Gå til innhold

spotting????!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva er egentlig spotting?, og er det et tegn på at man er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spotting er blodblandet utflod. Gjerne brunlig på farge. Kan skje når som helst i syklusen, men oftest før mens og er ofte negativt betinget, og grunnen kan være så mangt. Men kan også skje ved graviditet uten at noe trenger være galt.

For meg er spotting et negativt tegn. Spotter jeg før mensen vet jeg at da ble det ikke klaff denne mnd heller. Hos meg begynner spottingen 3 dager før mensen, og den er tegn på hormonell ubalanse, helst for mye østrogen. Jeg har også ømme bryst mellom eggløsning og mens som forsterker denne teorien hos meg

Skrevet

takk for svar... hadde da spotting 10 jan.. men ingen mens er kommet enda, skulle hatt den 4 jan.. skjønner ikke hva som skjer med kroppen om dagen jeg..

Skrevet

hei, hvordan vet du at spotting er negativt betinget for deg, er du utredet pga dette? jeg spotter også, gjort det lenge. har snakket med flere gynekologer, og er sjekket meg blodprøver og div andre undersøkelser, og det er ikke noe galt hos meg. noe spm forsterker at spottingen ikke betyr noe, er at jeg har veldig regelmessige sykluser, og at jeg har EL:

Skrevet

Nei, har ikke blitt utredet. Har ikke noe tro på at jeg får noe hjelp for slik. Hormoner og ubalanse er jo nærmest fremmedord for norske leger. Man får vel bare høre at det er normalt og at det er bare å se det an. Har ikke prøvd lenge nok for at noen vil høre på meg heller.

Jeg har bare lagt sammen to og to utifra når og hvordan det begynte, sympomene jeg har, at jeg sliter med å bli gravid og at jeg mister tidlig hvis jeg blir det....

Jeg har også relativt regelmessig syklus, har alle tegn på eggløsning hver mnd. Men har altså disse tegnene på for mye østrogen i lutealfasen, og da også for lite progesteron, som jeg tror gjør at jeg ikke blir gravid.

Men at jeg ikke har vært til lege betyr ikke at jeg sitter på baken å depper og venter på mirakel. Jeg søker og leter etter råd og prøver ut. Har tro på alternativ medisin og prøver dette gjerne. Har ikke så god tilgang her jeg bor nå, så for øyeblikket er det store doser vitaminer og et urtepreparat som skal stablisere hormoner, jeg prøver. Så nå har jeg et håp om at det skal hjelpe meg....

Skrevet

nr3 :

Har du tatt test da?

Spotting rundt El kan jo tyde paa at du er veldig fruktbar!

Eller det kan bety at egget fester seg ( hvis spottinga skjer noen dager etter el)

Det trenger ikke bety noe negativt :-)

Skrevet

angela81 :

Jeg skulle jo hatt mensen 4 jan og kom spotting 10 jan.. fremdeles ikke fått mensen, men testet neg... føler meg liksom gravid se..he, he, sikkert bare innbillning men.., har jo hatt to svangerskap så kjenner liksom igjen på en måte..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...