minimamma! Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 Har aldri skrevet jobbsøknad tidligere, så bare lurte på om noen kunne tatt en titt? Noe jeg kunne gjort annerledes? Blir veldig glad for alle slags tilbakemeldinger! Har så utrolig lyst på denne jobben, vi sliter sånn økonomisk nå og trenger virkelig pengene. :-/ Det er på en bensinstasjon ikke langt fra oss. På forhånd, takk for all hjelp! Tenkte forresten at jeg skulle gå innom personlig og levere med et bilde av meg. xnavnx gateadr. postnr. sted xstedx 20.01.2008 xnavnet på bensinstasjonenxx v/ xxxx xxxx (daglig leder) SØKNAD PÅ STILLING SOM DELTIDSMEDARBEIDER Jeg viser til stilling utlyst på www.xxx.no samt på stasjonen, og søker herved på stilling som deltidsmedarbeider hos dere. Jeg er en glad og serviceinnstilt jente på 18 år, boende i sentrum av xxxx med min samboer og datter. Grunnen til at jeg søker stillingen hos dere er at service generelt er av stor interesse, og noe jeg virkelig brenner for. Jeg føler at kontakt med mennesker, et hektisk arbeidsmiljø og allsidige oppgaver passer godt for meg. Ut i fra det som står i annonseteksten og min interesse føler jeg at jeg kan tilføre stasjonen positive ressurser. Tidligere har jeg jobbet et år som garderobe/-ryddehjelp på xxxx Nattklubb. Jeg har også jobbet deltid som sekretær over flere år. Av skolegang har jeg gått et år helse og sosial, og er per i dag hjemmeværende med datteren min. Som person er jeg utadvendt og har lett for å omgås andre mennesker. Jeg går for å være lettlært og nøyaktig. Jeg har også en utpreget stå-på-vilje og trives med å ha mye å gjøre. Videre kan jeg fortelle at jeg trives i å jobbe både i team og alene – jeg tar selv intiativ og får ting gjort. Ellers tror jeg at jeg har mye å bidra med både av engasjement og positiv innstilling. Jeg holder avtaler og er punktlig, samt en god kokk! I forhold til arbeidstid kan jeg jobbe kveldstid, natt og i helger, ved en eventuell ansettelse kan jeg begynne umiddelbart. Etter august, er jeg også åpen for å jobbe dagtid. Om ønskelig stiller jeg gjerne til intervju, og kan kontaktes på tlf. xxxxx eller per mail [email protected]. Håper å høre fra dere. Med vennlig hilsen xxxxxx xxxxxxxx
-Lin Skrevet 20. januar 2008 #3 Skrevet 20. januar 2008 Hei! Jeg er ingen ekspert på jobbsøknader og har heller aldri ansatt noen. Men jeg synes det du har skrevet var bra, jeg! I allefall hvis det stemmer, og det må det jo gjøre ) Lever søknaden du! Og masse lykke til ) Ps, si i fra om du fikk jobben,da ;-)
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 20. januar 2008 #4 Skrevet 20. januar 2008 Jeg synes den var veldig bra jeg =) Får håpe du får jobben da..=)
ToPrinsesser<3 Skrevet 20. januar 2008 #5 Skrevet 20. januar 2008 Lykke til med søknaden, synes du har skrevet en bra en! ;-)
snartmammapåny Skrevet 20. januar 2008 #6 Skrevet 20. januar 2008 Jeg har jobbet osm leder i servicebransejn i mange år og ansatt mange nye. Om jeg skal være VELDIG pirkete så stusset jeg litt ved denne setningen. "Grunnen til at jeg søker stillingen hos dere er at service generelt er av stor interesse, og noe jeg virkelig brenner for. " Nettop fordi service er så enormt vidt perpektiv. Fint og bra at du brenner for service, men hva vil det si likom. Ble litt for generelt. Mulig du kan spesifisere det litt nermere. Er det det å jobbe i serviceyrket du mener, altså jobbe med mennesker og gi service, eller er det å gi god service og oppnå fornøyde kunder. Slik den står nå så fikk jeg inntrykk av at det var noe du hadde skrevet bare for å skrive liskom. Derimot så tok det hele seg veldig opp utover i søknaden og du hadde helt klart fått et interjuv hos meg om det var opp til meg;) Så selv om den setningen var litt uspesifik så var det en god søknad altså Lykke til iallefall, skal krysse fingrene for deg:D
~Roskva~ Skrevet 20. januar 2008 #7 Skrevet 20. januar 2008 Hei Det er litt vanskelig å kommentere søknader når man ikke har teksten på utlysningen å gå ut fra, men jeg gjør et forsøk likevel :-) Jeg synes du gir et godt bilde av deg selv i søknaden, men jeg føler at du bør utdype enkelte påstander. For eksempel sier du at "Ut i fra det som står i annonseteksten og min interesse føler jeg at jeg kan tilføre stasjonen positive ressurser." Skriv heller en konkret ting eller to som du kan bidra med - for eksempel hvis du har kunnskap om kassasystemer og økonomi, eller at du er flink til å finne rutiner og systemer dom fungerer. Når det gjelder språket, synes jeg at du bør skrive litt kortere setninger noen steder, og at du bør etterstrebe variasjon i setningene. Jeg er litt av et petimeter når det gjelder språk og rettskrivning, så jeg kan komme med mange tips der. Men jeg ser jo at kommentarer på denslags kan føre til at noen føler seg tråkket på. Og det vil jeg jo ikke at du skal føle :-) Hvis du vil ha tips om språket, kan du bare si i fra, og så kan jeg sende deg noe på PM, for eksempel? Jeg håper du får den jobben, da. Det høres ut som om både arbeidstider og jobben i seg selv vil passe deg godt akkurat nå :-) Lykke til!
hårsår Skrevet 20. januar 2008 #8 Skrevet 20. januar 2008 Hei! Jeg er daglig leder i en mellomstor bedrift, og akkurat i disse dager holder jeg på å gjennomgå søknader. Din er absolutt kjempefin! Den lyser din personlighet, og det er det som er viktig når en bare sitter med ord foran seg og et bilde. Dersom du forandrer for mye vil du ta vekk uttrykksformen din, og den er viktig for at en skal få dannet seg et bilde av deg. Blir du for korrekt, mister en det. Du hadde fått jobben hos meg =) Du er akkurat det jeg ser etter! Lykke til!
~Roskva~ Skrevet 20. januar 2008 #9 Skrevet 20. januar 2008 *☆*Rufus*☆* har nok rett i at en ikke må miste sin egen måte å uttrykke seg på, i jakten på å skrive helt korrekt. I min jobb er det viktig å kunne uttrykke seg godt skriftlig, med HELT korrekt norsk, så jeg blir sikkert altfor opptatt av det når jeg ser på søknader. I denne jobben er kanskje ikke evnen til å skrive korrekte offentlige brev og rapporter det viktigste :-) Fokuser på å få frem dine sterke sider best mulig, du, og vis dem hvorfor DU er den beste ansatte de kan få!! Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå