Gå til innhold

Jeg gir snart opp hele grøten!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ikke minimann til å spise grøt! Eller andre ting for den saks skyld.... Jeg har prøvd 4 mnds og 6 mnds grøt, pære, banan, middagsglass til 4 mnd og til 6 mnd. Prøvde tom en liten smule skive idag. Men han vil ikke ha noen ting.

Det eneste som jeg klarer å lure inn er noen få skjeer av er 6 mnds grøt med havre og fersken og banan. Viss jeg er veldig tålmodig og kjempe lur klarer jeg å lure inn 1-2 ss ferdig blandet grøt. Men han vil ikke ha det.

Jeg har prøvd i over 2 uker, og kan ikke huske storesøster var vanskelig. Hvor lenge går det hos dere før dere merker at de blir vant til grøten og blir intressert i fast føde?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er forresten 5 1/2 mnd.

Skrevet

Du har helt sikkert prøvd det, men jeg spør fordet... lar du ham drikke seg fornøyd på mme eller mm før du gir grøt? Gutten min nekter å spise grøt og middagsglass før han har fått en gooood slump med mme! :-) og så nekter han om han er trøtt!!!

Skrevet

Selma har nesten ikke spist grøt hun heller...Prøv småfolk sin grøt, den likte hun en periode... prøv å kjøp hirsegrøt på helsekost, kan funke det også!

Skrevet

Holdt på med grøt i 2 mnd...har gitt opp nå Gutten min er snart 8 mnd. Funker bedre med brød, litt smør og leverpostei. Sliter med middagsglass, men i dag fikk han smaken på røkt kjøttpølse! Det var veldig populært,men det er jo ikke særlig bra for en liten sart mage...har iallefall funnet ut at han må ha noe med litt mer smak. Elsket frisk basilikum også:)

Skrevet

Jeg har prøvd å gi ham grøt ganske kjapt etter mm, men akkurat som om han ikke vil ha for han er mett. Idag ga jeg ham mm når han sto opp etter hvilen ca 16.30 og så ga jeg ham grøt kl.19.30-20.00 tiden. Han var ikke særs intressert, men ville ha vannet sitt og var litt sur og drakk masse melk (mm) etterpå.

Dette var litt sent alså er fullt klar over det, men ville bare prøve å vente litt lenger etter mm. Men det gikk gjerne opp i opp viss han var for trøtt. Virket ikke så veldig trøtt da.... Jeg gir ham grøt til ca samme tid hver dag vanligvis. I 18-18.30 tiden.

Får prøve å gi ham grøt litt kjappere etter mm imorgen.

Skrevet

Vi gav opp vi også etter å ha prøvd i 2 mnd. Prøvde alle typer grøt, men hun ville ikke ha. Gikk over til å gi middag to ganger for dagen. Vanlig middag til middagstid, og kokte moste grønnsaker til kveldsmat. Nå når hun er snart 10 mnd har jeg fått henne til å spise havregrynsgrøt med bittelitt sukker på.

Skrevet

Begge mine har vært fullstendig grøtnektere, eldste prøvde vi vel i 2 mnd og yngste i 1 mnd å innføre grøt. Overhodet ingen interesse. Høres ut som om du har prøvd det aller meste (prøvd HIPP sine middagsglass, forresten? De er veldig finmoste og har veldig god smak!).

Jeg ville ha tatt en ukes pause fra innføringen av fast føde og så prøvd igjen. I og med han ikke er mer enn 5.5 mnd, så er han vel rett og slett ikke klar for fast føde ennå (og med det mener jeg ikke at han fysisk ikke bør få det, men at han ikke selv er mentalt innstilt på å ta til seg fast føde).

Skrevet

Jeg ville prøvd mye tidligere på dagen i en periode hvor han er mest våken.

Hos oss fungerte det veldig bra i tilvenningsperioden å først gi litt mm og så grøt og så fikk han spise seg mett på mm etterpå. Hvis du pleier å gi fra begge puppene når du ammer, kan du feks gi først fra den ene, så grøt og så fra den andre etterpå. Da er han ikke veldig sulten, men ikke helt mett heller. Jeg gir stort sett fra kun en til hvert måltid, så jeg ga litt og så tok jeg han bare vekk fra puppen og ga han grøt og så fikk han fortsette på samme etter maten...

Jeg ga maisgrøt blandet med mm og det synes han var veldig godt. Når man blander med mm er det jo litt kjent smak på grøten også.

Skrevet

Hei babyn min på 7 måneder ville helst ikke ha noe grøt hun heller til vi kjøpte hipp grøten. Samme var det med middagsmat, hun ville ikke ha de 3 nestle middagene, men hipp vil hun ha"

Skrevet

Men kan jeg bare slutte med grøt igjen en periode når jeg har holdt på i over 2 uker?

Skrevet

VI begynte med grøt da veslegutt var 4 mnd pga liten vektøkning. Vi prøvde i 1 mnd før vi tilslutt ga opp. Hadde da prøvd forskjellige grøter og tilsatt ulike frukt pureer uten hell. Vi holdt opp i ca 1 uke før vi begynte igjen og da gikk alt helt topp. Nå er han helt vill etter grøt - han får havregrøt uten smakstilsetning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...