fødsel, men det kan virke til å gjøre fødsel og tiden etterpå bedre.

Skrevet

Bringebæret MÅTTE jo bare svare.... ;-)

(Jeg føler meg også litt forpliktet til å svare på kake/mat-spørsmål)

Er kapslene og teen like effektiv?

Skrevet

Men hvor får en kjøpt desse bringebærbladkapslene da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...